Biken in de Ardennen... voor bikers zonder gps!

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
scaramouche
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: do 27 apr 2017 09:33

Biken in de Ardennen... voor bikers zonder gps!

Bericht door scaramouche »

Waar liggen er mooie goed afgepijlde routes?
In La Roche zijn er 4 routes blijkbaar.
Zijn er nog die ik de komend maanden kan gaan proberen?
Alle tips welkom!
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Biken in de Ardennen... voor bikers zonder gps!

Bericht door patje2 »

http://mtbroutedatabase.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
scaramouche
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: do 27 apr 2017 09:33

Re: Biken in de Ardennen... voor bikers zonder gps!

Bericht door scaramouche »

Mja... zover was ik natuurlijk ook al wel. als dat het antwoord is dan kunnen we dit subforum wel sluiten natuurlijk...
Gebruikersavatar
Erik.B
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: di 05 jul 2005 11:21
Rijdt met: Orbea Oiz TR

Re: Biken in de Ardennen... voor bikers zonder gps!

Bericht door Erik.B »

Bestaan er nog mtb die geen gps hebben?
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Biken in de Ardennen... voor bikers zonder gps!

Bericht door De Wreter »

scaramouche schreef:Mja... zover was ik natuurlijk ook al wel. als dat het antwoord is dan kunnen we dit subforum wel sluiten natuurlijk...
Je had het natuurlijk ook gewoon al in je openingspost kunnen vermelden, patje2 wou maar helpen. Dient voor niks om dan nog een sneer achteraan te geven....
Er zijn overal wel wandel/MTB routes die je kan volgen. Maar pijltjes kunnen verdwijnen of opeens verkeerd hangen. Zorg dat je tenminste een kaart bij je hebt en een klein overlevingspakketje voor het geval je verloren rijdt....
scaramouche
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: do 27 apr 2017 09:33

Re: Biken in de Ardennen... voor bikers zonder gps!

Bericht door scaramouche »

Het was helemaal niet als een sneer bedoeld. Ik begrijp ook niet goed wat er mis is met mijn vraag? Het is hier toch een subforum waar ‘permanente routes’ worden besproken en de forumleden hun ervairngen op dat vlak kunnen uitwisselen? Ik vraag dus gewoon wat volgens iedereen hier de aanraders zijn in de ardennen op vlak van uitgepijlde routes. Mijn excuses als iemand zich aangevallen voelde...
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Biken in de Ardennen... voor bikers zonder gps!

Bericht door BertG »

Waar is de tijd dat ik nog afgepeilde routes reed in de Ardennen... mja, had ook wel iets maar je moest dan wel 2 dingen graag doen: mountainbiken én pijlen zoeken. Ik ging dan ook nooit op pad zonder kaart want het liep altijd wel ergens mis.
De rode route van Theux was het meest technische en de zwaarste maar de mooiste vond ik wel de routes van Malmedy (wel redelijk wat asfalt). Ik ga er vanuit dat deze routes nog altijd bestaan. Ook in de Voerstreek zijn er trouwens mooie routes, daar doe ik nog regelmatig stukken van.

Als het technische minder belangrijk is en je vooral de omgeving wil verkennen of lange afstanden wil afleggen dan kan je ook fietsknooppunten volgen (vooral provincie luik en Luxemburg), deze zijn goed te volgen, zie https://www.fietsnet.be/routeplanner/default.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; .
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Biken in de Ardennen... voor bikers zonder gps!

Bericht door patje2 »

scaramouche schreef:Het was helemaal niet als een sneer bedoeld. Ik begrijp ook niet goed wat er mis is met mijn vraag? Het is hier toch een subforum waar ‘permanente routes’ worden besproken en de forumleden hun ervairngen op dat vlak kunnen uitwisselen? Ik vraag dus gewoon wat volgens iedereen hier de aanraders zijn in de ardennen op vlak van uitgepijlde routes. Mijn excuses als iemand zich aangevallen voelde...
De Wreter schreef:
scaramouche schreef:Mja... zover was ik natuurlijk ook al wel. als dat het antwoord is dan kunnen we dit subforum wel sluiten natuurlijk...
Je had het natuurlijk ook gewoon al in je openingspost kunnen vermelden, patje2 wou maar helpen. Dient voor niks om dan nog een sneer achteraan te geven....
Er zijn overal wel wandel/MTB routes die je kan volgen. Maar pijltjes kunnen verdwijnen of opeens verkeerd hangen. Zorg dat je tenminste een kaart bij je hebt en een klein overlevingspakketje voor het geval je verloren rijdt....
Voelde me zeker niet aangevallen maar bestaat er een tegenhanger van Sport Vlaanderen (vroegere Bloso) in het Franstalige gedeelte van Belgie?
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Biken in de Ardennen... voor bikers zonder gps!

Bericht door patje2 »

Blijkbaar wel


http://www.sport-adeps.be/index.php?id=5916" onclick="window.open(this.href);return false;

http://walloniebelgietoerisme.be/nl/3/d ... kecircuits" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
maxeur
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: do 20 jun 2013 22:20
Rijdt met: Specialized camber comp

Re: Biken in de Ardennen... voor bikers zonder gps!

Bericht door maxeur »

Er is ook "RANDOBEL".
http://www.randobel.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie