Linkeroever singletracks

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Linkeroever singletracks

Bericht door Dickie »

https://www.oosterweelverbinding.be/alg ... inkeroever" onclick="window.open(this.href);return false;

Als alles klaar is zal het een mooi gebied worden.
Of het nog interessant zal blijven voor mtb moet nog blijken, want 9km geasfalteerd fietspad kan in de huidige regulitis-tijden ook betekenen dat de rest 'no-biking'-zone wordt.
Het meest gaan we verliezen aan de parallelweg langs de E34 en de verbinding met de E17.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Linkeroever singletracks

Bericht door TaurineR »

Ze beloven ook 34ha nieuw bos, maar dat zal nog wel even duren..
vb: 5jaar werken, dan de boompjes wat laten groeien...
Anderzijds komen er langs de autostrades met aarde opgehoogde groenwallen, daar zou men een mooi technisch mtb pad in kunnen verwerken. :drunk:
Ik denk dan een beetje aan het mtb parcours in Oosterhout NL (Dorst), daar loopt het pad ook voor een deel langsheen de autostrade, en dit is een gebied dat niet geliefd is door wandelaars, het geluid is minder storend voor mtb.
Een vraag is of ik tegen dat alles er is, ik nog wel op mijn mtb geraak :-? :-?
theguy
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 15 nov 2018 15:31

Re: Linkeroever singletracks

Bericht door theguy »

Ook even leven in blazen omdat ik hier wil rijden als ik met de CX fiets niet op het parcour van de Scheldecross kan.
Dus plan B:

https://www.routeyou.com/nl-be/route/vi ... inkeroever
of
https://www.routeyou.com/nl-be/route/vi ... nt-annabos

Zijn deze (nog) berijdbaar en toegankelijk (werken Oosterweel of van 't Stad bordjes 'alleen wandelaars')?

THX!!
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Linkeroever singletracks

Bericht door TaurineR »

Blokkersdijk is al jarenlang afgesloten.
Van het St. Annabos blijft vanaf 12/2020 nog maar de helft meer van over, en is deels toegewaaid (omgevallen bomen welke niet geruimd worden).
Dus de ritjes zoals je vraagt kan je wel vergeten...
Het is behelpen met hetgene er nog over blijft..
theguy
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 15 nov 2018 15:31

Re: Linkeroever singletracks

Bericht door theguy »

TaurineR schreef: di 08 dec 2020 08:41 Blokkersdijk is al jarenlang afgesloten.
Van het St. Annabos blijft vanaf 12/2020 nog maar de helft meer van over, en is deels toegewaaid (omgevallen bomen welke niet geruimd worden).
Dus de ritjes zoals je vraagt kan je wel vergeten...
Het is behelpen met hetgene er nog over blijft..
ok, thx voor de info!
Gebruikersavatar
trailgrip
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 23 sep 2020 15:25
Contacteer:

Re: Linkeroever singletracks

Bericht door trailgrip »

Hallo,

Trailgrip Bikepacking Adventures ontwikkelde verschillende 'Escape The City' mountainbike routes, die vertrekken en eindigen nabij het station Antwerpen Berchem. Linkeroever (Sint-Annabos, Middenvijver, de Burchtse weel, ...) zijn opgenomen in de route Antwerpen - Steendorp (77km).

Op deze routes geen spectaculaire afdalingen, technische uitdagingen of vergezichten. Wel ontdek je verrassend mooie omgevingen en natuurschoon met elkaar verbonden via rustige wegen. Waar mogelijk gaan de routes over onverharde paden, autovrije wegels of wegen met beperkt autoverkeer.

Je kan de routes en meer informatie terug vinden op de website van Trailgrip via deze link: Trailgrip | Escape The City. Laat gerust jouw reacties over de mountainbikeroutes achter.

Veel mountainbike plezier!
Plaats reactie