Linkeroever singletracks

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Helmut B
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: wo 06 jan 2010 13:59
Rijdt met: Cannondale F400 mudbike (2002), Kona Honzo AL/DL (2016)

Linkeroever singletracks

Bericht door Helmut B »

Deze week leidde een fietstochtje richting Linkeroever. Ik was verbaasd te zien hoeveel leuke en voornamelijk droge singletracks we daar tegenkwamen. Lang geleden had ik er nog wel eens gebiked. De paadjes in het Vlietbos, St-Anna-bos en Park Middenvijver, ik denk wel dat we ze allemaal gehad hebben.

Kan er gebiked worden rond de Burchtse Weel? Leuk?

In het Vlietbos lagen wel veel omgevallen bomen, vooral dan in het middengedeelte.

Binnenkort nog wel eens terug naar daar.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Linkeroever singletracks

Bericht door TaurineR »

Vooral in het late najaar tot het voorjaar is het Vlietbos wel leuk om wat te fietsen, en vooral om de technische stukjes te doen.
In het St Anna bos liggen de 'paardepaadjes' er in de winter redelijk goed bij (paarden vinden het te koud om buiten te komen, denk ik).
Ja, zelfs nu na al die regenval, ligt het er redelijk goed bij..
Ik kom hier toch ook een of twee keer per week 'spelen'.
'T groot mes
Mountainbiker
Berichten: 263
Lid geworden op: di 10 apr 2007 08:12
Rijdt met: Olymîa F1-X, Olympia IRON,Trek Fuel EX, Trek remedy 650B, Trek Slash 650B,
Contacteer:

Re: Linkeroever singletracks

Bericht door 'T groot mes »

Er zijn redelijk drastische "bos beheers werken" aan de gang daar? weer een leuke trainingslocatie naar de verdoemenis? :( :(
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Linkeroever singletracks

Bericht door TaurineR »

Ja, 't zal een tijd(je) met nog minder mogelijkheden te fietsen zijn dan voorheen.
Laat ons maar hopen dat het daarna beter wordt, al zal dat wel minstens 5 jaar wachten zijn..
Helmut B
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: wo 06 jan 2010 13:59
Rijdt met: Cannondale F400 mudbike (2002), Kona Honzo AL/DL (2016)

Re: Linkeroever singletracks

Bericht door Helmut B »

Ik rijd er elke dag voorbij met de auto op weg naar en van mijn werk. Het doet pijn aan mijn hartje...

RIP Vlietbos...
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Linkeroever singletracks

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Ga daar ook wel enkele keren per jaar naartoe om wat km's bijeen te schrapen op een leuke ondergrond. Meestal eerst wat stukken Haasdonk bos, dan langs de baan verder naar Zwijndrecht en aan de rotonde met die fitness duik ik er in. Langs de zeilvijver rij ik terug richting Burcht om via allerhande paadjes langs de Schelde terug richting Temse te rijden.
Helmut B
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: wo 06 jan 2010 13:59
Rijdt met: Cannondale F400 mudbike (2002), Kona Honzo AL/DL (2016)

Re: Linkeroever singletracks

Bericht door Helmut B »

Wel, aan dat rondpunt aan de fitness zult ge der nu niet meer in moeten duiken. Is voor een groot stuk (of volledig?) afgezet.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Linkeroever singletracks

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Bedankt voor de tip al #-o
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Linkeroever singletracks

Bericht door TaurineR »

Helmut B schreef:Wel, aan dat rondpunt aan de fitness zult ge der nu niet meer in moeten duiken. Is voor een groot stuk (of volledig?) afgezet.
Er is daar (nog?) niets afgezet.
Er is nu enkel een band van 50m langs de expresweg weggeknipt...
De rest van het Vlietbos is toegankelijk.
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Linkeroever singletracks

Bericht door sam2300 »

Toch wel... Heb Heras hekken zien staan, in hoeverre je er nog rond kunt weet ik niet. Niet alleen het Vlietbosch zijn (veel) bomen reeds gekapt, ook aan de Middenvijvers en Blokkersdijk ligt er al heel wat plat. Ik vrees dat er niet veel meer gaat overschieten... Kadert dit alles in het Oosterweelproject of is het opzet iets anders? Bosbeheer kan dit onmogelijk zijn, tenzij ze een volledig nieuw bos willen aanplanten...
Plaats reactie