Kustroute (De Panne, Nieuwpoort, Lombardsijde, Middelkerke)

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Wybob
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 01 apr 2013 19:49
Rijdt met: Cube Reaction GTC SL 29 2015

Kustroute (De Panne, Nieuwpoort, Lombardsijde, Middelkerke)

Bericht door Wybob »

Hey ik ben op zoek naar een mooie kustroute (duinen, geen strand), ik ken de Bloso routes maar graag een route met een aanéénschakeling van deze routes (fun parts). Ik ken een beetje mijn weg daar aan het zeeke maar volgens mij onvoldoende.

Starten aan sportcentrum De panne of Nieuwpoort.

Post je routes hieronder, liefst eenvoudig te volgen met GPS
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: Kustroute (De Panne, Nieuwpoort, Lombardsijde, Middelker

Bericht door Dace93 »

Geen GPX uit respect voor de organisatie, maar deze tocht heeft heel mooie duinenpassages :-)

https://www.strava.com/activities/1262107095" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Wybob
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 01 apr 2013 19:49
Rijdt met: Cube Reaction GTC SL 29 2015

Re: Kustroute (De Panne, Nieuwpoort, Lombardsijde, Middelker

Bericht door Wybob »

Dace93 schreef:Geen GPX uit respect voor de organisatie, maar deze tocht heeft heel mooie duinenpassages :-)

https://www.strava.com/activities/1262107095" onclick="window.open(this.href);return false;
inderdaad is een leuke tocht, combinatie bloso blauw Middelkerke en wat van de Nieuwpoort bloso route.
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Kustroute (De Panne, Nieuwpoort, Lombardsijde, Middelker

Bericht door Muntanya »

Ik zou nog wel eens in Oostduinkerke willen gaan rijden. Vooral de Oostvoorduinen lijken mij zeer interessant (onlangs segmenten ontdekt in Strava) :

Afbeelding

Alleen...

Als je langs de Prins Boudewijnstraat, de Prins Karelstraat of de Farasijnstraat komt, zie je nergens een aanduiding. Kom je langs bv het kerkhof, zie je dit:

Afbeelding

Weet er iemand hoe het zit? Ik zou de singletrack kunnen nemen van de prins Karelstraat tot de Farasijnstraat en wanneer betrapt mij van den domme houden want je hebt dan -terecht- nergens een bordje gezien dat het niet mag. Maar ik ben zelf lid van Natuurpunt, heb dus respect voor hun gebieden en als het niet mag, zal ik mij daar naar schikken.

Ben ik weer te braaf?
Gebruikersavatar
Wybob
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 01 apr 2013 19:49
Rijdt met: Cube Reaction GTC SL 29 2015

Re: Kustroute (De Panne, Nieuwpoort, Lombardsijde, Middelker

Bericht door Wybob »

Enkele weken terug ook deze single track ingedoken, je kan er een 8 lus inmaken. Aan de paadjes te zien was ik niet de enige ook tegenliggers gehad.

Het mag niet, je rijd wel geen planten/duinen stuk, is een wandelpad
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Kustroute (De Panne, Nieuwpoort, Lombardsijde, Middelker

Bericht door Muntanya »

Merci voor de toelichting...
Gebruikersavatar
kovan
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: za 24 sep 2011 20:44
Rijdt met: ene mee eps, en ene mee kees

Re: Kustroute (De Panne, Nieuwpoort, Lombardsijde, Middelker

Bericht door kovan »

Is het niet zo, dat wanneer er geen bordje staat dat je "wel" mag, dat je er dan zowiezo "niet" mag biken? In het bos is het alleszins zo...
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1881
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Kustroute (De Panne, Nieuwpoort, Lombardsijde, Middelker

Bericht door patje2 »

Ik rij er ook regelmatig door en heb er nog nooit problemen gehad
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Kustroute (De Panne, Nieuwpoort, Lombardsijde, Middelker

Bericht door Muntanya »

patje2 schreef:Ik rij er ook regelmatig door en heb er nog nooit problemen gehad
Afbeelding

Als ik het zo zie ben je niet de enige... Soms ben ik echt wel te braaf. Als je op die meest rode lijn rijdt, kom je trouwens in principe geen enkel bordje tegen dat het niet mag (tenzij Streetview niet up to date is ;) )
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: Kustroute (De Panne, Nieuwpoort, Lombardsijde, Middelker

Bericht door vani »

Muntanya schreef:Ik zou nog wel eens in Oostduinkerke willen gaan rijden. Vooral de Oostvoorduinen lijken mij zeer interessant (onlangs segmenten ontdekt in Strava) :

Afbeelding

Alleen...

Als je langs de Prins Boudewijnstraat, de Prins Karelstraat of de Farasijnstraat komt, zie je nergens een aanduiding. Kom je langs bv het kerkhof, zie je dit:

Afbeelding

Weet er iemand hoe het zit? Ik zou de singletrack kunnen nemen van de prins Karelstraat tot de Farasijnstraat en wanneer betrapt mij van den domme houden want je hebt dan -terecht- nergens een bordje gezien dat het niet mag. Maar ik ben zelf lid van Natuurpunt, heb dus respect voor hun gebieden en als het niet mag, zal ik mij daar naar schikken.

Ben ik weer te braaf?
Dat gele bord is volgens mij weg. de track iets verderop is verboden en al controle geweest. de track nog eens 20 meter verder is nieuw en zat in haloweentocht
Plaats reactie