Leuke routes rond bokrijk ?

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
jurgen stich
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: do 02 nov 2017 12:27

Leuke routes rond bokrijk ?

Bericht door jurgen stich »

Ik zag dat er een route is die in bokrijk passeerd .
Maar normaal is het vertrekpunt in zonhoven naar ik woon in diepenbeek vlak bij bokrijk en wou gewoon met de mtb naar bokrijk rijden en van daaruit vertrekken.
Heeft er iemand ervaring met die route en hoe bevalt ze ?
Ikzelf heb liefst routes met wat jumpjes , bochten in afdalingen waar je eens in kan gaan doorhangen .
Algemeen dus een beetje een crossparcour.
Dus wat zijn de ervaringen of zijn er routes in de buurt die jullie daarvoor meer aanbevelen
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Leuke routes rond bokrijk ?

Bericht door Wacky-S »

Zover ik weet passeert er geen Blose route in Bokrijk. Welke pijlen en waar heb je deze gezien?
jurgen stich
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: do 02 nov 2017 12:27

Re: Leuke routes rond bokrijk ?

Bericht door jurgen stich »

Op routeyou vond ik een verwijzing
Met vermelding C mine. Bokrijk
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Leuke routes rond bokrijk ?

Bericht door Wacky-S »

link?

Er liggen daar wel leuke singletrackjes, maar deze maken geen deel uit van bepijlde (mtb)routes.
Gebruikersavatar
Jolyrodger
Mountainbiker
Berichten: 1528
Lid geworden op: vr 12 aug 2005 23:51
Rijdt met: Mijn Bikes: Wilier 401XB

Re: Leuke routes rond bokrijk ?

Bericht door Jolyrodger »

Wacky-S schreef:link?

Er liggen daar wel leuke singletrackjes, maar deze maken geen deel uit van bepijlde (mtb)routes.
https://www.routeyou.com/nl-be/route/vi ... ne-bokrijk" onclick="window.open(this.href);return false;
HPA
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 31 jul 2016 15:15

Re: Leuke routes rond bokrijk ?

Bericht door HPA »

Die route in je link heeft nogal veel verhard. Als je bochten zoekt waar je in kan gaan hangen, jumps en drops, dan kan je beter richting terril in Winterslag rijden. Daar zijn een hoop leuke singletracks.
Met strava kan je ook activiteiten zoeken. Zoek daar eens op Genk en single track of zo. Van Bokrijk uit kan je off-road naar de terril, maar dat is niet bepijld.
Dit is een segment (een TT) waar wel wat leuke stukjes in zitten.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Leuke routes rond bokrijk ?

Bericht door Wacky-S »

Dit is allesinds geen uitgepijlde route en met toch redelijk wat stukken weg erin. Zeker aan de terril worden er veel mooie stukken en singletracks niet gedaan. Maar jumps en kombochten ga je hier niet echt vinden.
jurgen stich
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: do 02 nov 2017 12:27

Re: Leuke routes rond bokrijk ?

Bericht door jurgen stich »

Wie heeft er dan tips voor waar je dat wel nog vind ?(leuke bochten om in door te hangen ,de nodige afdalingen met wat bochtenwerk en mogelijkheid tot jumpjes maken)
Bij voorkeur natuurlijk inijn regio (rond hasselt,genk, groote regio van bilzen en zijn deelgemeenten,enz)
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Leuke routes rond bokrijk ?

Bericht door Wacky-S »

Rond de terrils van Genk (beide) vind je mooie singletracks met technische stukken, zeg maar het matig tot al redelijk enduro werk afhankelijk van de tracks die je kiest.
Je moet er rekening mee houden dat je hier niet in de Ardennen ben, grote afdalingen ga je hier helaas niet vinden.
En wat bedoel je met bochten om in door te hangen? Bikepark toestanden met opeenvolgende grote kombochten?
Zoals ik eerder al zei, gebruik de rode route van Genk als leidraad en sla al die kleine wegjes eens in (vooral het stuk aan de zendmast heeft heel knappe singletracks).
jurgen stich
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: do 02 nov 2017 12:27

Re: Leuke routes rond bokrijk ?

Bericht door jurgen stich »

Oke bedankt voor de info.
Ik heb vandaag de groene lus van kattevenia gedaan.
En heb dus zo een gedeelte van de rode lus gehad, ik vond het wel een leuke tour maar vandaag erg moddderig.
Ik zag dat je op dr kruising van sledderlo naar genk ook op de rode lus kan aanpikken dit is misschien iets voor de volgende keer.
Qua tour viel het naar het eind toe wat zwaar uit naar misschien lag mijn tempo te hoog ? Gemiddeld 18.5 ? De modder hielp daar natuurlijk ook niet echt aan.
Qua afdalingen verwacht ik ook geen ardennen hoor maar wel wat leuke afdalinkjes waar je al een een jumpje kan doen.
Dus volgende keer zorg ik dat ik de terril er bij heb met zijn single tacks.
Trouwens vind je die gemakkelijk of moet je ze weten liggen buiten diegene waar jij naar verwijst aan de zendmast ?(de single tacks om te crossen)
Plaats reactie