Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Luhmann
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 15 sep 2017 09:17
Rijdt met: Cube LTD Race

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door Luhmann »

Vraagje: ik heb een bestaande trail aangepast maar blijkbaar moet die edit ook nog goedgekeurd worden, ik zie echter al niet direct waar of hoe. Er is precies ook geen lijst van edits die wachten op goedkeuring zoals er is met nieuwe trails ...
't gaat over deze: https://www.trailforks.com/trails/a11-to-lissewege/
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door Muntanya »

Goede vraag, ik vraag het ook even na...
ndk
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 19 feb 2017 21:19

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door ndk »

Muntanya schreef:De Ride Planner is nu nog wat buggy, maar eens die op punt staat, kan je zo prachtige ritten uittekenen op trails die je anders héél misschien toevallig eens zou tegenkomen. Met Strava iets plannen lukt mij niet, die wil niet offroad gaan. Mochten ze de segmenten al gebruiken om een route te plannen, was dat al anders...

Dat je ride logs deelt, komt ook de juistheid van de trails ten goede: deze verschijnen als gele sporen als je je trail aan het tekenen bent, zo kan je zien op welke wegen en met welke afwijking je getekende trail zich voordoet. Bij mij worden die rechtstreeks geïmporteerd uit Strava.
Bwa, lukt mij vrij goed in die Strava route planner, segmenten tonen en dan deze aaneenschakelen, probleem is dan natuurlijk wel dat de weg segmenten ook getoond worden. Soms moet je wel manueel gaan voor sommige offroad paadjes te forceren.

Daarmee, als je het nog niet gedaan hebt een paar maanden geleden had Strava wat feedback gevraagd hoe ze Strava konden verbeteren voor MTB. Is wel eens interessant kan je zien wat ze zoal overwegen:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... rm?c=0&w=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door Muntanya »

Als je manueel gaat, ken je die paadjes al. Prima dat Strava voor u voldoet, ik vind het momenteel te beperkt, ik moet echt bij zowat elke trail "handmatig" gaan.

Wel zeer handig, is de globale heatmap. Zo heb ik al veel verborgen wegels ontdekt... Deze feature zou ook zeer handig zijn bij Trailforks, die zie je nu enkel als je trails toevoegt.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door KrisMaes76 »

Heb er nog een paar toegevoegd voor Gent
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door _anonymus_ »

Ik weet waar ik deze zomer op vakantie ga en blijkbaar liggen er enkele mooie enduro trails in de omgeving.
Ideaal om de Trailforks routeplanner eens te gebruiken, dacht ik, in plaats van er alleen maar zelf trails op te zetten.
Maar hoe werkt die planner precies? Ik kan de trails die ik wil rijden aanklikken, maar blijkbaar worden die dan gewoon met een rechte lijn verbonden. Wordt er niet automatisch gerouteerd tussen de trails via de routeplanner?
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door Muntanya »

Die ride planner is momenteel de Achilleshiel van Trailforks. Ze is extreem buggy en blijkbaar weten ze nog niet hoe dit op te lossen.

Dat je ridelogs kan toevoegen is leuk, klassementen ook, maar ik krijg altijd de reactie "Strava kan dat toch ook?". Dat Trailforks specifiek voor MTB is en deze ride planner kunnen het verschil maken, alsook de mogelijkheid om zelf trails toe te voegen (Strava segmenten zijn speelgoed).

Dus ja, ik wacht af tot er beterschap komt.
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door Muntanya »

Amaai... Er zijn sinds deze ochtend 3 admins voor heel België en blijkbaar is in één ochtend heel de boel al opgekuist door anonymous1 en Jenstin... Bravo mannen...
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door KrisMaes76 »

Muntanya schreef:Amaai... Er zijn sinds deze ochtend 3 admins voor heel België en blijkbaar is in één ochtend heel de boel al opgekuist door anonymous1 en Jenstin... Bravo mannen...
Daarmee da het plots zo snel gaat :)
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door KrisMaes76 »

KrisMaes76 schreef:
Muntanya schreef:Amaai... Er zijn sinds deze ochtend 3 admins voor heel België en blijkbaar is in één ochtend heel de boel al opgekuist door anonymous1 en Jenstin... Bravo mannen...
Daarmee da het plots zo snel gaat :)
nieuwe trails goedgekeurd op ong 5min, snelle jongens die admins :-D
Plaats reactie