Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door _anonymus_ »

Mijn trails die ik gisteren heb toegevoegd zijn inderdaad ook al goedgekeurd.
Wat ik wel niet snap, is waarom één trail zichtbaar is op de kaart (groene lijn op de overzichtskaart) en de andere die er niet zo ver af ligt niet. Ik wou de Ride Planner eens testen om te zien hoe goed deze werkt, maar ik kan dus maar één trail van de twee zien.

Wat ik ook niet zo goed snap, is waarom de andere routes duidelijk zichtbaar zijn op de kaart door zo'n bordeaux logo waar je dan op kan klikken. Alle trails die ik gisteren heb toegevoegd zijn enkel zichtbaar als een groen lijntje, dat praktisch niet meer zichtbaar is wanneer je verder uitzoomt.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door _anonymus_ »

Edit: dat laatste snap ik nu wel, dat zijn 'regions'.
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door Muntanya »

Amaai... Trailforks tov RouteYou...

Na ongeveer een maand is er één trail die ik gemeld had toegevoegd aan RouteYou. Trailforks heb ik er intussen letterlijk honderd trail doorgestuurd en meer dan 90% staat er al op.

Ik denk niet dat ik nog veel moeite ga doen voor Routeyou...
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door Muntanya »

De eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ze blijkbaar al mijn andere wijzigingen ook doorgevoerd hebben, maar dan zonder feedback...
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door _anonymus_ »

Ik heb intussen ook al heel wat trails toegevoegd op Trailforks.
De eerste keer waren ze zeer snel goedgekeurd, van de tweede reeks zijn er nu enkele recentere goedgekeurd maar de oudste niet, wat wel vervelend is.
Ik heb bijvoorbeeld een 'ride area' 'Vlaamse Ardennen/Pays des Colinnes gecreëerd, maar deze is nog niet goedgekeurd. Dat is vervelend, want dan moet ik deze 'ride area' achteraf aan alle trails die ik daar nu creëer gaan toevoegen, in plaats van het direct te gaan doen.

Ik probeer er zoveel mogelijk op te zetten, maar ik ga nu ook niet elk off-road baantje in de omgeving erop zetten. Ik doe enkel de stukjes die ik wat de moeite vind.
Ik veronderstel dat die routeplanner sowieso wel zoveel mogelijk off-road zal selecteren, ook als die stukken niet als trails zijn benoemd?

Er mag wel wat meer animo van andere Belgische gebruikers komen, momenteel zijn Muntanya en ik de enige twee die trails er op zetten. Ik wil dit graag gaan gebruiken om nieuwe trails in mijn omgeving te leren kennen, maar op deze manier steek ik er veel werk in maar komt er eigenlijk weinig uit...
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door KrisMaes76 »

Rond gent zijn er niet zo veel spectaculaire trails en van een aantal die wel de moeite zijn, ben ik niet zeker of ze 'vrij' toegankelijk zijn...
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door Jemp »

Op zich is zo'n data base erg interessant. Ik durf echter tijdens mijn ritten wel ne keer rijden waar het eindelijk niet mag... :-" . Zo'n trails zet ik er dan toch liefst niet op...
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door _anonymus_ »

Dat is iets anders, natuurlijk.
De vraag is, wat is spectaculair? Ik merk bij mezelf dat dit wat afhangt van de streek waarin de trails liggen.
Ik zet er de beste trails (indien niet privé) uit mijn Ardennenritten op, die die mij echt zijn bijgebleven.
Bij mij in de buurt zijn de criteria iets minder streng: saaie boerenwegen zet ik er niet op, maar kleine stukjes singletrack of smalle kerkwegeltjes die leuk zijn om te ontdekken dan weer wel.
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door Jemp »

Kan je er ook stukjes van de track op zetten die je gereden hebt?
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door _anonymus_ »

Ja, dat is eigenlijk de bedoeling.

Je kan er eventueel ook volledige routes (tracks) opzetten, maar eigenlijk is het de bedoeling dat het een database van trails is.
De hoofdbedoeling is dus niet dat je gewoon gereden ritten van andere mensen kan narijden (al kan je Trailforks ook hiervoor gaan gebruiken), de bedoeling is dat je zelf routes kan maken en daar bepaalde trails in kan opnemen.

Een trail is een stukje off-road dat de moeite waard is om met de MTB te rijden. Bijvoorbeeld een leuke afdaling, een leuke singletrack die twee stukken asfalt of gravel verbindt...

Je kan deze bijvoorbeeld toevoegen door een activiteit van Strava te gaan importeren en dan er enkel het stukje dat je als trail wil toevoegen uit te gaan halen.
Je kan de trail dan bepaalde eigenschappen gaan toekennen (singletrack, gravel, enkel uphill, enkel downhill, beide richingen, makkelijk, moeilijk, zeer moeilijk, extreem...). Zo kan je bijvoorbeeld een ritje uitstippelen in de Ardennen waar je alle 'zwarte' trails uit de omgeving in plant.

Hier een voorbeeld van een trail:
https://www.trailforks.com/trails/petit ... -downhill/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie