Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door Muntanya »

_anonymus_ schreef:Dat is iets anders, natuurlijk.
De vraag is, wat is spectaculair? Ik merk bij mezelf dat dit wat afhangt van de streek waarin de trails liggen.
Ik zet er de beste trails (indien niet privé) uit mijn Ardennenritten op, die die mij echt zijn bijgebleven.
Bij mij in de buurt zijn de criteria iets minder streng: saaie boerenwegen zet ik er niet op, maar
Bij ons in de omgeving is er eigenlijk niet veel spectaculair. Dus de saaie boerenwegels gaan er wel op. Als ik dat bv vergelijk met het Hageland, dat zit vol met kleine wegels...

Zoals je zegt: het is de streek... Daarom dat ik TT's in privé bosjes zo plezant vind.
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door Muntanya »

Jemp schreef:Op zich is zo'n data base erg interessant. Ik durf echter tijdens mijn ritten wel ne keer rijden waar het eindelijk niet mag... :-" . Zo'n trails zet ik er dan toch liefst niet op...
Je kan die er op zetten en deze dan privaat maken, maar ik denk dat je dit toch beter niet doet... Ik zet er alleszins geen trails op die ik tijdens TT's als privé gemarkeerd zie staan. Ik zet er wél trails op waarvan ik weet dat ze niet privé zijn, maar die illegaal ingenomen zijn door boeren. Ik begin mij daar meer en meer aan te ergeren. Hier in de streek als je offroad wil heb je al niet veel keuze, als dat dan nog eens afgesloten is of er zit een roedel wolfshonden alle ongewenste sujetten weg te jagen, echt sympathiek vind ik dat niet.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door KrisMaes76 »

Er zijn hier in Gent wel veel spectaculaire stukken, maar dat zijn dan bvb trappen of banken of de rotsen van de fontein aan het St-Pieter station (als de fontein uit staat :lol: ), maar of dat interessant is om in een database te steken...

Zonder een gids is het niet altijd simpel of veilig om dat zomaar te gaan rijden
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door Muntanya »

Nachttochtje in Citadelpark? :lol:
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door KrisMaes76 »

Muntanya schreef:Nachttochtje in Citadelpark? :lol:

:-D Dat zit er regelmatig bij ja, daar zijn een paar heel mooie stukken en buiten nen hoop zatte studenten daar nog niet veel anders gezien 8)
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door Muntanya »

De mythe he...

Als zatte student zag ik daar indertijd vooral ook zatte studenten, die met hun velo op kaarsrechte stukken technische parcours aan het afleggen waren. :drunk:

Citadelsaus toestanden heb ik nooit gezien daar...
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door Muntanya »

Ik vind het wel teleurstellend hoe weinig Belgische gebruikers hier aan deelnemen. Echt zwaar werk is het nochtans niet.

1) Je laad een Strava activiteit of GPX in.
2) Croppen tot een trail (routes worden apart ingegeven)
3) Beetje info geven (ik doe enkel moeilijkheidsgraad maar vind dit als relatief onervaren biker wel moeilijk in te schatten, Strava segment en OSM nummer af en toe), in principe volstaat de moeilijkheidsgraad en welk type weg dit is (railtrail, singletrack,...)
4) Klaar

Komaan gasten...
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door Jemp »

Geen paniek nog. Het echte MTB seizoen begint pas in maart. Ik zou het dan nog eens onder de aandacht brengen.
roderider
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 18 jul 2016 08:54

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door roderider »

Mja, t'is niet dat België vol trails zit e. Ik heb er alvast ééntje op gezet. Ik ken nog wel leuke stukjes van een 15 tal maarvind dat wat kort om erop te zetten.
Muntanya schreef:Ik vind het wel teleurstellend hoe weinig Belgische gebruikers hier aan deelnemen. Echt zwaar werk is het nochtans niet.

1) Je laad een Strava activiteit of GPX in.
2) Croppen tot een trail (routes worden apart ingegeven)
3) Beetje info geven (ik doe enkel moeilijkheidsgraad maar vind dit als relatief onervaren biker wel moeilijk in te schatten, Strava segment en OSM nummer af en toe), in principe volstaat de moeilijkheidsgraad en welk type weg dit is (railtrail, singletrack,...)
4) Klaar

Komaan gasten...
Luhmann
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 15 sep 2017 09:17
Rijdt met: Cube LTD Race

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door Luhmann »

Heb m'n eerste toevoeging gedaan, de regio 'Brugge' maakte hij automatisch aan maar omdat ik trust '0' heb kan ik van anderen niets goedkeuren ... ](*,)
Plaats reactie