Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
stefkes
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 02 aug 2017 11:20

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door stefkes »

Is het de bedoeling dat je die segmenten upload uit je gps toestel, of dat je die zelf "tekent" op een kaart?

In het geval van het eerste is het niet zo evident om aparte segmenten uit de historiek van een ganse dag te halen dacht ik.

Heb dit al een paar keer vermeld, zal het nog eens doen: http://geojson.io/" onclick="window.open(this.href);return false; werkt zeer goed voor het tekenen van segmenten op een kaart. Je kan die dan exporteren en online omzetten naar alle courante formaten.
Laatst gewijzigd door stefkes op vr 15 jun 2018 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door Muntanya »

Ook voorlopig nog in de kinderschoenen zijn de evenementen. En eigenlijk staat alles in België nog in de kinderschoenen. Ik denk als we een kritische massa gaan bereiken van een 1000-tal actieve rijders (voor de ridelogs en alle info die daaruit voort vloeit) en 100-tal actieve contributors (trails, reports,...) (even met de natte vinger) dat de website dan zodanig interessant wordt dat die automatisch meer volk zal aantrekken.

Het hangt trouwens ook van Strava af natuurlijk, dat overduidelijk een enorm netwerkeffect heeft en met één beslissing mijn voorspelling teniet kan doen door zelf ook met MTB-segmenten te beginnen, maar ik denk dat Strava minder populair zal worden onder de MTB'ers ten voordele van TF. Als Strava natuurlijk mee evolueert, kan dit lastig worden. TF moet natuurlijk ook mee evolueren. Externe sensoren om voor sporters interessante info als hartslag weer te geven kunnen nog niet aangesloten worden.

We zien het wel, de kinderziekten moeten er uit en er moeten meer gebruikers komen, maar dat is een kwestie van tijd.
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door Muntanya »

stefkes schreef:Is het de bedoeling dat je die segmenten upload uit je gps toestel, of dat je die zelf "tekent" op een kaart?
Beide zijn mogelijk. Als je tekent, zie je ook guidelines van ridelog data, gele voor oude logs, cyaan voor nieuwe, die je kan helpen om een track terug te vinden. Bij de trails die je uit GPS/Strava/TF ridelogs haalt, kan je deze croppen en "kuisen", want de GPS lijnen zijn vaak erg grillig en soms zie je op satellietbeelden duidelijk een pad lopen waar je GPS track dan duidelijk naast zit (hoeveel was dat eigenlijk? Voor burgerdoeleinden 20 meter foutmarge?)
In het geval van het eerste is het niet zo evident om aparte segmenten uit de historiek van een ganse dag te halen dacht ik.
Dus met de croptool gaat dit eigenlijk zeer makkelijk.

Heb dit al een paar keer vermeld, zal het nog eens doen: geojson.info werkt zeer goed voor het tekenen van segmenten op een kaart.
Als ik naar die website ga, krijg ik een melding van: "Domain Suspension
Registrant Information Verification Failure"

Ik kan dus bevestigen noch ontkennen... Maar toch bedankt voor de tip.
stefkes
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 02 aug 2017 11:20

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door stefkes »

SORRY, het gaat om http://geojson.io/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bedankt voor alle info over Trailforks :)
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door Muntanya »

stefkes schreef:SORRY, het gaat om http://geojson.io/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bedankt voor alle info over Trailforks :)
:-D

Dit systeem wordt gebruikt door Trailforks om zelf tracks te tekenen... Afin, het lijkt er toch alleszins sterk op (zelfs de kleur).
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door KrisMaes76 »

Zelfs al zou strava met MTB segmenten beginnen, dan nog vind ik de info die je bij een strava segment kan ingeven veel te beperkt tov wat je in trailforks kan doen.
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door Muntanya »

KrisMaes76 schreef:Zelfs al zou strava met MTB segmenten beginnen, dan nog vind ik de info die je bij een strava segment kan ingeven veel te beperkt tov wat je in trailforks kan doen.
Klopt.

Als ik een rit plan, klik ik standaard de trailweergave "status" aan (conditie is minder mijn ding, of een pad nu droog is of nat bepaalt niet altijd of je door kan) en zo heb je direct een visueel zicht over wat er op dat moment realistisch is om te rijden.

Wat mij ook stoort bij Strava zijn die namen... "Giv mo sjette mariette" klinkt wel sympathiek (ahum), maar zegt m.i. weinig over een segment. "Laatste sprint tot thuis" is dan wel weer leuk als privésegment, maar publiek is dat zinloos.

Ik kan eerlijk gezegd niet wachten tot de early majority begint Trailforks te gebruiken. Zelfs als maar een klein deel trailreports begint te schrijven en een nog kleiner deel trails toe begint te voegen, zal dat MTB heaven worden. Als je ziet wat een +/- tiental man op minder dan een jaar gedaan hebben in het wasteland België... En de Walen beginnen nu ook langzaam toe te voegen, heel positief allemaal.
Luhmann
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 15 sep 2017 09:17
Rijdt met: Cube LTD Race

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door Luhmann »

Vergeet ook niet de sterren ... tis niet omdat een stuk moeilijk is, er slecht bij ligt dat het niet de moeite is, dat kan je dan weer met de quotering beoordelen zodat de top trails naar boven komen. Zonder dat je moet morrelen aan de technische moeilijkheidsgraad.
Luhmann
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 15 sep 2017 09:17
Rijdt met: Cube LTD Race

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door Luhmann »

Vergeet ook niet de sterren ... tis niet omdat een stuk moeilijk is, er slecht bij ligt dat het niet de moeite is, dat kan je dan weer met de quotering beoordelen zodat de top trails naar boven komen. Zonder dat je moet morrelen aan de technische moeilijkheidsgraad.
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Trailforks - Trails Database (Pinkbike)

Bericht door Muntanya »

Wie Trailforks nu bezoekt, bedenk dat dit project nog in volle opbouw is. Er zijn wat routeringsproblemen. Dus even wat tijd gunnen aan de devs...
Plaats reactie