Verwarring bepijling

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Plaats reactie
Geert BMC
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 22 jul 2016 09:30

Verwarring bepijling

Bericht door Geert BMC »

Heel tof dat het aantal bloso routes groeit. Tevens woon ik in een regio die goed voorzien is van bloso routes...
Maar waarom gebruiken al die gemeentes nu toch altijd dezelfde kleuren van pijlen? Hier in de regio Affligem is het op bepaalde plaatsen heel verwarrend aan het worden. Op sommige stroken lopen 2 lussen en allemaal een groene pijl...maar wel van een verschillende gemeente.
Mocht ik het voor het zeggen hebben dan zou ik met nummers of initialen van de gemeente onder de pijl werken...maar dat is wss te eenvoudig of te duidelijk voor de Bloso ambtenaren
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Verwarring bepijling

Bericht door KrisMaes76 »

op sommige routes zijn de pijltjes genummerd, daar toevallig ook? Zo zou je ze nog uit elkaar kunnen houden als je bijhoudt welke nrs je al gepasseerd bent
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1881
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Verwarring bepijling

Bericht door patje2 »

Ik denk dat het de routes Denderleeuw en Affligem zijn De een is Oost Vlaanderen de andere Vlaams Brabant ik denk dat daar het probleem zich stelt want voor elke provincie is iemand anders verantwoordelijk voor de routes.
Kulgan
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 26 dec 2011 12:39
Rijdt met: Rocky Mountain Element 2017/Rocky Mountain Instinct

Re: Verwarring bepijling

Bericht door Kulgan »

patje2 schreef:Ik denk dat het de routes Denderleeuw en Affligem zijn De een is Oost Vlaanderen de andere Vlaams Brabant ik denk dat daar het probleem zich stelt want voor elke provincie is iemand anders verantwoordelijk voor de routes.
Asse heeft ook gemeenschappelijke punten met die van Affligem en dat is twee keer Vlaams Brabant ;-)
Ik zet ze ook nog altijd op GPS...
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1881
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Verwarring bepijling

Bericht door patje2 »

Kulgan schreef:
patje2 schreef:Ik denk dat het de routes Denderleeuw en Affligem zijn De een is Oost Vlaanderen de andere Vlaams Brabant ik denk dat daar het probleem zich stelt want voor elke provincie is iemand anders verantwoordelijk voor de routes.
Asse heeft ook gemeenschappelijke punten met die van Affligem en dat is twee keer Vlaams Brabant ;-)
Ik zet ze ook nog altijd op GPS...
Zit je daar niet met de rode (Asse) en blauwe (Affligem) lus?
chipper
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 01 feb 2010 16:11
Rijdt met: Cube LTD Race

Re: Verwarring bepijling

Bericht door chipper »

Ik heb gisteren ook de route van Affligem gereden. Ik heb via de website van Affligem de route gedownload voor de zogenaamde blauw-groene route (36 km). Volgens mij is er nu alleen een groene route van ongeveer 36km die in omgekeerde richting loopt van de oude blauwe route. De groene route van Affligem op routeyou is volgens mij de juiste. Het helpt inderdaad niet als je nog (oude?) blauwe pijlen tegenkomt, de rode route van Asse en de groene van Denderleeuw.... Weet iemand de juiste gps track staan die overeenkomt met de huidige groene pijlen? Klopt het dat de richting van de route omgedraaid is in de loop van de tijd?
NewbieBiker
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 14 aug 2017 10:35

Re: Verwarring bepijling

Bericht door NewbieBiker »

In Herentals ook al gezien (rode pijlen) en aan de brug in Hombeek kruisen er ook 2 routes dacht ik...
Plaats reactie