Ingelmunster - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
blackie
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: za 05 dec 2009 10:26
Rijdt met: Giant 27,5plus en Pyga oneten29

Bericht door blackie »

geduwd :lol: :lol: [-X [-X [-X [-X [-X
Tot binnenkort dan nog eens :P

Pride and Glory, ik zal mijn best doen om nog eens mee te komen met jullie. Het was te leerzaam. Dat klimmen begint al te lukken, nu nog dat afdalen.....Net de giro gezien en alweer geen goesting meer :cry:

En mijnen zoon een talent, hij heeft dat dan mee van zijn nonkels :-?
Zijn fiets is een trek en dat is toch deftig materiaal, 8) Een 29-er mag hij hebben maar dan eerst eens meer meerijden. Zondag mag em al mee naar Langdorp voor de 110 km en gisteren was't al van "hebben ze daar geen kortere afstanden" :P :P
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Bericht door prideandglory1891 »

blackie schreef:geduwd :lol: :lol: [-X [-X [-X [-X [-X
Tot binnenkort dan nog eens :P

Pride and Glory, ik zal mijn best doen om nog eens mee te komen met jullie. Het was te leerzaam. Dat klimmen begint al te lukken, nu nog dat afdalen.....Net de giro gezien en alweer geen goesting meer :cry:

En mijnen zoon een talent, hij heeft dat dan mee van zijn nonkels :-?
Zijn fiets is een trek en dat is toch deftig materiaal, 8) Een 29-er mag hij hebben maar dan eerst eens meer meerijden. Zondag mag em al mee naar Langdorp voor de 110 km en gisteren was't al van "hebben ze daar geen kortere afstanden" :P :P
Prachtige streek Langdorp!! Vorig jaar hagelandse chrono gereden en 't is genieten. Singletracks in overvloed...

En altijd welkom voor een ritje hé!! Herdermarathon de 130 bij droog weer?
Gebruikersavatar
mx#41
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 29 nov 2009 19:42
Rijdt met: Thompson Razor evo +

Bericht door mx#41 »

Daar straks mogen ondervinden waarom het de matras noemt! :evil:
En das nie zacht ze!
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Bericht door KUBA »

mx#41 schreef:Daar straks mogen ondervinden waarom het de matras noemt! :evil:
En das nie zacht ze!
T'probleem is dat de matras waarnaar ze genoemd is daar al lang weg is , want da was wel een zachte :lol: (om tegen te vallen he voordat ze der hier weer wa anders van maken :wink: )
Gebruikersavatar
Feysie
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 21:51
Rijdt met: rockhopper 98, stumpjumper 09, epic ht 17

Bericht door Feysie »

Mij deze morgen eens gaan uitleven in Ingelmunster. Begonnen met de rode lus (14km). Bepijling was goed, af en toe moeten zoeken (o.a. omgereden paal).
Dan begonnen met groen maar enkel het stuk ten noorden van het kanaal gedaan. Ben een beetje blijven plakken bij die technische bosjes langs 't water. Zeer fijn! :drunk:
'k Was beperkt in tijd en ik ben dan maar daar gebleven ipv de rest van de groene lus te doen; genoeg tuinbouw, kmo's en woonwijken gezien. :-? Mss combineer ik dit stuk ooit eens met Lendelede...
Dan maar de hierboven vermelde tracks opgezocht langs de bewuste brug (N50 over het kanaal). Dit is gewoon heel mooi aangelegd! =D> Dikke proficiat aan de mensen die hier hun tijd en energie in hebben gestoken. Dat matrasding viel eigenlijk goed mee, 't ziet er erger uit op film.
Tenslotte die ijzeren brug... tja... we geven het niet graag toe maar hier was ik toch minder op m'n gemak. :oops:
Die rechte kant een keer of drie genomen maar ik kwam telkens een beetje te ver uit naar mijn goesting om de andere kant te nemen. De brug was niet perfect droog en ik durfde niet vol doorremmen op voorwiel. Ik vertrouw dat metaal zo niet. :-? De kant met de haakse bocht dan maar niet gedaan, geen goesting om over de balustrade te gaan. :roll:

Nog een keer bedankt aan de mensen die de leuke paadjes aanleggen en onderhouden! Keep up the good work! =D>
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Bericht door prideandglory1891 »

Der zou hier dringend eens een beetje mogen gesnoeid worden!!
Op sommige plaatsen staan de netels en het kruid meer dan een meter hoog!

:evil:
Gebruikersavatar
mx#41
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 29 nov 2009 19:42
Rijdt met: Thompson Razor evo +

Bericht door mx#41 »

Ge moet ook telkens goed uit u doppen kijken als ge van de zwaaikom klein zwitserland komt ingevlogen #-o het verandert daar om de haverklap!!
Ik kende dat daar als mijn broekzak meer er is daar nogmaals een springberg bijgelegd met als gevolg=> drek tegen dek :oops:

Voor de rest alles verzopen daar door dat hondeweer!! :cry:
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Bericht door KUBA »

Al lang geleden dak de volledige toer gereden heb , k'zal morgen ne keer of 2...3 den boel gaan checken, alsek natuurlijk nergens op 1 plaats blijf hangen he 8)
Mister A
Mountainbiker
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 09 mar 2012 10:22
Rijdt met: scott scale, canyon AL

Re: Ingelmunster - Bloso

Bericht door Mister A »

De laatste tijd misbruiken "onze vrienden" de crossbrommers onze geliefde brugtracks. Onlangs zag ik nog een groep van zeker 6 - 7 man langs de ringbrug, allen met een brommer in de gietende regen. :evil: De paden zien er van af
In het kennedybos in Kortrijk hebben ze door de crossbrommers zelf al een track afgesloten, hopelijk gaan we hier niet dezelfde richting op...
racoonfreak
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: za 08 okt 2011 20:10
Contacteer:

Re: Ingelmunster - Bloso

Bericht door racoonfreak »

Even mijn reactie op "mtbroute" ook hier posten met wat foto's:

Gisteren de groene lus gereden. Daar de vlaamse ardennen tot ons vaste parcours behoren gestart met niet al te hoge verwachtingen. Al snel bleek dat hier toch echte mountainbikers aan het werk geweest zijn. In tegenstelling tot andere vaste blosoroutes werden mooi technische stukjes niet voorbijgereden, maar werd er werk gemaakt van zorgvuldig uitpijlen. Het "aangelegde" parcourtje in het kasteelbos was subliem ! Daarna volgden nog enkele lange singletracks langs de rivier, ook hier leuk dat niet voor de makkelijke oplossing werd gekozen ! Eveneens opvallend was de uitpijling, 50 meter voor een afslag stond reeds een pijltje, aan de afslag zelf nog eens een bevestigingspijltje, het zou meer zo moeten zijn. Werk van mensen met ervaring deze keer ? Kan niet anders denk ik... Terug over het kanaal krijgt men op een bepaald moment de keuze tussen een technisch stukje langs een brugflank of een recreatief gedeelte (die vermoedelijk gewoon de weg volgt naast de flank) Me toch maar gewaagd aan het technische trackje, het lag droog dus viel het nog mee, ook hier weer subliem werk van de parcoursbouwer ! Wat volgde was een afwisseling van asfalt en boerenwegels, duidelijk dat dit stuk meer om wat hoogtemeters te doen was. Al bij al de moeite waard, vooral het technische en de leuke singletracks ten noorden van het kanaal blijven in het geheugen hangen, daarvoor zullen we nog terugkeren. Ondanks het ontbreken van veel hoogtemeters maken de met passie aangemaakte singletracks dat het "mountainbikehart" sneller gaat slaan. Daar je vanzelf even blijft ronddolen op bepaalde plekjes zegt voor mij genoeg. Met een voldaan gevoel via de mooie stukjes in Ooigem terug naar Zulte gefietst !


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door racoonfreak op zo 11 aug 2013 11:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie