Ingelmunster - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Bericht door cowboy peter »

voor zover ik weet is het parcours nog niet opgefrist. volgt wss later dit jaar.
eigenlijk stelt geen één van de 2 lussen iets voor, ondanks de talrijke mogelijkheden, vooral als je de streek wat kent. Mooiste tocht kan gemaakt worden met delen van ingelmunster, hulste, ooigem, oostrozebeke, meulebeke paanders, ingelmunster. +- 60à70 km zonder problemen, +- 50% offroad

Rechts afslaan voor de beklimming naar de molen doe je op de grote baan richting kortrijk thv het nieuw aangelegd plateau. achter de verkaveling door het pad volgen.
Gebruikersavatar
BBstijntje
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: za 09 jun 2007 22:00
Rijdt met: giant terrago 2 disc
Contacteer:

Bericht door BBstijntje »

Heb vandeweke eens de groene route gereden en heb alles gemakkelijk gevonden. kan ook te maken hebben dat ik de streek al heel goed ken.
Voor mij was ze goed pijlen goed soms eens moeten kort remmen omdat
de pijlen aan het afgaan zijn van het zonlicht.


grtz
Gebruikersavatar
Vennekeu
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 12:25
Rijdt met: Trek & Cube

Bericht door Vennekeu »

Hey
ik heb deze week eens de groene lus gereden en ben namelijk van de streek, gelukkig maar want als beginnende biker heb ik toch goed moeten zoeken naar de pijltjes, stukken die omgeploegd zijn waar den boer het paaltje eruit heeft geploegd, brandnetels die tot aan je oren groeien waar je niet anders kan dan over het veld te gaan, ook het stuk langs de vaart was een ontgoocheling. Dit is zeker en vast een schoon stuk off-road, de strook is gewoon niet goed onderhouden metershoge netels en gras en in het kasteelbos omgevallen boomstammen die je de wegversperrren...
Zal ook eens een emailke voor sturen naar de sportdienst.
grtz
Gebruikersavatar
Vennekeu
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 12:25
Rijdt met: Trek & Cube

Bericht door Vennekeu »

Hey
Ja ik ben maar meteen over gegaan tot daden en een mailke gestuurd.
Dit is de mail die ik naar de sportdienst heb gestuurd, als ik meer nieuws heb laat ik dit jullie zo snel mogelijk weten.

Geachte,

Ik heb deze week eens de groene lus gereden van deze route maar ben tot de vaststelling gekomen dat deze route niet echt gebruiksvriendelijk is.
De volgende problemen doen zich momenteel voor.
1. Er zouden wat meer pijltjes mogen staan of hangen, ik ben nochtans van Ingelmunster en had heel wat moeite om de juiste route te volgen.
2. Bij bepaalde stukken off-road zijn de paden gewoon omgeploegd waar men dan maar over het veld moet gaan. Ook groeien er brandnetels over het gans pad soms tot 1 meter hoogte.

Ook op het stuk langs de vaart van de rode route zou er wat meer onderhoud mogen zijn, vooral netels die je er de weg versperren en hoog gras.
Even verder dan in het kasteelbos moet men opletten, op sommige plaatsen liggen er boomstammen over de route waarschijnlijk door een storm of zo omgewaaid.
Helaas kan ik je geen andere problemen over de rode route geven omdat ik deze nog niet helemaal gereden heb. Maar waarschijnlijk zullen de problemen van de groene lus zich hier ook voor doen.

Ik stuur je deze email vooral omdat de Brigandsroute een mooie route is om te rijden de groene lus vooral voor de beginnende biker en dan de rode lus voor de meer ervarende vooral met de mooie stukken singletrack langs de vaart en in het kasteelbos. Ook omdat ik niet de enige ben met deze onprettige ervaring over deze routes.
Daarom zou het ook jammer zijn als deze route verder verkommerd en zo het sportieve fietsplezier van heel wat MTB’ers uit de streek(vooral bikers uit Ingelmunster, Hulste, Lendelede, Ooigem en Meulebeke rijden deze routes en waarschijnlijk ook eens een biker die niet van de streek is die deze route eens rijdt.) weg neemt.

Met vriendelijke groeten
D’Haene Vincent
Mierox
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 15 mar 2009 00:48
Rijdt met: Koga Miyata

Bericht door Mierox »

Op 19/01 Ingelmunster gecombineerd met Lendelede.
Dikwijls verkeerd gereden door een slechte bepijling.
Verscheidene stukken volledig omgeploegd zodat ik grote stukken te voet moest afleggen. 15 km's meer afgelegd dan voorzien en het parcour op zich is ook niet de moeite om nog eens terug te komen van Antwerpen.
Gebruikersavatar
Vennekeu
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 12:25
Rijdt met: Trek & Cube

Bericht door Vennekeu »

Vanavond heb ik gezien dat deze route nieuwe pijltjes heeft gekregen + nieuwe paaltjes... Heb er een aantal tegengekomen op plaatsen waar deze normaal niet staan ook eens doorgereden naar de normale startplaats maar daar geen startbord meer zien staan of word dit ook vernieuwd?
Is deze route vernieuwd van traject of enkel van pijlen?
grtz
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Bericht door cowboy peter »

deze route wordt volledig vernieuwd, de officiële opening is met het fietsfeest op 27 juni. Start is dan wel vanaf het kasteel in Ingelmunster (enkel op 27 juni). Om 9u is er een gezamelijke start van de Brigandsbikers + wss ook Filip Meirhaeghe
De groene route is een "instaproute" van 14 km en gaat richting meulebeke, de rode route is 26km en doet de kanaalzone en gaat tot de muizelmolen.
Voor zover ik gezien heb is de groene route al bepijld , de rode zijn ze mee bezig.
De nieuwe route is er gekomen in samenspraak met de Brigandsbikers en de gemeente. In vergelijking met de vorige route is er heel wat meer offroad, en ook de bepijling is volledig aangepast.
Als er opmerkingen, en/of problemen zijn : smijt ze hier op't forum en we zorgen dat er zo snel mogelijk iets aan gedaan wordt.
wie de folder van de nieuwe route wil , stuur mij een PB met uw mailadres
Gebruikersavatar
muddymen
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: do 06 apr 2006 20:02
Rijdt met: giant XTC860 custom , flanders mudbike

Bericht door muddymen »

joepi :bounce: :bounce: nieuwe route passeerd letterlijk en figuurlijk aan mijn achterdeur. kan niet wachten om de route in te rijden
werd eens tijd dat die vernieuwd werd =D>
de nieuwe bepijling ziet er allezins beter uit dan vroeger hopelijk blijven ze nu ook hangen
Gebruikersavatar
muddymen
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: do 06 apr 2006 20:02
Rijdt met: giant XTC860 custom , flanders mudbike

Bericht door muddymen »

vandaag me toch niet kunnen inhouden en de rode route eens gereden
moet zeggen ben aangenaam verrast alhoewel ik de stukken offroad ken is het een mooie en aangename route geworden
op 2 plaatsen getwijfeld waar ik heen moest dan gewoon rechtdoor gevolgd bleek de juiste weg te zijn.
wel één groot nadeel van de route nu te rijden met korte broek zijn die f*cking netels . :evil: :evil: :evil: maar schijnt gezond te zijn :roll:
Gebruikersavatar
Baeske
Mountainbiker
Berichten: 99
Lid geworden op: do 05 okt 2006 20:55
Rijdt met: nen Specialen

Bericht door Baeske »

zondag morgen om 8u naar de stembus getrokken te Ingelmunster in mijn plunje van de Brigandsbikers, samen met Kurt.
Na natuurlijk voor de "besten" te stemmen (wie die zijn weet ik ook niet)
zijn we aan het sportcentrum vertrokken voor een algemene verkenning van de splinternieuwe rode Bloso route.
Jawadde, mooie stevige palen met blinkende plaatjes, het staat allemaal waar het moet staan.
Al vlug bereiken we de kanaalzone waar we "klein Zwitserland" aandoen;
alles is goed te doen, en je kan kiezen uit verschillende "bij" single tracks waar behendigheid vereist is.
We vervolgen off road langs de mandelvallei tot in Emelgem, om daarna terug richting Ingelmunster te fietsen, over de centrumbrug langs de vaart waar we mooie afwisselende off road paden tegenkomen.
Eerste tamelijk technische zone is de zijkant van de ringbrug, komaan we gaan vandaag geen voetje zetten hé [-X en ja het is me gelukt =D>
We dwarsen de Gentstraat en nemen de grasberm langs de nieuwe huizen richting "oude spoorweg" en dwarsen de Kortrijkstraat
Hier houden we een "bevoorrading" :wink: en we vervolgen.... later meer =P~ =P~
Plaats reactie