Herzele - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
muddy_
Mountainbiker
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 08 nov 2004 13:03
Contacteer:

Bericht door muddy_ »

iemand de hoogtemeters geteld? of een schatting anders
Gebruikersavatar
fieldbiker
Mountainbiker
Berichten: 604
Lid geworden op: do 21 nov 2002 22:15
Rijdt met: Canyon CF SLX 9.9

Bericht door fieldbiker »

muddy_ schreef:iemand de hoogtemeters geteld? of een schatting anders
Een paar 100 hms, maar zeker geen 500, denkt ik. Als ik ze nog 's afrij, zal ik m'n polar is goed zetten.

Field
Bazeken
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 03 mar 2003 17:28
Rijdt met: Cannondale RZ140

Bericht door Bazeken »

304 hoogtemeter
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

Gisteren met Homeboy en Field een groot gedeelte van het Bloso-parkoers gereden. Er is serieus aan gewerkt, bijna alle pijlkes staan er al. De plaatsing is niet altijd optimaal maar ge kunt er uwe plan mee trekken.
Wel opletten als je vertrekt aan het cultureel centrum : het eerste pijlke is nog niet geplaatst omdat het parkoers pas in juli officieel geopend wordt.

Als je van het CC naar de burcht rijdt moet je na een 100meter (?) tussen 2 huizen links een smal baantje in draaien.
thanssens
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 14:11

Bericht door thanssens »

ik zie op de site bij vaste routes dat de route in herzele officieël geopend wordt nu zaterdag 9 juli a.s.
iemand die deze route van't weekend gaat uitproberen?
Gebruikersavatar
unitas
Mountainbiker
Berichten: 573
Lid geworden op: di 05 okt 2004 12:28

tt herzele

Bericht door unitas »

alle info op www.unitassteenhuize.be/mtbroute

toch een paar bedenkingen - een bloso route die 100 meter van de sporthal van steenhuize passeert en je kan er niet starten ...

en musti inderdaad - we maakten jaren terug een bijna identiek parkoers en toen waren de groenen om ons af te schieten en vloog alles in de lappenmand

nu wel een parkoers omdat het de steenoven goed uitkomt, al wil ik ze nog zien die er binnen mogen op een slechte dag

politiek....politiek....
thanssens
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 14:11

Bericht door thanssens »

route zondag gedaan

70% beton of onverharde wegen
30% echt offroad

bepijling staat zowel links als rechts van de weg met als gevolg dat je er snel eentje mist.

geen stijle hellingen of technische stukken

bij het uitkomen van een bosweg op de trambaan staat geen signalisatie m.a.w. opletten want voor dat ge het weet hebt ge ne wielertoerist omvergereden die rustig op de trambaan aan het rijden is

het is een mooi tochtje dat je gerust met de hele familie kan rijden maar waar de echte mtb'ers toch wel wat teleurgesteld zullen zijn.
Gebruikersavatar
The natural
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: di 13 aug 2002 02:00
Rijdt met: Merida Matts 900 TFS

Bericht door The natural »

Groen en blauw gereden. Tof parcours.

Zoals dat meer voorkomt id streek wordt ook hier soms gekozen voor single tracks bestaande uit tegeltjes.

Mij niet gelaten maar snoei dan aub de brandnetels. Deert mij gewoonlijk niet, maar als je links en rechts van die tegeltjes 10-15 cm niveauverschil hebt dan wil je al eens zien waar je tijdt. En dat nauwelijks enkele weken na de officiële opening.

Het blauwe deel zal ik toch niet als familie uitstapje plannen zoals de gast hierboven aangeeft, 't is toch regelmatig heuveltjes opvlammen.

Al bij al mooie route, zwaarder dan Erpe-Mere, St LievensH en Gavere; maar kan niet tippen aan Vlaamse Ardennen routes zoals Oudenaarde, Kluisbergen en Brakel.
Gebruikersavatar
Brainiac
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 20 jun 2005 12:11
Rijdt met: Rockhopper Pro

Bericht door Brainiac »

Zondag ook groen en blauw gereden, en den dezen is dus inderdaad op zo'n tegelsingletrack onderuit gegaan.
Groen is behoorlijk saai en bestaat voor 80% uit asfalt en beton, maar blauw compenseert dit achteraf ruimschoots. Met vrouw en kinderen op blauw? 'k Denk het niet. Toch een paar mooie klimmetjes.
Sint-Lievens Houtem is misschien iets minder lastig, maar biedt wel meer afwisseling.

Trouwens? Waarom is er geen verbinding met de route van St.-Lievens Houtem.
Gebruikersavatar
Koen31
Mountainbiker
Berichten: 240
Lid geworden op: di 17 sep 2002 02:00
Rijdt met: Radon

Bericht door Koen31 »

Hallo,

Ik heb vandaag de Bloso route in Herzele gereden.
IK vond het een mooie route, vooral blauw dan. Om te zeggen dat groen 80% assfalt is lijkt me overdreven.
Ik denk dat ze met deze route het maximum uit deze streek gehaald hebben.

Wel de volgende opmerking : op km 12 kom je plots een blauw en een groen pijltje tegen. Ik dacht dat ik aan de splitsing was, maar dat is dus niet zo. Het blauwe pijltje is van de route van Zottegem. De splitsing is een ganse eind verderop. Ik ben dus verkeerd gereden daar...
Ik heb nadien gesproken met iemand van de sportdienst, en ze gingen er iets aan doen. Blijkbaar hebben ze ook een 'peter' die één keer per maand de bewegwijzering controleert, wat een goede zaak is natuurlijk...
Ik heb ze ook doorverwezen naar deze site voor nog andere commentaren en meningen over de route.

Voor de rest vond ik dat het soms wat zoeken was naar de pijltjes, ik ben 2 keer verkeerd gereden gewoon omdat ik het pijltje niet gezien had, maar dat zal wel aan mij liggen.

Groeten

Koen
Plaats reactie