Ronde van Leuven

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Ronde van Leuven

Bericht door madskatingcow »

Goed gereden man, top!
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Ronde van Leuven

Bericht door Mister No Chaïn »

Wat een onderneming =D> =D>
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Ronde van Leuven

Bericht door triumph_st »

Amai kroket! =D> =D>
ndk
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 19 feb 2017 21:19

Re: Ronde van Leuven

Bericht door ndk »

Duidelijk nen kenner van de streek, alle mogelijke stukjes aaneengeschakeld. Het dan vervolgens rijden is nog andere koek, ik zou het in drie keer moeten doen :lol:
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Ronde van Leuven

Bericht door spaghetti_2 »

Ik heb hier ooit een best-off route gepost die de streek van Meerdaalbos en Huldenberg aandoet. Ondertussen heb ik hier al verschillende positieve reacties op gekregen, altijd leuk! In de corona-periode heb ik veel meer in de eigen achtertuin gebiked dan anders en heb ik nog nieuwe, leuke paden leren kennen en aan elkaar weten te breien. Vandaar ik dat ik een v2.0 op jullie loslaat.

https://www.routeyou.com/nl/route/view/ ... adjes-v2-0

De route zal het beste te volgen zijn met een gps die geen dubbele/overlappende segmenten weergeeft (bv een Wahoo Element). Zo goed als alles is openbaar (enkel een stukje Margijsbos, hier stond vroeger een bordje privé, maar dit is nu verdwenen, ik twijfel of dit openbaar is). Sowieso is dit geen geschikte route om met de hele toeristenclub te gaan doen. Het is jullie misschien al opgevallen maar het (onbeperkt) gebruik van singletracks door mountainbikers valt sinds de corona-tijden niet altijd in goede ervaringen. Mijn ervaring is dat ik met wat snelheid minderen en een vriendelijke goedendag, een even vriendelijke goedendag terugkrijg van 99% van de wandelaars. Probeer dit een beetje te respecteren, of het delen van best-off tracks kan ook niet blijven duren.

Omwille van mijn woonplaats vertrekt de route in Leuven. Een meer evident startpunt (zeker om een auto te parkeren) is de Zoete Waters in Oud-Heverlee. De eerste leuke singletrack start op km 4 en de laatste leuke singletrack stopt na 69 km. Zo kan je kiezen wat je nog wilt meepikken.
KrulControl
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 24 feb 2019 21:47

Re: Ronde van Leuven

Bericht door KrulControl »

top-service!

start aan Kantine-plein gelegd, kwestie van geen bos te missen :-)
theguy
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 15 nov 2018 15:31

Re: Ronde van Leuven

Bericht door theguy »

spaghetti_2 schreef:Ik heb hier ooit een best-off route gepost die de streek van Meerdaalbos en Huldenberg aandoet. Ondertussen heb ik hier al verschillende positieve reacties op gekregen, altijd leuk! In de corona-periode heb ik veel meer in de eigen achtertuin gebiked dan anders en heb ik nog nieuwe, leuke paden leren kennen en aan elkaar weten te breien. Vandaar ik dat ik een v2.0 op jullie loslaat.

https://www.routeyou.com/nl/route/view/ ... adjes-v2-0

De route zal het beste te volgen zijn met een gps die geen dubbele/overlappende segmenten weergeeft (bv een Wahoo Element). Zo goed als alles is openbaar (enkel een stukje Margijsbos, hier stond vroeger een bordje privé, maar dit is nu verdwenen, ik twijfel of dit openbaar is). Sowieso is dit geen geschikte route om met de hele toeristenclub te gaan doen. Het is jullie misschien al opgevallen maar het (onbeperkt) gebruik van singletracks door mountainbikers valt sinds de corona-tijden niet altijd in goede ervaringen. Mijn ervaring is dat ik met wat snelheid minderen en een vriendelijke goedendag, een even vriendelijke goedendag terugkrijg van 99% van de wandelaars. Probeer dit een beetje te respecteren, of het delen van best-off tracks kan ook niet blijven duren.

Omwille van mijn woonplaats vertrekt de route in Leuven. Een meer evident startpunt (zeker om een auto te parkeren) is de Zoete Waters in Oud-Heverlee. De eerste leuke singletrack start op km 4 en de laatste leuke singletrack stopt na 69 km. Zo kan je kiezen wat je nog wilt meepikken.
Als er niets in de weg komt rij ik deze morgen. thx!!
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Ronde van Leuven

Bericht door spaghetti_2 »

Ervaringen en feedback zijn altijd welkom hier ;)
theguy
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 15 nov 2018 15:31

Re: Ronde van Leuven

Bericht door theguy »

spaghetti_2 schreef:Ervaringen en feedback zijn altijd welkom hier ;)
De rit was niet zo goed als die andere gps rit die ik er laatst gereden heb (veel dezelfde stukken) maar ipv van 10/10 geef ik 9.99/10 want in mijn streek kan ik alleen dromen van dit soort tracks!
Er zaten heel wat uitdagende afdalingen in en dat is altijd leuk!
Ik ben gestart in Sint-Joris-Weert en ik had beter het stuk naar en van Leuven afgesneden maar ik had het te laat door.

Dus heel erg bedankt voor het in elkaar flanzen van deze rit!
KrulControl
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 24 feb 2019 21:47

Re: Ronde van Leuven

Bericht door KrulControl »

spaghetti_2 schreef:Ervaringen en feedback zijn altijd welkom hier ;)

wat een topper! 2 afdalingen waren toch boven mijn kunnen ... vraag me af wie dit wel kan, en met welk materiaal of hoe ze dat geklaard krijgen.

eerste: scherp naar beneden, iets minder scherp met bocht naar links, verder naar beneden en dan hoge drop die land op ruiterpad
tweede: kronkelend padje tussen dichte begroeiing, met scherpe afdaling van meter of 6 in mul zand
Plaats reactie