15/10 Opening MTB-route Nationaal Park Hoge Kempen - Limburg

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Cybernautic
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: di 18 okt 2016 08:49
Rijdt met: Scott Genius 940 2018

Re: 15/10 Opening MTB-route Nationaal Park Hoge Kempen - Lim

Bericht door Cybernautic »

Zou kunnen maar in de vorige GPX stonden ook al fouten. Ik ga in het voorjaar het hele traject eens checken.
Gebruikersavatar
jupke
Mountainbiker
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 29 aug 2010 17:05
Rijdt met: Scott Scale 900 RC Pro
Contacteer:

Re: 15/10 Opening MTB-route Nationaal Park Hoge Kempen - Lim

Bericht door jupke »

Ik heb zaterdag de route gereden vertrekkende vanuit het station van As. Ik had de GPS track van hier op de GPS gezet om op zeker te spelen en het eerste wat op viel was dat de route in de andere zin loopt dan wat de track aan gaf, waardoor ik gans de tijd of-course aan het rijden was. Op zich niet erg natuurlijk, was maar ter back-up als we de plaatjes zouden missen.

Het moet gezegd over de 80 km is het meestal erg goed afgepijld, al ben ik wel 3 keer fout gereden, of dat aan mij lag of aan de plaatjes weet ik niet. Telkens redelijk snel terug op het parcours geraakt dankzij de gps.

Voor de rest best lovend over de track, veel nieuwe single tracks die aangelegd zijn precies en eindeloze bossen daar, wel erg zwaar door die nieuwe stukken, het hoogteverschil hier en daar en de zuigende grand omdat het wat geregend had.

1 bordje meer mocht er wel staan, opeens een korte bocht naar links en dan een vrij steile afdaling met trapjes, als je daar hevig aankomt en je duikt daar naar beneden kan je wel iets voor hebben denk ik, daar rijdt zeker niet iedereen naar beneden... Een kleine waarschuwing zou daar niet misstaan.

Ik heb wat gefilmd met de gopro maar nog geen tijd gehad om het samen te zetten. Enkel het stukje op de trap naar beneden staat online, maar het ziet er van dat oogpunt precies helemaal niet steil uit. :roll:

" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Philippe1
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: do 12 jan 2012 19:42
Rijdt met: Canyon Nerve 29 & Spectral 27.5

Re: 15/10 Opening MTB-route Nationaal Park Hoge Kempen - Lim

Bericht door Philippe1 »

Vandaag deze gereden

https://www.strava.com/activities/756588880" onclick="window.open(this.href);return false;

Een mix van verschillende lussen, deels in rijrichting, deels tegen de richting in.
Mooie route, heel wat "verse" singletracks.
Gebruikersavatar
Philippe1
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: do 12 jan 2012 19:42
Rijdt met: Canyon Nerve 29 & Spectral 27.5

Re: 15/10 Opening MTB-route Nationaal Park Hoge Kempen - Lim

Bericht door Philippe1 »

Ritje over de uitgepijlde routes hoge kempen, omgeving maasmechelen

" onclick="window.open(this.href);return false;
DoubleOne
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: di 15 mei 2012 12:07

Re: 15/10 Opening MTB-route Nationaal Park Hoge Kempen - Lim

Bericht door DoubleOne »

Hoe gevoelig is deze route voor regenval? Op het filmpje hierboven valt dat precies goed mee?
Gebruikersavatar
Philippe1
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: do 12 jan 2012 19:42
Rijdt met: Canyon Nerve 29 & Spectral 27.5

Re: 15/10 Opening MTB-route Nationaal Park Hoge Kempen - Lim

Bericht door Philippe1 »

Er zijn meerdere routes met verschillende lussen, van Bergerven , Maasmechelen tot Zutendaal. Ik heb bewust enkele beelden met plassen in het filmpje gelaten want er waren toch wel heel wat modderstroken. Je kan er wel bijna overal langs rijden.
Vorige week de langste afstand gereden in perfect droge omstandigheden, dit is nu wel anders :-(
wim_d
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: di 08 mar 2016 13:50

Re: 15/10 Opening MTB-route Nationaal Park Hoge Kempen - Lim

Bericht door wim_d »

Ik wou hier morgen eens wat gaan rijden, moet ik dan eerst de gpx bestanden omdraaien? of zijn de originele op de pagina http://www.limburg.be/webfiles/limburg/ ... kempen.gpx in dezelfde richting als de bordjes staan?
Gebruikersavatar
Philippe1
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: do 12 jan 2012 19:42
Rijdt met: Canyon Nerve 29 & Spectral 27.5

Re: 15/10 Opening MTB-route Nationaal Park Hoge Kempen - Lim

Bericht door Philippe1 »

De marathon afstand moet je omkeren, de rest weet ik niet, enkele lussen overlappen elkaar en de rijrichting is dan ook vaak tegengesteld. Maakt niet uit als je op gps rijdt, alles is perfect te rijden in twee richtingen. Hier en daar zijn ook enkele kleine verschillen tss de gpx en de uitpijling. Je kan niet missen, de rijsporen zijn overal goed zichtbaar. (behalve in de plassen) :-)
wim_d
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: di 08 mar 2016 13:50

Re: 15/10 Opening MTB-route Nationaal Park Hoge Kempen - Lim

Bericht door wim_d »

de marathon afstand is wat ver voor mij :-D het zal eerder een combinatie worden van rond de 40 km.

ik heb (nog) geen gps, maar doe dit voorlopig met mijn gsm. Maar ik kan deze dus niet constant laten opstaan, want houd de batterij het niet zo lang vol, dus pijltjes volgen is wel de bedoeling met dan de gps op gsm als backup.

Ik zal de tracks misschien beter in beide richtingen voorzien op mijn gsm.
Gebruikersavatar
moab
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 13:56
Rijdt met: scott e-genius 700 tuned , niner rip rdo
Contacteer:

Re: 15/10 Opening MTB-route Nationaal Park Hoge Kempen - Lim

Bericht door moab »

ondertussen alle lussen en marathon gereden , op enkele mooie stukken (moet zeggen dat er ook wel mooie nieuwe stukken zijn bij aangelegd) na is er volgens mij alleen gezocht naar de natste/meest modderige stroken , waar er op enkele meters vandaan droge paden liggen , dit gaat er alleen maar voor zorgen dat er bredere paden komen door het omzeilen van de plassen (hetwelke de zogezegde door mountainbikers versnelde bodemerosie alleen nog maar gaat versnellen en daarna tegen ons gebruikt gaat worden) , als er dan eens een klim aanwezig is , is het op veel plaatsen een meestal onmogelijke (losse kiezel , te steil) daar waar er op enkele meters (weeral) veel leukere en doenbare klimmetjes zijn , zo van "jullie willen uitdagingen ? awel hier se " , begrijp me niet verkeerd , zwaar mag , maar het moet ook nog plezant blijven he' .
over pijlen gesproken , zijn waarschijnlijk geplaatst door mensen die weinig gevoel voor righting hebben , dan links , dan rechts dan scheef , dan geen pijlen maar enkel palen , dit terwijl er tijd genoegd is geweest om pijlen en palen te plaatsen (er liggen nog 500 palen met pijlen klaar bij "natuur en bos"dewelke ze niet wilden leveren omdat de provincie een marathonroute wou uitpijlen en zij niet )alles wordt maar tegengewerkt door natuur en bos , terwijl mensen die al 25 jaar en meer fietsen in deze streek echt wel mooie paden weten liggen en niet alleen maar een doortocht willen zoals nu uitgepijld . ikzelf ben een echte natuurliefhebber , ben lid van natuurpunt , wwf en greenpeace , maar wat natuur en bos ziet als natuurbehoud is volgens velen (waaronder ikzelf) alleen maar het opkopen van zoveel mogelijk bossen en weiden om daarna iedereen de toegang te verbieden . wij zijn er echt niet op uit om de natuur te vernielen ( wij rijden enkel waar er paden zijn en niet recht door een bos) maar het verbieden van het rijden buiten de paden , zal enkel frustraties teweegbrengen ( bij mtb-ers) als deze paden niet fun en uitdagend genoegd zijn . er zijn voorbeelden genoeg van hoe het wel kan , kijk maar naar de usa (imba.com), waar er samengewerkt wordt met lokale mtb-clubs en er zo iets bestaat als trail-building en trail-maintenance , hetwelke hier ook gerust kan uitgerold worden ( als er een beetje moeite gedaan wordt . dit wordt door iedereen toegejuigt en is er een samenwerking van iedereen die er bij betrokken kan worden en oplossingen gezocht worden om er het meeste uit te halen .
kijk , ik ben zeker voorstander van vaste routes , maar dan moet er ook wel moeite gedaan worden om deze te onderhouden en aantrekkelijk te maken voor de lokale ( niet alleen voor de sporadische bikers uit de rest van belgie) bikers die hier altijd komen fietsen in hun geliefde omgeving , we hebben hier de beste bossen en hoogteverschillen van vlaanderen , waarom deze dan niet gebruiken ?

grtz
een zeer gemotiveerde mtb-er

I rest my case =P~
Plaats reactie