Oudenaarde grote route

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Plaats reactie
EatSleepRide
Mountainbiker
Berichten: 104
Lid geworden op: do 09 apr 2015 00:34

Oudenaarde grote route

Bericht door EatSleepRide »

Ik wil einde deze maand eens gaan rijden in Oudenaarde, de bekende Koppenberg doen en al de rest.
Maar ik wil niet gewoon 40km doen en gedaan ermee.

Ik heb op een oud artikel van Mountainbike plus gelezen dat er een route is van 70km, die vrij technisch is en de pittige beklimmingen heeft.

Heeft er iemand deze route? Of een gelijkaardige route (van die afstand) ?

THX (o)
wim1598
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: di 14 jan 2014 13:57
Rijdt met: Trek Superfly 6

Re: Oudenaarde grote route

Bericht door wim1598 »

Er zijn verschillende Bloso routes te volgen (via routeyou), genoeg mogelijkheden.
Aan de top van de Koppenberg is het na +/- 200m rechts naar beneden, volg dan verder de MTB pijltjes (ik dacht het de de rode waren)
Zeker de streek rond Kluisbos & muziekbos zijn de moeite waard.
Veel plezier.
Gebruikersavatar
Anakin
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 06 dec 2004 19:41
Rijdt met: Epic pro 18/ Trek checkpoint SL5 20

Re: Oudenaarde grote route

Bericht door Anakin »

Even na de hierboven vermelde passage, kom je op het einde aan de n60 (rand koppenbergbos hospitaalstraat). Links volg je de bloso route van Oudenaarde gewoon verder. Rechts (gele pijl)is de aansluiting op de route van kluisbergen, hier zitten zeker pittige klimmen in. Met deze extra lus kom je in de buurt van de 60 km.
Kaart van deze lussen hangt in het groot aan de afspuitplaats van Recrean Oudenaarde (start).
Plaats reactie