Houffalize

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Bericht door G-m@n. »

de 6 is mooi maar veel te kort, ik combineer meestal een stuk van route 3 met dan 6, een stuk over de 5 terug en dan de route 3 van gouvy. ik zit op de camping die route 5 aan doet :wink:
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Bericht door spiermassa »

prideandglory1891 schreef:
G-m@n. schreef:
prideandglory1891 schreef:Neen, deze week daar ook rondgereden. Route 3 aangedaan..
Er na op zoek gegaan naar het xc parcours en na uitleg van een mens die er redelijk veel van wist, gaat het parcours over nogal veel privé grond.

Toen ik vertelde dat er sprake was van het parcours permanent open te stellen, viel die man uit de lucht. Zal wel een fabel geweest zijn zeker?

Trouwens, opgelet... die matras is weg hé, aan die afdaling voor de houten brug.. :-D
:lol:

heb je nog goed weer gehad? ik heb woensdag nog in de regen daar gereden, de dagen ervoor was het lekker warm
Wij reden donderdag. Om 9u vertrokken en 't was droog, na de eerste klim op 3 begon het te regenen. Efkes goe doorgeregend maar ik had totaal geen problemen met grip, integendeel zelfs!! Reed wel op minder dan 1.5 bar met rara 2.25 snakeskin op ztr velg. Kon zelfs de afdaling aan ol fosse d'outh doen zonder glijden :-D

De woensdag zaten we in La Roche, lekker warm, véél te warm zelfs en in de namiddag is het ook daar beginnen regenen.

Welke is nu eigenlijk de mooiste (technisch gezien) in houffa? De drie vond ik zeker niet mis voor een uitgepijlde route
inderdaad de 6 is de mooiste en meest technisch (plus de passage door achouffe :drunk: :drunk: :drunk: ) maar inderdaad kort maar gemakkelijk combineerbaar met de 3.Route 1 is voor de helft geasfalteerd.

de fameusse afdaling ol fosse d'outh is toch afgesloten wegens privé....echter kunt ge de klim er naartoe doen en terug keren ,ook mooi stuk.
antihero
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: do 23 aug 2007 15:07
Rijdt met: Bulls 9.5 fsr

Bericht door antihero »

Hallo,

wij gaan volgend weekend fietsen in de buurt van houffa. Heeft iemand een suggestie voor een volledige dagtocht (mogen serieus wat km's zijn hoor)

thanks!

antihero
jervanheg
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: di 20 sep 2005 16:57
Rijdt met: KTM Kapoho e-bike

Bericht door jervanheg »

Koop gewoon de MTB-kaart. Op de achterzijde staan ook de routes van La Roche op, die via een stukje van 100 meter verbonden zijn met die van Houffa.
Ideaal is als je GPS hebt, dan kan je de "buitenlijnen" van alle vaste routes van LR en houffa doen... stevig tripje hoor :-D .
antihero
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: do 23 aug 2007 15:07
Rijdt met: Bulls 9.5 fsr

Bericht door antihero »

thanks, goed idee. Is die kaart gewoon te koop bij de toeristische dienst?
jervanheg schreef:Koop gewoon de MTB-kaart. Op de achterzijde staan ook de routes van La Roche op, die via een stukje van 100 meter verbonden zijn met die van Houffa.
Ideaal is als je GPS hebt, dan kan je de "buitenlijnen" van alle vaste routes van LR en houffa doen... stevig tripje hoor :-D .
Gebruikersavatar
benwake
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 03 jul 2006 14:10
Rijdt met: Cube LTD Comp 2010 Black Anodized
Contacteer:

Bericht door benwake »

die kaart kost 6.2€ dacht ik, maar alles staat mooi aangeduid in het centrum. En pijltjes zat op de parcours zelf.
We hebben deze zaterdag route 5 en 6 gedaan, 6 is inderdaad prachtig, maar wel moeilijk :) In totaal iets minder dan 60 km gereden.
Gebruikersavatar
flyboy
Mountainbiker
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 02:00

Bericht door flyboy »

Is route 6 haalbaar met een 'tonneke'? :oops:
Gebruikersavatar
benwake
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 03 jul 2006 14:10
Rijdt met: Cube LTD Comp 2010 Black Anodized
Contacteer:

Bericht door benwake »

We hebben toch veel moeite gehad bij de hellingen, een paar zijn kort en stijl, maar de hatelijkste zijn de minder stijle maar pokkelange.
T'is wel de mooiste van allemaal en zeker de moeite om te doen, vooral om het landschap. Er zijn delen bij die ik nooit ergens anders gezien heb.

Moest het iemand interesseren (foto's): http://www.benwake.com/mtb
Dosha
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: wo 23 dec 2009 08:52

Bericht door Dosha »

We willen het verlengde weekend van 11 november in houffa en omstreken gaan mountainbiken, weet iemand een knusse slaapplaats ( vrouw en kinderen gaan ook mee)..
Weet misschien ook iemand de vertrekplaats van de routes daar.?
Gebruikersavatar
benwake
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 03 jul 2006 14:10
Rijdt met: Cube LTD Comp 2010 Black Anodized
Contacteer:

Bericht door benwake »

Ik weet dat er een route door één van de campings gaat =D>
Door route 5 of 6, weet niet meer de welke.
Plaats reactie