Houffalize

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Bö Hanssön
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: za 27 sep 2003 21:35
Rijdt met: Scalpel 2000 '02; custom Rush 2000; Bad Boy '02

Bericht door Bö Hanssön »

freezy schreef:
Bö Hanssön schreef:Zijn er di...
khad uw post niet gezien... maar wij zijn gisteren geweest, geel 1 en rood 3 gedaan... hebben een groepje gezien van 8.... maar geen Mountainbike.be'ers...
Na mijn ochtendlijk ritje was ik iets gaan eten in de frituur en heb je dan waarschijnlijk zien passeren naar het marktplein (rond 12h30?) - 't is te zeggen: ik heb eerst een groepje van twee (?) gezien en dan een groter groepje.
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

yep, rond 12u30 zijn we begonnen aan ons 2e rondje... na eerst geel gedaan te hebben... en dan reden we bij het marktplein in de buurt van dat groepje, juist erachter in het begin en na 5 min bij de top van de 1e klim er al voor.... :D
Scary
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 15 feb 2004 19:41
Rijdt met: LAPIERRE

Bericht door Scary »

Kan er mij iemand helpen aan een overnachting die een beetje gemakkelijk is in Houffalize (om de mbk mee te nemen) kamer + ontbijt mag half pension zijn of chambres d'hôte (met goede douches :D ). Volgende week verlof dus zouden we eens de baantjes gaan verkennen ....

Greetz

Scary
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

Scary schreef:Kan er mij iemand helpen aan een overnachting die een beetje gemakkelijk is in Houffalize (om de mbk mee te nemen) kamer + ontbijt mag half pension zijn of chambres d'hôte (met goede douches :D ). Volgende week verlof dus zouden we eens de baantjes gaan verkennen ....

Greetz

Scary
Hotel fosse D'outhe daar mag je bike mee op de kamer \:D/
Scary
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 15 feb 2004 19:41
Rijdt met: LAPIERRE

Bericht door Scary »

Thx I'll try

Scary
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

Bö Hanssön schreef: Heeft er iemand trouwens een idee of de grote ronde in Overijse (die is in totaal ook zo iets van 35 km) meer of minder hoogtemeters heeft dan die ritten 3, 4 of 5?
Beter laat dan nooit:

- Overijse heeft volgens mtbroutes.be: 400hm
- Route 2: 570 hm
- Route 3: 700 hm
Scary
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 15 feb 2004 19:41
Rijdt met: LAPIERRE

Bericht door Scary »

Wel warm en veel zon zijn de sleutelwoorden van ons verblijf in Houffalize...het rood parcours 3 gedaan + op het einde wat losgebold.....

Prachtig parcours in het begin 2 forse klims...klimmen ligt mij niet echt, maar vond het al bij al een geslaagd parcours, 1 lichte valpartij gedaan in een afdaling door wat (berg)water op een boomstronk.

De oversteek van de rivier met de fiets en dan de mooie klim waren prachtig. Na la gleize en bastogne vond ik houffalize helemaal de MAX. Uitstap wordt dit jaar waarschijnlijk eens vernieuwd en dan mss eens een ander parcours....

Btw hotel Ol fosse d'outhe....valt mee om de fiets mee te nemen...verschillende stallingen zijn beschikbaar...Wel kleine bedjes, maar kom.... :D

Greetz

Scarty
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Bericht door Biestie1 »

Een résumeke na 1 week Houffa-biking :

Heb alle parcours gedaan, alle bewegwijzering is dik in orde, 1 keer verkeerd gereden, maar da was eigen bult dikke schuld. Pijl stond er wel degelijk.

De parkoers :
1. geel 15 km : misschien wel het mooiste met 2 zware klims en 1 lekkere afdaling naar de Ourthe toe op gladde rotsen.

2. blauw 25 km : ook mooi met enkele snelle afdalingen

3. rood 30 km : begin is mooi omdat die gelijk loopt met de 2, maar daarna wordt dit een zwakke bedoening

4. rood 35 km : veruit de zwkste toer, enkel goed om kilometers te doen, niks technisch, ardennen-onwaardig

5. blauw 35 km : met 1 en 2 de mooiste route

6. groen 12 km : pure familie-route, niks technisch op de lange snelle slotafdaling na

Conclusie : Niet laten leiden door de kleuren, je zou verwachten dat de rode routes de zwaarste zijn, hier dus niet ! Uit deze streek moet er op MTB-vlak veel meer te halen zijn. Mooi en plezant zondermeer.

La Roche : laatste dag van mijn week een monstertoer van Houffa naar La Roche gemaakt en daar de grootst mogelijke toer rond het stadje gemaakt door de diverse parkoers aan elkaar te koppelen (stukjes 4-2-8-6-3-4) Totaal 93 km. Deze parkoers bieden véél meer dan de Houffa-parkoers ! Zwaardere klims (oa. een doden-muur van 25%) en enkele technische afdalingen. Iets moeilijker hier om de bepijling te volgen ; de pijlen hangen er wel, maar zijn héél slecht zichtbaar.
Gebruikersavatar
Tom
Mountainbiker
Berichten: 332
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: Ridley Scorpion, Scott Addict Sl, Emrin cross
Contacteer:

Bericht door Tom »

@Legolas
Ben jij via de baan naar La Roche gereden, of heb je gebruik gemaakt van een "verbindingsroute" tussen een bewegwijzerde tocht van Houffa en L.R. ?
Uit het hoofd weet ik niet exact meer waar, maar er is dus wel degelijk de mogelijkheid om dit te doen. Ik vermoed op route nr. 4, maar deze rij ik bijna nooit en dit omwille van de door jou aangehaalde reden.
Thuis heb ik de kaart van de Houffa-routes, en zal bij gelegenheid dit eens uitpluizen.
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Bericht door Biestie1 »

Inderdaad, ik heb gebruik gemaakt van verbindingsstukken.
Vanop Houffa-route nrs 1 of 2 kan je nabij Montmort (stukje asfalt) doorsteken naar een zogenaamd vast parkoers van Wibrin. Ik zeg zogenaamd want dit parkoers staat enkel aangegeven op de overzichtskaart van Houffa-LaRoche, maar is niet afgepijld, dus veel stoppen en kaartlezen. In Bérismenil kan je dan van deze route af doorsteken naar route 4 van LaRoche. In het terugkomen heb ik hetzelfde gedaan, maar andersom dan uiteraard.

Voor de LCMT-bikers ; dit is trouwens min of meer de route die we ook volgen tijdens de rit Houffa-Durbuy waarbij eerst via LaRoche gepasseerd wordt.
Plaats reactie