Houffalize

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
etienne
Mountainbiker
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 03 nov 2002 19:01
Rijdt met: kost minder dan mijn vrouw

Bericht door etienne »

de routes in houffa zijn mooi, maar ik vind ze toch een beetje overroepen. Ik denk dat iedereen het daar zo fantastisch vindt omdat de wereldbeker daar verreden wordt. Terwijl het wb circuit eigenlijk weinig of niets met de vaste routes te maken heeft. (het wb parcour is wel schitterend en loodzwaar) . De routes van bijvoorbeeld buur La Roche zijn naar mijn mening veel mooier. Maar ja, gelukkig verschillen smaken nog altijd .....
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Bericht door Fluffy »

Qua parcours is Houffa voor mij gelijk aan La Roche... maa qua sfeer... La Roche is voor frigoboxtoeristen... Als je je fiets netjes tegen een muur plaatst, komen ze zagen dat ze met hun kinderwagen niet kunnen passeren...
Gebruikersavatar
JeTeR
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Trek Supercaliber 9.9 AXS P1 + Specialized S-Works HT
Contacteer:

Bericht door JeTeR »

Blink360 schreef:Eens terug bij Houffa krijg je de kers op de taart: een afdaling om U tegen te zeggen (steil, rotsgrond, boomwortels met bochten) gevolgd door een klim om daarna te dalen richting Ol Fosse D'outh.
Ik ben er zaterdag ook nog eens gaan rijden (voor de zoveelste keer). Op de eerste klim stond ik al geparkeerd... flanelle benen tot en met. Toch nog toerke 3 (1u44) en toerke 5 afgewerkt. Halverwege de 5 ging het echt niet meer en heb ik de kortste weg naar de finish gepakt.
Later in de dag koorts en zo ziek als een hond. Dus dat verklaarde alles.

Vind die laatste afdaling maar een kersJE hoor! Wel mooi inderdaad, maar veel te kort :lol:
Steil is het ook niet echt, maar wel wat uitkijken welk traject je kiest met die boomwortels... Kwestie van er met een vlot tempo over te gaan want het ziet er erger uit dan het is. Niet aarzelen dus :P

De fosse d'outh afdaling van het WB parkoer is al heel wat interessanter 8)

JeTeR
Gebruikersavatar
etienne
Mountainbiker
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 03 nov 2002 19:01
Rijdt met: kost minder dan mijn vrouw

Bericht door etienne »

misschien een tip voor degenen die in houffa willen gaan rijden, doe dit ook eens in de week voor de proef van de wereldbeker. Dat is namelijk de enige maal dat je op het volledige wereldbekerparcour kan rijden.
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Bericht door SPECI »

de afdaling aan Foss d'Outh, die gereden wordt tijdens de wereldbeker, zit die in één van de permanente routes of is da privédomein?
zo ja in welke route zit die?

greetz speci :wink:
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Bericht door SPECI »

ik ben dus in houffa gaan biken vandaag, routes 1,3 en 6.
zeer schoon tochten, vooral de gele(1) route van 15 km was bangelijk.
Route 3 was ook heel goe maar iets te veel velden.
route 6 is de gemakkelijkste.
de bepijling is gewoon perfect, nergens verkeerd gereden =D>
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

SPECI, hoe lag de ondergrond erbij? Tijdens de kerstvakantie ben ik een weekje in de buurt daar maar ik hoop dan echt op geen extreme modderbedoeningen zoals onlangs in La Roche :roll:
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Bericht door SPECI »

Epic schreef:SPECI, hoe lag de ondergrond erbij? Tijdens de kerstvakantie ben ik een weekje in de buurt daar maar ik hoop dan echt op geen extreme modderbedoeningen zoals onlangs in La Roche :roll:
de ondergrond lag er goed bij, af en toe wel wa slijk natuurlijk maar zeker geen grote hoeveelheden.
Gebruikersavatar
spilliespeedy
Mountainbiker
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:43
Rijdt met: gary fisher hoo koo e koo / specialized carve comp 29er

Bericht door spilliespeedy »

hopelijk is de bike terug in orde want ik popel al om naar houffalize te gaan.

Eerste keer ardennen dus zullen zien wa het gaat geven
Gebruikersavatar
Bmweke
Mountainbiker
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 29 aug 2003 23:42
Rijdt met: Ghost RT Scandium, Look 486 custom

Bericht door Bmweke »

ik en speci nemen kodac mee, dus laat u maar gaan 8)
Plaats reactie