Houffalize

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

stivo schreef: krijg foto er niet op????
Stivo,
je had de html pagina tussen de img-tags staan. Dat gaat niet.
Je moet uit die pagina de properties van de foto zelf halen en hier gebruiken.
Ik heb het aangepast zoals je ziet. :wink:
Gebruikersavatar
stivo
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 03 nov 2003 21:10
Rijdt met: 2007 Rocky mountain element 70 + Tomac Taos 2005
Contacteer:

Bericht door stivo »

Black Phantom schreef: Ik heb het aangepast zoals je ziet. :wink:
Thanx... :wink:
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

@stivo
volgens mij is deze foto een rivier oversteek in route 3 rood
om jezelf natte voeten te besparen kan je ook als je beneden komt via een smal padje 15meter naar rechts over boomstammen
Gebruikersavatar
Tom
Mountainbiker
Berichten: 332
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: Ridley Scorpion, Scott Addict Sl, Emrin cross
Contacteer:

Bericht door Tom »

Beny schreef:@stivo
volgens mij is deze foto een rivier oversteek in route 3 rood
om jezelf natte voeten te besparen kan je ook als je beneden komt via een smal padje 15meter naar rechts over boomstammen
Inderdaad, route nr. 3. Vrijdag ook o.a. deze gereden, en riviertje overgestoken via de boomstammetjes. In de zomer vlam ik ook door het water, maar nu vond ik het er een beetje te koud voor (maar ik ben dan ook een kouwkiek).
De klim net na deze rivierdoorsteek vind ik trouwens ook zeer mooi.
Gebruikersavatar
stivo
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 03 nov 2003 21:10
Rijdt met: 2007 Rocky mountain element 70 + Tomac Taos 2005
Contacteer:

Bericht door stivo »

Beny schreef:@stivo
om jezelf natte voeten te besparen kan je ook als je beneden komt via een smal padje 15meter naar rechts over boomstammen
Natte voeten besparen?......ik ben er speciaal een tweede keer doorgegaan voor de foto :lol:
Blink360
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 25 nov 2002 18:22
Rijdt met: Trek 970 & Trek Liquid 10

Bericht door Blink360 »

Verleden week zoveel als mogelijk in de ochtend voor de wedstrijd van de dames het wereldbekerparcours afgewandeld om vandaag eens terug te gaan \:D/

Vroeg opgestaan door de fluitende vogeltjes om 5u15... opkomende zon en om 6u. richting Houffalize! Na Luik was de zon weg...amper 11°C...
als opwarming om 8u45. dan ook geel nr.1 gedaan de afdaling tussen de rotsen lag er vettig (gevaarlijk) bij. Eens opgewarmd voor de rest van de ochtend het wereldbekerparcours zitten doen... hoewel veel loopt op privéterrein...en zowat alles was reeds met prikkeldraad afgesloten. Niettemin waar een wil is, is een weg zo ook door weide met koeien :D
Het wereldbekerparcours valt geschift technisch te noemen. De klim naar Ol Fosse d'outh heb ik over de boomwortels (met naast u de afgrond :-? ) zeker drie maal voetje moeten zetten. Ol Fosse D'outh zelf afgedaald :P ... het brugske speciaal voor de race gemaakt stond er nog. Het klimwerk valt al bij al te verwachten, maar bij het afdalen krijgt men toch echt stijle stukken voor de wielen geschoven. Wie twijfelt gaat gegarandeerd op zijn bek!
In de namiddag plande ik ook nog rood nr.3 te doen. Dus ook gedaan... owee mijn benen... de kracht vloeide geleidelijk aan weg. Het begin, de klim na doorsteek van een wed (foto bovenaan) en het einde zijn prachtig maar wat daartussenin zit is balen (deed me veel denken aan de Vlaamse Ardennen). Al bij al een prachtige dag gehad, 70 km afgehaspeld waaronder het wereldbekerparcours.
Gebruikersavatar
philip
Mountainbiker
Berichten: 157
Lid geworden op: za 11 mei 2002 02:00
Rijdt met: Brabant

Bericht door philip »

Verleden woensdag ook de permanente routes in Houffa gaan rijden.

rood 3 + blauw 5 + geel 1

Samen goed voor 80 km en 1700 hm.

Bepijling perfect in orde.

Details op:
http://users.skynet.be/philip.rademaker ... alize.html
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Bericht door blubberduck »

verleden zondag de 3 rood (37km) & 5 blauw (31km)( totaal hm 745 +575 = 1320hm) gereden, we hadden superrrrr weer.
Volle bak door het water (toch +/-60cm hoog) was toch dan wel even schrikken ... geraak ik wel a/d overkant (mijn collega reed het ommetje ipv het water?
Zeker voor herhaling vatbaar (heel binnenkort met aansluiting La Roche)

PS. Op 29 augustus wordt een marathon georganiseerd in houffa, 60, 90 of 120km deze laatste met +/- 3000hm!!!! :roll:
zie www.houffamarathon.be
Gebruikersavatar
Mommen
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 22 feb 2004 18:20
Rijdt met: Specialized S-works HT 2005 XTR XT
Contacteer:

Bericht door Mommen »

Heeft iemand misschien een kaart met de routes online staan, is altijd fijn om bij te hebben? Ik trek volgende week 13, 14 en 15 juli naar houffa.

groenten
Gebruikersavatar
mudbuster
Mountainbiker
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 07 jul 2004 21:20
Rijdt met: GT Zaskar LE magura race line volledig XT

Bericht door mudbuster »

je vindt een kaart via www.mtbroutes.be
http://www.mtbroutes.be/route.aspx?id=31#kaart

je vindt er alles over de bloso fietsroutes (mtb) van gans belgië

doorklikken op kaart
ook hoogteprofielen zijn aanwezig

veel plezier :lol:
Plaats reactie