Houffalize

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Bmweke
Mountainbiker
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 29 aug 2003 23:42
Rijdt met: Ghost RT Scandium, Look 486 custom

Bericht door Bmweke »

verslag staat erop,
filmke ook
foto's zijn nu aant uploaden

edit foto's staan erop....
JeF GT
Mountainbiker
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 18 mar 2002 02:00
Rijdt met: GT Zaskar

Bericht door JeF GT »

Cool filmpke... Als ik het me goed herinner hebben ze dichtbij dat stuk ooit een Beker van België Trial gehouden.
Gebruikersavatar
stivo
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 03 nov 2003 21:10
Rijdt met: 2007 Rocky mountain element 70 + Tomac Taos 2005
Contacteer:

Bericht door stivo »

Bmweke schreef:verslag staat erop,
filmke ook
foto's zijn nu aant uploaden

edit foto's staan erop....
Toffe foto's...ik krijg al goesting...veel plezanter dan het zonienwoud :wink:
Bmwke...da maakt precies veel lawaai als gij afdaalt :roll:
Gebruikersavatar
Bmweke
Mountainbiker
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 29 aug 2003 23:42
Rijdt met: Ghost RT Scandium, Look 486 custom

Bericht door Bmweke »

Toffe foto's...ik krijg al goesting...veel plezanter dan het zonienwoud :wink:
Bmwke...da maakt precies veel lawaai als gij afdaalt :roll:
Das mijn drinkbus in combinatie met mijn gereedschapszakske en zeker dat laatste stuk, keb daar nimeer geremt en gewoon over de 2 laatste wortels gejumpt... :roll:
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Bericht door SPECI »

mijn verslagske + foto's + filmpje staat ook op de site
klik hier :wink:
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Dat afdalingske met die wortels aan Ol'Fosse D'Outh (of hoe schrijfde dat) heb ik nog maar ene keer voorgeschoteld gekregen... en nie gedurfd. (Mijn schoonvader had net daarvoor aan die uitgesleten en gladde rotsen trouwens net ne schone OTB gedaan, gelukkig zonder veel erg.) Dus, chapeau.
Gebruikersavatar
rallymaster
Mountainbiker
Berichten: 189
Lid geworden op: do 10 jul 2003 20:15
Rijdt met: trek 8000 + red bull cc-werks

Bericht door rallymaster »

Ge had toch wc papier bij hoop ik :wink:
http://users.skynet.be/SPECI/PIC00008.JPG
Bö Hanssön
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: za 27 sep 2003 21:35
Rijdt met: Scalpel 2000 '02; custom Rush 2000; Bad Boy '02

Bericht door Bö Hanssön »

Zijn er die dit weekend in Houffalize zijn? Ben zinnens om dit weekend de omgeving daar een beetje onveilig te maken, maar mijn bike-partner moet het laten afweten wegens kapot sleutelbeen.
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

Bö Hanssön schreef:Zijn er die dit weekend in Houffalize zijn? Ben zinnens om dit weekend de omgeving daar een beetje onveilig te maken, maar mijn bike-partner moet het laten afweten wegens kapot sleutelbeen.
khad uw post niet gezien... maar wij zijn gisteren geweest, geel 1 en rood 3 gedaan... hebben een groepje gezien van 8.... maar geen Mountainbike.be'ers...
Bö Hanssön
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: za 27 sep 2003 21:35
Rijdt met: Scalpel 2000 '02; custom Rush 2000; Bad Boy '02

Bericht door Bö Hanssön »

Enfin,

Heb er dus een weekendje Houffalize opzitten. Storm, wind, modder: dat waren zowat de meest typerende ingrediënten.

Mijn Michelin Comp S achteraan was niet echt ideaal: de hoeveelheid modder op route 4 en 5 was indrukwekkend. Een Skinny Jimmy (lag er vooraan op) of een Scorpion ware wschl. beter geweest. Route 3 was dan nog het interessantst: die valt voor een groot stuk samen met route 4, maar die overlap bevat enkel de leuke stukken van route 4 en niet de smerige modderstroken. Ik kijk nu al uit naar deze zomer want dan zijn we er nog een weekendje - in de hoop dat het er tegen dan beter bij ligt.

Kompleet leeggereden - ook al had ik een gemiddelde snelheid van nog geen 20km/h. Nadien nog een ritje gedaan met de vlam op de baan en ik kon haar nauwelijks bijhouden.

Trouwens, als je de afdaling aan fosse d'oul (ik ken de naam niet echt, maar 'k heb het over dat filmpje waarnaar er binnen deze thread verwezen wordt) geprobeerd hebt, kun je een paar honderd meter verder links een leuke singletrack nemen bergop (je wijkt dan wel af van de bewegwijzerde parcours). Je komt dan uit op de grote baan naar Bastogne en daar rijd je best gewoon bergaf naar Houffalize.

Heeft er iemand trouwens een idee of de grote ronde in Overijse (die is in totaal ook zo iets van 35 km) meer of minder hoogtemeters heeft dan die ritten 3, 4 of 5?
Plaats reactie