Houffalize

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
duc'y
Mountainbiker
Berichten: 182
Lid geworden op: za 18 aug 2007 22:01
Rijdt met: GT Zaskar carbon 9r PRO / CANNONDALE Scalpel 2011
Contacteer:

Bericht door duc'y »

bwjr74 schreef:'t Voorbije weekend ook nog eens teruggegaan naar Houffalize (2 jaar geleden ook al eens geweest).
'k Moet zeggen dat het toch al wat minder is geworden :
- ze hebben een groot stuk geasfalteerd voor de Ravel => waarom ze hier geen alternatief voor zoeken, beats me
- heel veel omgevallen bomen op de routes


Hopelijk krijgt het snel terug een opknapbeurt
ben er enkele weken geleden ook geweest en heb die bomen 2 keer tegen gekomen , op de rode 3 en 4... wel spijtig want ge kunt er niet omheen..afstappen :(

die asfalt vind ik ook wel spijtig,ge komt juist naar de ardennen om in het bos te rijden en wat te kunnen klimmen op ruwer terein.
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

tja, het enige echte pluspunt aan de vaste route's van houffa, is de bepijling. Voor écht uitdagende mtb route's moet je daar niet zijn.
(Remouchamps, Aywaille, Theux, Malmedy... allemaal veel mooier, maar veel minder goed onderhouden vaste route's en dus kaart en/of gps nodig)
Gebruikersavatar
DodgeW200
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: di 24 feb 2009 10:55
Rijdt met: Kona HeiHei Deluxe custom

Bericht door DodgeW200 »

Zet ze is in volgorde van uitdaging aub?

Swannie schreef:tja, het enige echte pluspunt aan de vaste route's van houffa, is de bepijling. Voor écht uitdagende mtb route's moet je daar niet zijn.
(Remouchamps, Aywaille, Theux, Malmedy... allemaal veel mooier, maar veel minder goed onderhouden vaste route's en dus kaart en/of gps nodig)
Gebruikersavatar
egidius
Mountainbiker
Berichten: 186
Lid geworden op: wo 05 aug 2009 10:04
Rijdt met: cube attention [magura edition,fournales fork]; rockrider 8.1 ; merckx koersfiets

Bericht door egidius »

zero schreef:
egidius schreef:gisteren geweest, bepijlde route gevolgd en wat zitten spelen op het werelbekerparcours :)
zalig echte aanrader
in hoeverre is het wereldbekerparcour toegankelijk? is dat makkelijk om te volgen, of moet je weten hoe het ongeveer loopt en vind je dan het pad.
tgohja wij zijn der op geraakt via de houten trappen en dan naar boven gefietst, dan daar helemaal boven een paar keer op en af en dan de blauwe route verder gevolgd
Jay Kay
Mountainbiker
Berichten: 70
Lid geworden op: do 27 mei 2010 10:24
Rijdt met: Banshee Prime & Cube Elite 29" Carbon

Bericht door Jay Kay »

baaah....een toerke in Houffa kan ik altijd wel smaken. Een van die groene (weet het nummer niet exact meer) is echt te gek en één van de betere in België

Hoewel ik op deze moment verkocht ben aan La Roche. Monsters van klimmen, snelle, lange steile afdalingen. "The works" allez, gelijk ze in't Engels zeggen.

Theux en Malmedy staan ook nog hoog op to-do-lijstje. Zeker omdat ik in theux en paar weken geleden La Reid gemist heb g :evil: dmiljaarde
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

DodgeW200 schreef:Zet ze is in volgorde van uitdaging aub?

Swannie schreef:tja, het enige echte pluspunt aan de vaste route's van houffa, is de bepijling. Voor écht uitdagende mtb route's moet je daar niet zijn.
(Remouchamps, Aywaille, Theux, Malmedy... allemaal veel mooier, maar veel minder goed onderhouden vaste route's en dus kaart en/of gps nodig)
heb jij een Gps?
Kan je wel een aantal heel mooie gps tracks doorsturen als je wil.
Gebruikersavatar
DodgeW200
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: di 24 feb 2009 10:55
Rijdt met: Kona HeiHei Deluxe custom

Bericht door DodgeW200 »

jep een edge705 bundle in bezit.
En de 3de week van july zit ik in Vielsalm met de bike. Dus tijd om er te gaan rijden.
Stuur maar door.
Thx op voorhand.
Giobiker
Mountainbiker
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 22:39
Rijdt met: Specialized epic 29 / Scott Scale 920

Bericht door Giobiker »

@Jay Kay; In La Roche, zijn dat dan die routes van op da kaartje die je daar kunt kopen die je volgt?

Greetz
Jay Kay
Mountainbiker
Berichten: 70
Lid geworden op: do 27 mei 2010 10:24
Rijdt met: Banshee Prime & Cube Elite 29" Carbon

Bericht door Jay Kay »

Yep, maar een kaartje heb je daar echt niet vandoen: route(s) is (zijn) ei zo na perfect uitgepeild - en ge moet al u best doen om te misrijden. Allez d'r zijn altijd helden die dat kunnen. Maar zeker geen kaart nodig. (Wat plezierig is trouwens want ik hou er echt niet van met zo 'n kaart ze zitten prutsen en staan zoeken; Sommigen wel. Ikke niet.
Gebruikersavatar
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: do 03 aug 2006 13:06
Rijdt met: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty
Contacteer:

Bericht door den wakkere bakker gits »

iemand goesteachter te komen naar houffa volgende week maandag en dinsdag 19/20 juli verblijf er in dorp zelf om er 2dagen volop te mtb'en.
Afspraak om 9u aan hotel ol fosse d'ourthe be there
trainingsken van een uurken of 6a7 opt programma de 2 dagen
Plaats reactie