Enduro/downhill vaste tracks Ardennen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
jeroenvanbommel
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: do 26 mar 2015 02:47
Rijdt met: Trek Fuel Ex 8 (2016)

Enduro/downhill vaste tracks Ardennen

Bericht door jeroenvanbommel »

Hallo,

Ik ben sinds kort eigenaar van de Trek fuel ex 8 en ben eigenlijk op zoek naar vaste, bewegwijzerde routes in de Ardennen die zich meer binnen het enduro/ downhill aspect bevinden. Bv richting houffalize of andere stukken.. ik vind wel gewoon vaste routes, maar misschien dat iemand kan zeggen van waar ik moet zijn om dergelijke stukken te kunnen rijden.

Alvast merci!
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Enduro/downhill vaste tracks Ardennen

Bericht door dennisVO »

ik volg even mee uit interesse :-)
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Enduro/downhill vaste tracks Ardennen

Bericht door aresius »

De normale vaste routes zijn inderdaad iets meer toegankelijk voor de doorsnee biker. Als je iets steviger werk wil zou ik eens kijken naar:
- Malmedy, ferme Libert
- Filthy Trails in Maasmechelen is ook wel leuk
- Dinant (via Rue de Monfort kan je er langs boven aan, komt uit aan een skatepark Rue en Rhée, diverse lijnen)
- Bouillon (weet ik de exacte locatie niet van)

Verder zullen er nog wel plekken zijn verstopt in de Ardennen:
resultaat van google: https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... 5QTw&hl=fr" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: Enduro/downhill vaste tracks Ardennen

Bericht door whaleshark »

Die in Dinant kende ik nog niet...
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Enduro/downhill vaste tracks Ardennen

Bericht door aresius »

Deze in Dinant is wel niet zo geweldig onderhouden en je zal goed moeten zien hoe de lijnen er liggen.
Misschien eens op zoek gaan naar een lokale gids.
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: Enduro/downhill vaste tracks Ardennen

Bericht door spiermassa »

jeroenvanbommel schreef:Hallo,

Ik ben sinds kort eigenaar van de Trek fuel ex 8 en ben eigenlijk op zoek naar vaste, bewegwijzerde routes in de Ardennen die zich meer binnen het enduro/ downhill aspect bevinden. Bv richting houffalize of andere stukken.. ik vind wel gewoon vaste routes, maar misschien dat iemand kan zeggen van waar ik moet zijn om dergelijke stukken te kunnen rijden.

Alvast merci!
super fietske ,kheb dezelfde.
Ik ga ieder jaar 2 weken vakantie La roche ,als ge daar een beetje rondzoekt vindt ge prachtige tracks .Ook daar in de buurt downhill piste van maboge.Dan in houffalize den de brandweer en de flank achter hotel vayamundo(ol fos d'outh) .Hier zult ge den trek goed kunnen benutten.Met de gps ben ik slecht maar kga ier wel keer paar filmkes posten.
japcrap
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 13 jul 2016 17:12

Re: Enduro/downhill vaste tracks Ardennen

Bericht door japcrap »

check "bike park cerfontaine" eens op youtube. (is vlak bij lac de l'eau d'heure). is momenteel nog gratis toegankelijk (op eigen riscio welliswaar).
daarrond heb je ook nog heel wat vaste MTB routes
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: Enduro/downhill vaste tracks Ardennen

Bericht door spiermassa »

vandaag downhill van maboge bezocht,ja man vorig jaar volledig gereden,dit jaar grotendeels kapot geerodeerd tis volgens mij nog enkel voor de hele echte. maar er blijft genoeg over in de buurt, gezien dat er een nieuwe zeer technische route is ,rode pijlkes bloso nr 5
TinaJ
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: di 22 sep 2015 17:03

Re: Enduro/downhill vaste tracks Ardennen

Bericht door TinaJ »

Vorige maand nog met schrik in mijn lijf het downhill parkoer van Maboge naar beneden gefietst. Jammergenoeg was dit vorige week voor mij onmogelijk. Het parkoer lag er nog zoveel slechter bij dan vorige maand. Misschien verder stuk gereden door het BK downhill?? Hopelijk herstellen ze hem een beetje. Het zou jammer zijn dat zo een mooie afdaling geschiedenis zou worden.
Vorige week ook de nieuwe route gefietst ( nr 5 ) mooie route met enkele flinke klimstukken in. Deze route is voor herhaling vatbaar.
JohanB
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 31 jul 2015 12:14
Rijdt met: MTB: Scott Scale 710 27,5"+ Race: ProRace Deamon Custom

Re: Enduro/downhill vaste tracks Ardennen

Bericht door JohanB »

aresius schreef:De normale vaste routes zijn inderdaad iets meer toegankelijk voor de doorsnee biker. Als je iets steviger werk wil zou ik eens kijken naar:
- Malmedy, ferme Libert
- Filthy Trails in Maasmechelen is ook wel leuk
- Dinant (via Rue de Monfort kan je er langs boven aan, komt uit aan een skatepark Rue en Rhée, diverse lijnen)
- Bouillon (weet ik de exacte locatie niet van)

Verder zullen er nog wel plekken zijn verstopt in de Ardennen:
resultaat van google: https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... 5QTw&hl=fr" onclick="window.open(this.href);return false;
Is Filthy Trails eigenlijk nog wel open? Ik dacht dat ze daar alles weer met de terril gelijk gemaakt hadden wegens verhoogde kans op erosie en ligging in een Internationaal beschermd stuk natuur?
Plaats reactie