Duinen kust Belgie

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Stic
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: vr 15 feb 2013 11:37
Rijdt met: Focus Black Forest

Duinen kust Belgie

Bericht door Stic »

Daar ik het slijk spuugzat ben ,
was ik op zoek naar een waardig alternatief en dan maar in mijn hoofd gekregen om eens naar zee te trekken.
Alleen weet ik niet waar je kan rijden in de duinen en of dit al dan niet legaal is.
Iemand die mij verder kan helpen ?
Alvast bedankt voor de reactie.

Bike ze ,

Stic
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Duinen kust Belgie

Bericht door i-Mac »

De meest, zo niet alle duinen zijn beschermd gebied en dus mag je daar niet rijden. Veel gemeentes geven gas boetes als je betrapt wordt. Langs het strand zullen ze geen probleem maken.
In De Haan is er kleine mtb piste, waar je min of meer door een duinengebied mag rijden. De strook is ongeveer 3 km lang.
Gebruikersavatar
Stic
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: vr 15 feb 2013 11:37
Rijdt met: Focus Black Forest

Re: Duinen kust Belgie

Bericht door Stic »

i-Mac schreef:De meest, zo niet alle duinen zijn beschermd gebied en dus mag je daar niet rijden. Veel gemeentes geven gas boetes als je betrapt wordt. Langs het strand zullen ze geen probleem maken.
In De Haan is er kleine mtb piste, waar je min of meer door een duinengebied mag rijden. De strook is ongeveer 3 km lang.
wat dus wil zeggen , dat ik best zelf een zandbak aanleg :lol:
jammer zal dan maar op de weg gaan rijden tot alles weer droger wordt
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Duinen kust Belgie

Bericht door Reflex »

Er zijn anders toch genoeg gebieden in België en Nederland waar ze zandgronden hebben en je met regen prima kunt fietsen. Mijn koersfiets is soms vuiler na een wegrit dan mijn mtb na een tochtje door bijvoorbeeld de Kalmthoutse Heide.

Brabantse wal, Kalmthoutse heide, militair domein van Brasschaat. Om zomaar wat lokaties te noemen die na flinke regen nog relatief goed te bereiden zijn.
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Re: Duinen kust Belgie

Bericht door freezy »

Inderdaad, maar 3 keer per week 200km rijden om dan 50km te fietsen lijkt me er voor de normale mens toch wat over... En ik denk dat het voor topicstarter die uit West-Vlaanderen komt dan nog een eindje verder zal zijn.
rlannoy
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 21 dec 2015 21:25
Rijdt met: Felt Nine Seventy 29"

Re: Duinen kust Belgie

Bericht door rlannoy »

ik ga af en toe id duinen rijden (ben van Oostende). Ze zijn bezig de duinentracks ah herzien; sommige gaan ze afsluiten, andere worden speciaal aangelegd voor MTB.
Gebruikersavatar
kovan
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: za 24 sep 2011 20:44
Rijdt met: ene mee eps, en ene mee kees

Re: Duinen kust Belgie

Bericht door kovan »

Altijd handig dat dit dan bij het starten van een topic vermeld wordt....




freezy schreef:Inderdaad, maar 3 keer per week 200km rijden om dan 50km te fietsen lijkt me er voor de normale mens toch wat over... En ik denk dat het voor topicstarter die uit West-Vlaanderen komt dan nog een eindje verder zal zijn.
Gebruikersavatar
Stic
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: vr 15 feb 2013 11:37
Rijdt met: Focus Black Forest

Re: Duinen kust Belgie

Bericht door Stic »

rlannoy schreef:ik ga af en toe id duinen rijden (ben van Oostende). Ze zijn bezig de duinentracks ah herzien; sommige gaan ze afsluiten, andere worden speciaal aangelegd voor MTB.
Waar bevinden deze zich in Oostende richting van Bredene of Raversijde ?
Zou anders eens een ritje willen rijden in die regio.
Ben van Ardooie dus in een klein halfuur in Oostende.
Gebruikersavatar
Stic
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: vr 15 feb 2013 11:37
Rijdt met: Focus Black Forest

Re: Duinen kust Belgie

Bericht door Stic »

Reflex schreef:Er zijn anders toch genoeg gebieden in België en Nederland waar ze zandgronden hebben en je met regen prima kunt fietsen. Mijn koersfiets is soms vuiler na een wegrit dan mijn mtb na een tochtje door bijvoorbeeld de Kalmthoutse Heide.

Brabantse wal, Kalmthoutse heide, militair domein van Brasschaat. Om zomaar wat lokaties te noemen die na flinke regen nog relatief goed te bereiden zijn.
Was van plan om idd die regio op te zoeken maar dan eerder naar de zomer toe .
Want in West en Oost Vlaanderen meeste Toertochten al meerdere keren gereden.
Al veel positiefs gehoord over deze regio.
Bedankt voor de info
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Duinen kust Belgie

Bericht door Reflex »

Inderdaad, met een openingstopic waarin staat "Ik heb dan besloten eens naar zee te trekken" ga ik er niet vanuit dat hij aan de zee woont :lol:

Het is maar om aan te geven dat er voldoende plaatsen zijn waarin het in de winter nog goed te vertoeven is op de mountainbike. Als ik op de bodemkaart van België kijk zie ik toch zandgebieden in West-Vlaanderen of net over de grens in Oost-Vlaanderen. Ik weet enkel niet of daar veel te mountainbiken valt.
Plaats reactie