Roadbook Huldenberg van O2 bikers

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Plaats reactie
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Roadbook Huldenberg van O2 bikers

Bericht door roger »

Aangezien het nog goed droog is was ik van plan om de bollekepijl van Huldenberg te doen .Eerst langs bierbeek naar de warande dan aan de kluis 3xde helling gedaan vandaar naar Ottenburg en zo naar Huldenberg.Vertrek geen probleem maar nadien al fout gereden.Terug opnieuw vertrokken en weer fout.Tot mene frank viel dat ik van links naar rechts moest lezen en zo naar onder.Na enkele km ging allles goed alleen dat ik toch iets moet vinden om dat bladje ergens op te plaatsen;Dan stak het in men mond vandaar naar men li.hand dan re.hand en zo maar verder sukkelen.Nadien terug verkeerd gereden en eigenlijk het parcours niet gevonden.Nu weet ik niet wie die parcouren opmaakt maar volgens mij klopt dit niet.Dus dan maar wat rongetoerd en toch enkele mooie stukjes gedaan.Zo terug op Nethen,langs de kluis naar de zoete waters en zo naar Bierbeek.Voor de eerste maal dat ik eens roadbook volg was het best een tegenvaller.Hopelijk volgende keer beter.Toch had ik 73km en misschien eens overwegen om de Kellerwaldmarathon zondag te rijden.
Gebruikersavatar
Joris
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: di 22 apr 2003 11:46
Rijdt met: Niner Ros 9; Orbea Occam

Bericht door Joris »

Als je het RB niet op je stuur vastmaakt is het idd niet eenvoudig om de bolleke pijlkes te volgen. Ik rij ook af en toe een RB en heb me daarom een GPS aangeschaft. Enkele tips om een RB te rijden:
- Bouw of koop een houder voor een RB
- een km-teller die je terug op de juiste km's kan instellen, wanneer je verkeerd gereden bent
- met twee fietsen, de ene leest bolleke pijlke de andere kaart
- met twee fietsen waarbij de ene zijn km-teller reset na elk bolleke pijlke en de andere die de totaalafstand volgt.
- een beetje oefenen, je leert zo'n RB beter lezen en je kan dan de afstanden beter inschatten
- koop een GPS
Gebruikersavatar
mtb-fltn
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 31 dec 2004 13:06
Rijdt met: Granville Team G-racer U6
Contacteer:

Bericht door mtb-fltn »

Staat er bij elk prentje ook niet de afstand bij na dewelke je de richtingsverandering tegenkomt? Dat moet je toch goed verder kunnen helpen, als je een fietscomputertje hebt natuurlijk.
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

Met afstand en tekeningtje dus als ik mij daar aan hou moet dit toch kloppen.Nu heb ik vroeger nog rallye gereden op bolleke pijl en ik moet zeggen dat ging vrij goed met zelfs 2 overwinningen.Misschien is dit roadbook al enkele jaren oud en zijn er ondertussen veranderingen gebeurd maar het zou mij verbazen want waar het niet klopte is volop in het veld waar een T niet te vinden is.
Gebruikersavatar
Joris
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: di 22 apr 2003 11:46
Rijdt met: Niner Ros 9; Orbea Occam

Bericht door Joris »

roger schreef:Met afstand en tekeningtje dus als ik mij daar aan hou moet dit toch kloppen.Nu heb ik vroeger nog rallye gereden op bolleke pijl en ik moet zeggen dat ging vrij goed met zelfs 2 overwinningen.Misschien is dit roadbook al enkele jaren oud en zijn er ondertussen veranderingen gebeurd maar het zou mij verbazen want waar het niet klopte is volop in het veld waar een T niet te vinden is.
Ik heb het RB ook al gereden en volgens mij klopt het nog altijd.
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

Hier de plaats waar het volgens mij niet klopt.Aan km 3,20 en 3,46.Na 1,08 rechts afslaan holle weg en dan op 0,26 een T naar Li.Dus eigenlijk in het begin van de rit.
Gebruikersavatar
Joris
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: di 22 apr 2003 11:46
Rijdt met: Niner Ros 9; Orbea Occam

Bericht door Joris »

roger schreef:Hier de plaats waar het volgens mij niet klopt.Aan km 3,20 en 3,46.Na 1,08 rechts afslaan holle weg en dan op 0,26 een T naar Li.Dus eigenlijk in het begin van de rit.
Ik heb juist de GPS track erbij genomen en de holle weg is op 3200m naar boven en dan 250m verder op de T richting ganspoel, hier klopt het RB wel degelijk. Vermoedelijk ben je al iets vroeger verkeerd gereden. Nu als local was dit voor mij een gemakkelijk te volgen RB.

Ik begrijp je frustatie wel hoor. Zo'n RB rijden op bolleke pijlke van O2 is niet altijd eenvoudig. Tijdens het rijden van zo'n RB vorig jaar ook wel wat gesukkeld en toen met de kameraden besloten om gezamelijk een GPS aan te schaffen.
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

Alvast bedankt,ik zal nog eens gaan verkennen.Betreft de GPS ben ik wel geinteresseerd en reeds naar een demonstratie gaan kijken bij Chamizo.
Er is maar een probleem dat is dat ik het scherm niet kan lezen zonder leesbril dit betekent dat ik telkenmale men bril moet opzetten om het parcour te volgen.Anders had ik mij reeds een aangeschaft.Misschien dat er later duidelijker versies op de markt komen.Of misschien heb jij vrienden die met een gelijkaardig probleem zitten en hoe lossen die dat op?
Om terug te komen op roadbook aan die T liep er eveneens een wandelpad scherp links op de T,vandaar de verwarring.
Plaats reactie