MTB route met kinderen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
kawaracer
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 03 jun 2009 21:19
Rijdt met: cube
Contacteer:

MTB route met kinderen

Bericht door kawaracer »

Ik heb 2 kinderen die erg graag fietsen en elke keer dat ik vertrek is het een gevecht. Gisteren hebben we samen een tocht gedaan. Ik koos voor een makkelijke route die ik ook nog eens makkelijk kon aanpassen (wat inkorten, ze Zijn nog maar 5 en 6 jaar). Zo kwam ik op een tocht van net geen 15km op vlak terrein. We reden aan een gemiddelde van 9.2 en ik bouwde 2 pauzes in van een 15'.
Heeft er iemand ervaring met zo'n tochten met kleine kinderen en weet iemand nog routes die in aanmerking komen om met hen te rijden?

http://adventures.garmin.com/en-US/by/c ... hFa0yugr3U
Stokke
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 08 jan 2012 02:51

Re: MTB route met kinderen

Bericht door Stokke »

Hoy Kawaracer

Ik zie dat je een stuk Bloso van Bonheiden hebt gereden
Jammer genoeg heb ik geen ervaring met zo een sportieve kids :lol:

Indien je wat afwisseling in de buurt zoekt kan je de Bloso van Hofstade of het ex militaire oefenterijn in Mechelen eens proberen
Kwa fun gehalte voor de kids zeker doenbaar hier en daar een wasbordje kombochtje en geen te lange beklimmingen
Krijgen hier zeker meer cross gevoel en gaat niet snel vervelen zoals de lange veldwegen in de buurt

Zie ook dat je met de kids een belangrijke Pitstop vergeten bent in de Blijdenberghoeve :lol: :lol: :lol: :lol:
kawaracer
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 03 jun 2009 21:19
Rijdt met: cube
Contacteer:

Re: MTB route met kinderen

Bericht door kawaracer »

Het militair domein ken ik niet, google stuurt me dan naar Katelijne waver?
Het Blosdomein van Hofstade kennen ze ondertussen al van buiten maar het 'bmx'parcours vinden ze nog altijd de moeite.
Stokke
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 08 jan 2012 02:51

Re: MTB route met kinderen

Bericht door Stokke »

Is idd op de rand van Mechelen en Katelijne

Indien je de fietsostrade kent
Voorbij kerkhof Mechelen brug onderdoor aan het woonwagenpark indraaien voorbij de schietstand rij je er doorheen
Op eigen gevoel verkennen geen bepijling dit zowel links als rechts van de spoorweg

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: MTB route met kinderen

Bericht door patje2 »

Ik zie dat je van Mechelen bent het stuk tussen E17 en de Zenne Van Hombeek naar Zemst is ook een aan rader de andere Bloso routes in de buurt denkend aan Haacht, Putte, Willebroek, Puurs, Leest enz je kan ook eens op verkenning gaan aan domein Rosendaal in Sint kat Waver of op Gr routes gaan rijden zijn ook mooie stukken in de omgeving van Mechelen nadeel hiervan is dat je dezelfde weg terug moet maar kan dikwijls nog verassen
Stokke
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 08 jan 2012 02:51

Re: MTB route met kinderen

Bericht door Stokke »

@Patje2

Misschien al op de hoogte ?
Maar daar is een stuk bos verdwenen net al je aan P&G de tunnel doorgereden komt op uwe linkse kant richting Zemst
Zal nog eens moeten gaan zien wat ze daar van plan zijn
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: MTB route met kinderen

Bericht door vedet »

Collega van mij kiest om de 2 weken een toertocht uit waar ook een Kidstoer aangeboden wordt, de andere week gaat hij alleen (of me mij) op zondagochtend fietsen.
kawaracer
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 03 jun 2009 21:19
Rijdt met: cube
Contacteer:

Re: MTB route met kinderen

Bericht door kawaracer »

vedet schreef:Collega van mij kiest om de 2 weken een toertocht uit waar ook een Kidstoer aangeboden wordt, de andere week gaat hij alleen (of me mij) op zondagochtend fietsen.
Dat lijkt me iets voor binnen enkele jaren.
Ondanks dat ik me telkens verschiet van de behendigheid dat ze beide hebben op de fiets zie ik me nog niet met hun op een toertocht verschijnen. De jongste wordt morgen maar 5 jaar, en hij heeft nog veel aanwijzingen nodig (let op voor dit, let op voor dat, kijk vooruit, ver genoeg kijken,....) tussen het volk zou ik dan ogen te kort komen. Die stress wil ik me zelf niet aandoen.
kawaracer
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 03 jun 2009 21:19
Rijdt met: cube
Contacteer:

Re: MTB route met kinderen

Bericht door kawaracer »

Stokke schreef:@Patje2

Misschien al op de hoogte ?
Maar daar is een stuk bos verdwenen net al je aan P&G de tunnel doorgereden komt op uwe linkse kant richting Zemst
Zal nog eens moeten gaan zien wat ze daar van plan zijn
Ik heb ook van aan de overkant van de Zenne gezien dat daar gekapt werd en het leek dat er ook een grote lading aarde bijgekomen is. Ik woon er redelijk dicht bij, ik zal eens op verkenning gaan.
kawaracer
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 03 jun 2009 21:19
Rijdt met: cube
Contacteer:

Re: MTB route met kinderen

Bericht door kawaracer »

patje2 schreef:Ik zie dat je van Mechelen bent het stuk tussen E17 en de Zenne Van Hombeek naar Zemst is ook een aan rader de andere Bloso routes in de buurt denkend aan Haacht, Putte, Willebroek, Puurs, Leest enz je kan ook eens op verkenning gaan aan domein Rosendaal in Sint kat Waver of op Gr routes gaan rijden zijn ook mooie stukken in de omgeving van Mechelen nadeel hiervan is dat je dezelfde weg terug moet maar kan dikwijls nog verassen
is de moeilijkheidsgraad van de bloso routes die je opnoemt allemaal te vergelijken met Bonheiden? Hier in de buurt rij ik niet vaak bestaande routes, dan vertrek ik meestal van thuis uit richting Hombeek en dan op GPS. Als ik dan toch de auto pak om naar een start te rijden dan rij ik liever naar wat meer uitdagend parcours. OudHeverlee, Kortenberg, Aarschot,....
Aan die GR's had ik nog niet gedacht dat ga ik een uitzoeken.
Plaats reactie