MTB route met kinderen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: MTB route met kinderen

Bericht door patje2 »

kawaracer schreef:
Stokke schreef:@Patje2

Misschien al op de hoogte ?
Maar daar is een stuk bos verdwenen net al je aan P&G de tunnel doorgereden komt op uwe linkse kant richting Zemst
Zal nog eens moeten gaan zien wat ze daar van plan zijn
Ik heb ook van aan de overkant van de Zenne gezien dat daar gekapt werd en het leek dat er ook een grote lading aarde bijgekomen is. Ik woon er redelijk dicht bij, ik zal eens op verkenning gaan.
Heb het gisteren ook gezien ben direkt links af gereden hier op een sigletack kun je nog wel door en kom je uit aan de nieuw hoop grond dat er ligt zo den dijk op en de rest kunt ge nog door
Speedy G.
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 21:12
Rijdt met: Santa Cruz Tallboy XXL & Scott Scale 40 XXL

Re: MTB route met kinderen

Bericht door Speedy G. »

Hey kawaracer,

Gewoon naar toertochten gaan en daar de kidstoer rijden man. =D>
Niet teveel van anderen aantrekken en die mannen doen dat dolgraag.
Als er andere voorbij komen, krijgen ze nog eens aanmoedigingen (wij toch dikwijls) en dan zie je ze ineens 3km/u sneller gaan. Super leuk gewoon. :lol:

Mijn zoontje kon pas fietsen toen hij 4j9m was en toen zijn we onmiddellijk het lokale bos hier ingedoken.
Rustig opgebouwd van 5km en 3 maanden later deed hij hier de lokale Bloso al van 17km aan een gemiddelde van 13km/u. Uiteraard wel met de nodige stops om te drinken.
En toen hij 5j2m was, deden wij de kidstoeren van de lokale toertochten.
Regelmatig een mail naar de organisatie als er geen kidstoer was om de track op gpx te ontvangen zodat ik zelf iets in elkaar kon boxen wat osn meestal wel goed lukte.
De meeste organisatie willen echt wel meedenken.
Sindsdien is hij eigenlijk wekelijks meegegaan en ik kan hem nu echt niet meer thuis houden.
De kidstoeren laten we voortaan links liggen en sinds dat hij 6jaar geworden is, doen we de kleinere toeren tot een maximum van 30km ongeveer.
Lukt allemaal erg goed en dan nog vraagt hij om te mogen fietsen als we thuis komen.

Ik heb heel veel filmpjes met de GoPro gemaakt en verbazingwekkend hoeveel ze vooruit gaan op zo een korte periode. ZEER goed te zien op de verschillende filmpjes.

Veel succes en nog ZEER veel fietsplezier met uw mannen. (o)
beaver82
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 18 nov 2012 16:26
Rijdt met: 2015 Trek Superfly8

Re: MTB route met kinderen

Bericht door beaver82 »

Ik heb met mijn zoontje (5) van het weekend de groene toer van Lichtaart gedaan. Hij heeft overal kunnen blijven trappen dus deze is zeker te doen mits wat drinkstops ;) Ook de blauwe is te doen maar daar heeft hij wel een voetje aan de grond moeten zetten. Als er maar single tracks in zitten zijn ze content
kawaracer
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 03 jun 2009 21:19
Rijdt met: cube
Contacteer:

Re: MTB route met kinderen

Bericht door kawaracer »

Speedy G. schreef:Hey kawaracer,

Gewoon naar toertochten gaan en daar de kidstoer rijden man. =D>
Niet teveel van anderen aantrekken en die mannen doen dat dolgraag.
Als er andere voorbij komen, krijgen ze nog eens aanmoedigingen (wij toch dikwijls) en dan zie je ze ineens 3km/u sneller gaan. Super leuk gewoon. :lol:

Mijn zoontje kon pas fietsen toen hij 4j9m was en toen zijn we onmiddellijk het lokale bos hier ingedoken.
Rustig opgebouwd van 5km en 3 maanden later deed hij hier de lokale Bloso al van 17km aan een gemiddelde van 13km/u. Uiteraard wel met de nodige stops om te drinken.
En toen hij 5j2m was, deden wij de kidstoeren van de lokale toertochten.
Regelmatig een mail naar de organisatie als er geen kidstoer was om de track op gpx te ontvangen zodat ik zelf iets in elkaar kon boxen wat osn meestal wel goed lukte.
De meeste organisatie willen echt wel meedenken.
Sindsdien is hij eigenlijk wekelijks meegegaan en ik kan hem nu echt niet meer thuis houden.
De kidstoeren laten we voortaan links liggen en sinds dat hij 6jaar geworden is, doen we de kleinere toeren tot een maximum van 30km ongeveer.
Lukt allemaal erg goed en dan nog vraagt hij om te mogen fietsen als we thuis komen.

Ik heb heel veel filmpjes met de GoPro gemaakt en verbazingwekkend hoeveel ze vooruit gaan op zo een korte periode. ZEER goed te zien op de verschillende filmpjes.

Veel succes en nog ZEER veel fietsplezier met uw mannen. (o)
Dit is wel bemoedigend, alleen moet ik er 2 in het oog houden en zorgt voor al voldoende stress zonder 10tallen andere rond ons. En ik herinner me toch met de kinderen van een vriend dat er toch heel wat mensen tussen zitten die geen oog hebben voor klein mannen die er tussen rijden en allen maar vloeken dat het niet vooruit gaat. Merci
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: MTB route met kinderen

Bericht door patje2 »

kawaracer schreef:
Speedy G. schreef:Hey kawaracer,

Gewoon naar toertochten gaan en daar de kidstoer rijden man. =D>
Niet teveel van anderen aantrekken en die mannen doen dat dolgraag.
Als er andere voorbij komen, krijgen ze nog eens aanmoedigingen (wij toch dikwijls) en dan zie je ze ineens 3km/u sneller gaan. Super leuk gewoon. :lol:

Mijn zoontje kon pas fietsen toen hij 4j9m was en toen zijn we onmiddellijk het lokale bos hier ingedoken.
Rustig opgebouwd van 5km en 3 maanden later deed hij hier de lokale Bloso al van 17km aan een gemiddelde van 13km/u. Uiteraard wel met de nodige stops om te drinken.
En toen hij 5j2m was, deden wij de kidstoeren van de lokale toertochten.
Regelmatig een mail naar de organisatie als er geen kidstoer was om de track op gpx te ontvangen zodat ik zelf iets in elkaar kon boxen wat osn meestal wel goed lukte.
De meeste organisatie willen echt wel meedenken.
Sindsdien is hij eigenlijk wekelijks meegegaan en ik kan hem nu echt niet meer thuis houden.
De kidstoeren laten we voortaan links liggen en sinds dat hij 6jaar geworden is, doen we de kleinere toeren tot een maximum van 30km ongeveer.
Lukt allemaal erg goed en dan nog vraagt hij om te mogen fietsen als we thuis komen.

Ik heb heel veel filmpjes met de GoPro gemaakt en verbazingwekkend hoeveel ze vooruit gaan op zo een korte periode. ZEER goed te zien op de verschillende filmpjes.

Veel succes en nog ZEER veel fietsplezier met uw mannen. (o)
Dit is wel bemoedigend, alleen moet ik er 2 in het oog houden en zorgt voor al voldoende stress zonder 10tallen andere rond ons. En ik herinner me toch met de kinderen van een vriend dat er toch heel wat mensen tussen zitten die geen oog hebben voor klein mannen die er tussen rijden en allen maar vloeken dat het niet vooruit gaat. Merci
Vertrek vrij laat dan zijn de meeste koerskonijnen al weg en op de kids toer valt het gewoonlijk goed mee dat is te min voor de wanebieracers Op sommige TT is er zelfs begeleiding kids toer
Speedy G.
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 21:12
Rijdt met: Santa Cruz Tallboy XXL & Scott Scale 40 XXL

Re: MTB route met kinderen

Bericht door Speedy G. »

kawaracer schreef: Dit is wel bemoedigend, alleen moet ik er 2 in het oog houden en zorgt voor al voldoende stress zonder 10tallen andere rond ons. En ik herinner me toch met de kinderen van een vriend dat er toch heel wat mensen tussen zitten die geen oog hebben voor klein mannen die er tussen rijden en allen maar vloeken dat het niet vooruit gaat. Merci
Dat hebben wij ooit nog maar 1 keer mee gemaakt en die werd onmiddellijk terecht gewezen door collega mountainbikers. =D>
Meestal als ze klein mannen zien, denken ze terug aan hunne jonge tijd en komt nostalgie naar boven en blijft men uiterst kalm.

Zoals gezegd, eigenlijk tot op heden nog enkel maar positieve reacties dat die klein mannen de toekomst zijn en dergelijke meer.

Probeer het gewoon een keertje en je gaat zien dat het allemaal bijzonder goed mee valt.
Althans, toch hier in de Kempen.
Hans79
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 09 jan 2013 11:31
Rijdt met: Cube Acid, Prorace gravelbike

Re: MTB route met kinderen

Bericht door Hans79 »

kawaracer schreef:
patje2 schreef:Ik zie dat je van Mechelen bent het stuk tussen E17 en de Zenne Van Hombeek naar Zemst is ook een aan rader de andere Bloso routes in de buurt denkend aan Haacht, Putte, Willebroek, Puurs, Leest enz je kan ook eens op verkenning gaan aan domein Rosendaal in Sint kat Waver of op Gr routes gaan rijden zijn ook mooie stukken in de omgeving van Mechelen nadeel hiervan is dat je dezelfde weg terug moet maar kan dikwijls nog verassen
is de moeilijkheidsgraad van de bloso routes die je opnoemt allemaal te vergelijken met Bonheiden?
Ja hoor. Die zijn allemaal vlak met weinig of geen gevaarlijke hindernissen. Op die van Zemst is er wel ergens een korte steile afdaling aan een brug over de autostrade.
Op de route van Haacht is de Hooiberg een aanrader: dat is een bos met een kleine heuvel en ook enkele kunstmatig aangelegde bergjes om over te crossen.

Het militair domein in St. Kat. Waver heeft geen bewegwijzering, maar je vindt voorbeelden van routes erdoor als je eens zoekt naar de gpx-tracks van de toertocht van Waarloos.
toomden
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 07 aug 2019 15:54

Re: MTB route met kinderen

Bericht door toomden »

Ik wil graag met mijn zoon van net 7 enkele toerkes doen in de streek van Rumst/Mechelen. Iemand tips?
Dirk1979
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: do 08 aug 2019 14:56
Rijdt met: Granville

Re: MTB route met kinderen

Bericht door Dirk1979 »

toomden schreef:Ik wil graag met mijn zoon van net 7 enkele toerkes doen in de streek van Rumst/Mechelen. Iemand tips?
Ik heb gisteren met mijn zoon (10) in Hofstade gaan fietsen.
De Blauwe en de rode lus. samen goed voor 27 km.
De blauwe is 18,5km

Het is daar wel heel vlak :D

Ik woon in Huldenberg dus ben dat vlakke niet meer zo gewoon. :lol:
Gebruikersavatar
JOBA
Mountainbiker
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 13 okt 2010 12:59
Rijdt met: Granville Pulse 29

Re: MTB route met kinderen

Bericht door JOBA »

Hallo,

Ik heb ook wel interesse in dit topic en woon in de buurt van Leuven, iemand tips? Ik zie trouwens voor de komende toertochten in de buurt dat er niemand een kidstour aanbied :( .

Ik zou ook heel graag eens een bikepark doen met m'n zoon, hij is ondertussen 7,5, is het park van Sven Nys interessant om te doen een 7 jarige? Andere opties met kinderen, dat in Maasmechelen is blijkbaar gesloten? Ik weet van Lacs de L'eau Dheure waar we al eens geweest zijn...
Plaats reactie