Herentals - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Herentals - Bloso

Bericht door SPECI »

heeft er iemand goesting om volgend weekend de zaterdag een toerke te doen in herentals?uur speelt gene rol. :wink:
mijne bikemaat moet werken en alleen is maar alleen hé.
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

Vanwege kuitproblemen geen TT gereden (Hasselt stond eigenlijk op 't programma). Een beetje los gaan rijden de baan. Een onzichtbare hand trok me via de Netedijk en het jaagpad van het Albertkanaal richting Herentals. (Heb ondervonden dat onbereden sneeuw toch redelijk zwaar om rijden is.) In Herentals aangekomen, heb ik mij niet kunnen bedwingen en ben aan de speeltuin op rood gegaan. De aansluiting met groen genomen en zo tot aan de Floreal gereden. Vandaar via de baan terug naar Nijlen. Het was mijn eerste off-road sneeuwervaring ... en of ik daarvan genoten heb!!! Spijtig van mijn kwetsuur, anders had ik nog wat langer in' t bos vertoefd. De track was redelijk "leesbaar" omdat de sneeuw deels was weggereden door TT'ers (Noorderwijk?). Hier en daar nog bevroren modersporen (=tricky), voor de rest wat modder vanwege de ingetreden dooi.
'k Zal morgen wel op de blaren moeten zitten want mijn kuit klopt nu gelijk zot, maar daartegenover staat een schitterende sneeuwervaring!!!
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Bericht door SPECI »

ik ben vandaag ook gaan biken in herentals,om de conditie terug eens te testen.
tot mijn grote verbazing was deze zeer goed,ik heb de rode en de groene lus gereden met een avs 26.3 :bounce: voorlopig ook mijn beste tijd maar ik voel dat ik beter kan 8)
morgen ben ik van plan om op mijn gemakske 2x de ganse toer te rijden, (2x38km)als er iemand goesting heeft om mee te rijden laat dan maar iets weten. :wink:
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Re: Herentals

Bericht door Black Phantom »

Dave schreef:Zijn er hier gasten diemorgen zaterdag 22 feb parcours Herentals gaan doen ?
Ik ben van plan erheen te trekken, maar vorige keer waren er problemen met bewegwijzering, misschien dat afspreken met iemand die problemen in het begin van de route vlotter verhelpt.
Laat maar horen.
Om blauw en groen moet ge u geen zorgen maken .... die zijn perfect afgepijld.
Rood is wat anders :evil: zowel aan het begin als aan het einde staat er telkens een extra pijltje in een andere richting wat voor verwarring zorgt.
Als je aan speeltiun Kruisberg vertrekt, duikel je een korte bosstrook in. Je komt uit aan de ingang van het kerkhof. Daar staat de eerste dubbele pijl. Je moet niet naar links, maar naar rechts richting spoorovergang. Je steekt de baan over en draait linksaf (staat aangegeven met een afgebleekt pijltje).
Helemaal op 't laatste kom je uit het bos op een smalle asfaltweg die naar beneden loopt. Op ongeveer 3/4 daarvan staat er een pijltje links. Als je dat volgt kom je terug in een mooi stuk bos, maar voor je 't beseft ben je terug op het begin van de eigenlijke lus gesukkeld en rij je rood twee maal. De bedoeling is dat pijtje (naar links) te negeren en de asfaltweg verder naar beneden te bollen naar het eindpunt (parking).
En tot overmaat van ramp ontbreken er onderweg op een gegeven moment een drietal pijltjes vlak na elkaar (dat was de vorige keer dat ik er was nog niet het geval). De paaltjes staan er nog wel maar de plaatjes zijn verdwenen. Ik ken er mijn weg wel (en heb de pijltjes niet meer nodig) maar voor wie niet vetrouwd is met het parcours, is de kans op verkeerd rijden daar bijzonder groot :(
't Parcours ligt er momenteel zalig bij dus veel plezier!!! :thumb:
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

Deze voormiddag heb ik vertrekkende vanaf de Floréal blauw-groen-rood en nog eens groen gereden (46,46 km met AVS van 24 = persoonlijk record op deze route 8) ). Parcours lag er zeer goed bij. Slechts één modderput: iets voor de kabouterkesberg (zal bij de frequente bezoekers wel gekend zijn zekers?).
Op rood heb ik een tweetal nieuwe pijltjes zien hangen, maar er ontbreken in het laatste stuk nog steeds 3 (paaltjes staan er nog wel). :evil: Als je niet vertrouwd bent met de route, dan rij je daar gegarandeerd de mist in.
Ook de aansluiting van groen naar rood is wat vroeger gelegd: je komt van onverhard op een verharde T. Daar staat nu een rood aansluitingspijltje naar rechts, direct naar de spooroverweg.
Voor de rest merkte ik dat er hard gekapt wordt in het bos en dat verschillende paden verbreed en platgereden zijn door/voor de machines.
Het is en blijft een schoon parcours en vandaag zeker dankzij de stralende zon :bounce:
Blink360
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 25 nov 2002 18:22
Rijdt met: Trek 970 & Trek Liquid 10

Bericht door Blink360 »

met het mooie weer in aantocht...

hoeveel dagen (temperaturen + 20°C !) zou het duren eer de plassen weg zijn en de boel wat droog ligt (ook ni te droog natuurlijk anders zit je in het mulle zand te ploeteren) om het gebuurte (een der komende dagen) onveilig te maken ??? 2/3 ?
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Bericht door SPECI »

Blink360 schreef:met het mooie weer in aantocht...

hoeveel dagen (temperaturen + 20°C !) zou het duren eer de plassen weg zijn en de boel wat droog ligt (ook ni te droog natuurlijk anders zit je in het mulle zand te ploeteren) om het gebuurte (een der komende dagen) onveilig te maken ??? 2/3 ?
pakt toch maar 4 of 5 dagen zalle
Blink360
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 25 nov 2002 18:22
Rijdt met: Trek 970 & Trek Liquid 10

Bericht door Blink360 »

Voila ik ben er vandaag geweest. Mijn bevindingne Herentals (rood parcours) is slceht bewegwijzerd door overgroeiing der natuur...
in het begin van groen (singletracks de max :P ) voor de rest spreekt de tocht mijn niet zozeer aan (zeker blauw-Kasterlee) is ronduit ééntonig en relatief veel asfalt. Rood vond ik het meest MTB maar dan viel die bewegwijzering toch wat tegen. Ik heb met de Liquid der bijna 2 uur overgedaan (paar keer misreden AVS zal wel rond de twintig liggen) met ne hardtail doe ik dit in het vervolg misschien aan 24/25 ... maar dit aan 27/28 is idd. puik!
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Bericht door SPECI »

alez lap ze zijn weer bezig zalle,heel den eerste single track is onbereidbaar.Overal boomstronken die dwars over de paden liggen,sommige paden zijn helemaal uitgewist,alles vol met takken,nie te doen. :evil:
in plaats van die boomstammekes ne meter te verleggen #-o maar nee recht op het parcour.VRDMM :evil:
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

Vandaag nog in Herentals geweest. 't Parcours lag er uitstekend bij: vochtig genoeg zodat er geen mul zand was, maar toch ook weer niet te nat waardoor er niet veel plassen lagen. Het weer was ook schitterend: geen priemende zon, eerder bewolkt en aangenaam van temperatuur. De ideale ingrediënten om er een marathon van te maken dacht ik: van thuis naar ginder, dan 2 keer heel 't parcours en terug naar huis. 104 km gebold in 4u21min (AVS = 23,8 ). Zeer gereserveerd gereden want dit was mijn eerste keer dat ik zo'n afstand reed en ik ben nogal krampgevoelig.
Parcours lag er uitstekend bij behalve dan het stuk groene singletrack dat Speci eerder al aanhaalde. Miljaar, ground zero is er niks tegen!!! Den eerste keer dat ik er passeerde was ik de weg compleet kwijt en heb hem met de bike op de schouder terug moeten zoeken. Den tweede keer heb ik een workaround gevonden waardoor ik kon blijven rijden (wel over een vijftal stammen moeten springen).
Er werd hard gewerkt daar (zelfs met trekpaarden!) dus hopelijk is den track snel teug vrij. 'k Zal ekik em wel terug gaan aftekenen dan. :wink:
Plaats reactie