Herentals - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Fimme
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 25 feb 2013 16:04

Re: Herentals - Bloso

Bericht door Fimme »

Nieuwe zwarte lus begint aan wielerschool; Door klein poortje links van gebouw.de skiberg is voor mij te steil om boven te geraken. De rest van de tour bestaat uit ontelbare zeer korte bochtjes, gemiddelde snelheid zal gene vette zijn.
Gebruikersavatar
KWBiker
Mountainbiker
Berichten: 461
Lid geworden op: di 20 sep 2005 12:11
Rijdt met: Orbea Alma 29 / Lynskey M230

Re: Herentals - Bloso

Bericht door KWBiker »

Hier de aankondiging van de nieuwe trail :
https://www.facebook.com/events/447783409187020/
WimJ
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 18 okt 2011 14:19
Rijdt met: Focus Raven
Contacteer:

Re: Herentals - Bloso

Bericht door WimJ »

Gisterenavond de nieuwe zwarte trail ook gaan testen. Ik vond het wel een leuk rondje maar best pittig. Rond de skiberg moest ik toch wat naar adem zoeken. :oops: Ik geraakte daar ook niet omhoog gereden, lag te vettig. Afdaling best tricky met sporen en geulen van het water. Voor de rest heel veel draaien en keren, kort op elkaar ook. Maar heb me goed geamuseerd en denk dat ik morgen nog eens ga :-D
Gebruikersavatar
TNTrek
Mountainbiker
Berichten: 153
Lid geworden op: di 18 aug 2009 14:55

Re: Herentals - Bloso

Bericht door TNTrek »

WimJ schreef:Gisterenavond de nieuwe zwarte trail ook gaan testen. Ik vond het wel een leuk rondje maar best pittig. Rond de skiberg moest ik toch wat naar adem zoeken. :oops: Ik geraakte daar ook niet omhoog gereden, lag te vettig. Afdaling best tricky met sporen en geulen van het water. Voor de rest heel veel draaien en keren, kort op elkaar ook. Maar heb me goed geamuseerd en denk dat ik morgen nog eens ga :-D

Ik ben er gisteren ook geweest en heb hetzelfde ervaren. Misschien nog 2-3 extra dagjes droog weer nodig om met een versleten RaceKing boven te geraken :) De berg is sowieso meer kleiig dan de natuurlijke heuvels in de Kempen, dus dat zijn we niet gewend. Ben eens benieuwd hoe de track zal evolueren naarmate er meer mensen rijden.
WimJ
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 18 okt 2011 14:19
Rijdt met: Focus Raven
Contacteer:

Re: Herentals - Bloso

Bericht door WimJ »

TNTrek schreef:Ik ben er gisteren ook geweest en heb hetzelfde ervaren. Misschien nog 2-3 extra dagjes droog weer nodig om met een versleten RaceKing boven te geraken :) De berg is sowieso meer kleiig dan de natuurlijke heuvels in de Kempen, dus dat zijn we niet gewend. Ben eens benieuwd hoe de track zal evolueren naarmate er meer mensen rijden.
Sowieso gaat het er nog veel beter bij komen liggen als er meer over gereden zal worden. Vooral aan de zijkant van de skiberg ('hard' en 'soft' trail). Hard lag er nog heel los bij, maar dat komt wel goed.
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Herentals - Bloso

Bericht door patje2 »

JoVD schreef:
Hans wynants schreef:vandaag met de zoon (8) de nieuwe zwarte lus aan de Skiberg in Herentals gaan testen.

enorm technisch rondje ! op de berg zelf zelfs heel technisch!! of dit de orzaak is van het mulle zand, in combinatie met de steile hellingsgraad en de korte bochtjes... nog niet veel nodig gehad maar vandaag toch enkele keren men 50t achteraan aangesproken. de rest van het rondje is vrij vlak , en naar mijn gevoel is dit rondje ook meer CX minded. met sommige korte klimmen waar lastig op te rijden is door het lopen en los zand.


als je de rood/groen/blauw gaat rijden zeker eens over denken om de zwarte mee te pikken !

Is er ergens wat meer info te vinden over die nieuwe lus ? (plannetje, startpunt...)
Ik vind niet direct iets maar wel geïnteresseerd om eens te gaan uit proberen.
Is nog niet officieel open dus kan zijn dat er nog aangewerkt moet worden opening is op 13 nov dacht ik ergens gelezen te hebben
Sieuwe
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: do 28 jun 2007 19:09
Rijdt met: Orbea Oiz M10 TR

Re: Herentals - Bloso

Bericht door Sieuwe »

patje2 schreef:
JoVD schreef:
Hans wynants schreef:vandaag met de zoon (8) de nieuwe zwarte lus aan de Skiberg in Herentals gaan testen.

enorm technisch rondje ! op de berg zelf zelfs heel technisch!! of dit de orzaak is van het mulle zand, in combinatie met de steile hellingsgraad en de korte bochtjes... nog niet veel nodig gehad maar vandaag toch enkele keren men 50t achteraan aangesproken. de rest van het rondje is vrij vlak , en naar mijn gevoel is dit rondje ook meer CX minded. met sommige korte klimmen waar lastig op te rijden is door het lopen en los zand.


als je de rood/groen/blauw gaat rijden zeker eens over denken om de zwarte mee te pikken !

Is er ergens wat meer info te vinden over die nieuwe lus ? (plannetje, startpunt...)
Ik vind niet direct iets maar wel geïnteresseerd om eens te gaan uit proberen.
Is nog niet officieel open dus kan zijn dat er nog aangewerkt moet worden opening is op 13 nov dacht ik ergens gelezen te hebben
Zaterdag even tot hier gereden om te kijken wat het gaf, denk dat dit echt iets wordt voor in de zomer.
Is zeer vettig, kleiachtig daar in tegenstelling tot de normale Blosotoer.
Heb de indruk dat een deel in de verkeerde richting loopt omdat het niet anders kan.
Weet niet of de helling van de skiberg in deze omstandigheden haalbaar is tot boven.
Had dit stuk misschien liever in de andere richting gezien.
Rond de vijvers is het dan weer zeer drassig en nu al baggeren op bepaalde stukken, vraag me af wat dit geeft na een drukke periode.
Zullen zien wat het in de zomer geeft na lange droogte...
Jannemanneke
Mountainbiker
Berichten: 585
Lid geworden op: wo 06 jun 2007 18:27
Rijdt met: Vragen via PB worden niet meer beantwoord.

Re: Herentals - Bloso

Bericht door Jannemanneke »

Mooie lus. De skiberg ligt er wel zodanig vettig bij dat ik halverwege de klim toch wel moest afstappen. Kan ook wat aan de racekings liggen. En inderdaad veel kleigrond, echt wel veel vettige stukken. En aan het meer is er een stuk met heel veel keren en draaien. Grond zuigt ook enorm. Gaat misschien wel beter worden als er meer over gereden gaat worden.

Lijkt mij een trail die toch vooral cyclocross gericht is.
WimJ
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 18 okt 2011 14:19
Rijdt met: Focus Raven
Contacteer:

Re: Herentals - Bloso

Bericht door WimJ »

Zondag kon ik de skiberg nog tot boven rijden, vandaag moest ik er aan de eerste chicane al af, lag er idd vettig bij. Aan de zijkant hebben ze de easy trail aangepast, wat toch jammer is. De moeilijkste blijft toch de pittigste en leukste. Voor de rest idd wel wat nat rond de vijvers, maar dat zijn korte stroken. Vanavond liepen er wel veel kids rond daar, en op plaatsen hadden ze boomstammen liggen verslepen op de single track. Kheb vriendelijk gevraagd of ze die wilden verleggen, met succes :)
Guy G
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 15 aug 2014 16:03
Rijdt met: Specialized Crave

Re: Herentals - Bloso

Bericht door Guy G »

Voor de nieuwe zwarte lus kan je parkeren op de grote parking van het sportcentrum, en dan volg je richting "Hidrodoe" naar de startplaats juist achter de wielerschool. Een mooi rondje van zo'n 4,4 km met enkele pittige (zeg maar zware) stukken. Al vrij snel moet je 2 keer de skiberg op, erg steil, en zoals het er nu vettig bij ligt heel zwaar. Ook de afdalingen zijn tricky. Via een verbindingsstukje ga je richting zwembad, en het parcours daar is toch ook verrassend boeiend. Het laatste stuk rond de vijvers is "snelweg", maar wel in een erg mooie omgeving, en daarna gaat het via asfalt terug naar start. De moeite waard!
Afbeelding
Plaats reactie