Herentals - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Herentals - Bloso

Bericht door Wacky-S »

Vandaag Herentals Blauw-Groen-Rood-Groen gereden. Lag er heel goed bij, hier en daar klein plasje waar je goed rond kon en voor de rest heel aangenaam om te rijden. Heb der van genoten :-D
Wel moet ik opmerken dat er soms toch een extra pijltje mag bijkomen op bepaalde plaatsen, af en toe toch effe moeten zoeken. Voor de rest goed en duidelijk aangegeven.
Maar wat is de bedoeling van die lus over de weg aan het sportcomplex/zwembad op rood?

Had ook een beetje de indruk dat je net zoals de route van Genk, langs (maar niet op) heel mooi single tracks en technische stukjes komt :-D
Gebruikersavatar
Hans wynants
Mountainbiker
Berichten: 1640
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 22:32
Rijdt met: NINER

Re: Herentals - Bloso

Bericht door Hans wynants »

klopt van wat je zegt over erlangs rijden, er zijn een deel van de mooiste stukken op groen uit de toer gehaald ... waar de rode lus overgaat in de groene moet je nu rechtdoor rijden. daar ging je vroeger over een wortelhelling enkele meters hoger waarna je vervolgens links afsloeg om DE singletrack van de bloso te mogen aandoen, deze was zo zalig ! is nu vervangen door... nee niet vervangen , je slaagt deze gewoon over via een brede pad... :(

al is de route nog de moeite waard , het is niet meer wat het ooit geweest is... spijtig genoeg.


die rode lus naar zwembad is er volgens mij als je vertrekt op de parking van de schaatsbaan van bloso. al mis je daar niet echt iets .
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Herentals - Bloso

Bericht door Wacky-S »

Vandaar mijn vraag, ik heb de route(s) volledige gereden en de lus aan het sportcomplex loopt bijna volledig over de weg, ik zie er echt het nut niet van in.... maar goed, Bloso is Bloso, zo kennen we ze :-D
Jannemanneke
Mountainbiker
Berichten: 585
Lid geworden op: wo 06 jun 2007 18:27
Rijdt met: Vragen via PB worden niet meer beantwoord.

Re: Herentals - Bloso

Bericht door Jannemanneke »

Hans wynants schreef:klopt van wat je zegt over erlangs rijden, er zijn een deel van de mooiste stukken op groen uit de toer gehaald ... waar de rode lus overgaat in de groene moet je nu rechtdoor rijden. daar ging je vroeger over een wortelhelling enkele meters hoger waarna je vervolgens links afsloeg om DE singletrack van de bloso te mogen aandoen, deze was zo zalig ! is nu vervangen door... nee niet vervangen , je slaagt deze gewoon over via een brede pad... :(

al is de route nog de moeite waard , het is niet meer wat het ooit geweest is... spijtig genoeg.


die rode lus naar zwembad is er volgens mij als je vertrekt op de parking van de schaatsbaan van bloso. al mis je daar niet echt iets .
Ik mis dat stuk aan het zwart water nog steeds, was naar mijn mening het mooiste stuk van gans het parcours Herentals-Lichtaart-Kasterlee. Technisch, snel en lekker droge zandgrond. Ik deed dat stuk dikwijls een keer of drie na elkaar. Is nu toch een jaar of vier weg geloof ik.
Gebruikersavatar
Trekkie 800
Mountainbiker
Berichten: 371
Lid geworden op: zo 19 mar 2006 16:14
Rijdt met: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9

Re: Herentals - Bloso

Bericht door Trekkie 800 »

Idd één van de beste stukken dat spijtig genoeg is verdwenen. Maar het parkoer blijft nog één van de betere in de omgeving.
clubje
Mountainbiker
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 11 jul 2008 13:16
Rijdt met: cube

Re: Herentals - Bloso

Bericht door clubje »

Wij komen dinsdag vanuit West-Vlaanderen met 5 bikers deze route doen.
Het leuke stuk dat er sinds een aantal jaar uit is, waarvan hierboven sprake, kun je dat toch niet meer doen (en dus even de pijltjes niet meer volgen)?
Klopt het ook dat de rode lus sinds een aantal jaar anders is? Vroeger moest je een bocht maken van 180 graden bij een spoorwegovergang, om dan even later een scherpe bocht te maken en steil omhoog het bos in te gaan. Zou nu anders zijn, klopt dit? Hopelijk zijn de pijltjes duidelijk!

ps. iemand tips om te douchen na onze tocht? Ik bel morgen even naar de gemeente Kasterlee, maar ik vrees dat ze zullen gesloten zijn.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Herentals - Bloso

Bericht door BertG »

clubje schreef:Wij komen dinsdag vanuit West-Vlaanderen met 5 bikers deze route doen.
Het leuke stuk dat er sinds een aantal jaar uit is, waarvan hierboven sprake, kun je dat toch niet meer doen (en dus even de pijltjes niet meer volgen)?
Klopt het ook dat de rode lus sinds een aantal jaar anders is? Vroeger moest je een bocht maken van 180 graden bij een spoorwegovergang, om dan even later een scherpe bocht te maken en steil omhoog het bos in te gaan. Zou nu anders zijn, klopt dit? Hopelijk zijn de pijltjes duidelijk!

ps. iemand tips om te douchen na onze tocht? Ik bel morgen even naar de gemeente Kasterlee, maar ik vrees dat ze zullen gesloten zijn.

Dat stuk is bijna volledig verdwenen, geen pad meer. Als je de drie lussen rijdt moet je de spoorweg over en links, de steenweg volgen om even verder terug links af te slaan terug richting bos.
Jannemanneke
Mountainbiker
Berichten: 585
Lid geworden op: wo 06 jun 2007 18:27
Rijdt met: Vragen via PB worden niet meer beantwoord.

Re: Herentals - Bloso

Bericht door Jannemanneke »

clubje schreef:Wij komen dinsdag vanuit West-Vlaanderen met 5 bikers deze route doen.
Het leuke stuk dat er sinds een aantal jaar uit is, waarvan hierboven sprake, kun je dat toch niet meer doen (en dus even de pijltjes niet meer volgen)?
Kan niet meer gereden worden. Compleet gesaboteerd en versperd met bomen en snoeiafval, en ondertussen ook al dicht gegroeid. Alles voor de fauna en de flora hé!
Powerflor
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 11:01
Rijdt met: Speci

Re: Herentals - Bloso

Bericht door Powerflor »

oppassen bovenop de tunnel.
het is er al aan het uitslijten van de weinige regen. verderop staat er ook een bord voor naar beneden te rijden. Neem hier de linkse kant.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Herentals - Bloso

Bericht door Wacky-S »

Ik vond de geul rechts leuker en uitdagender :-"
Plaats reactie