Herentals - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
cheeta
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: za 28 nov 2009 15:24
Rijdt met: Batavus Buster '93

Re: Herentals - Bloso

Bericht door cheeta »

Vandaag toch al in de buurt fietsen dus maar even langsgegaan voor een rondje...
* >90% is gewoon een cyclocross parcours, alleen een trap en wat balkjes ontbreken nog; de eerste keer blind vergis je je nog wel een keer in lijn of versnelling omdat een handvol bochten ofwel knijpen aan het einde ofwel gevolgd worden voor een kort klim wat je pas laat echt goed kunt inschatten. Maar da's niet meer dan het parcours leren zodat je kunt handelen omdat je weet wat gaat komen wat je nog niet kunt

* de berg omhoog is serieus steil (zonder kettingwiel voor aan te passen gaat het het in ieder geval niet worden voor mij) en biedt zoals verscheidene malen al gezegd weinig grip op het moment (de 1e althans). Afgezien van dat semi-slicks sowieso niet de meeste grip bieden, had ik bij de eerste klim ook het idee dat er plastic en andere zooi door de toplaag kwam...

* de afdalingen van de berg vind ik echt tegenvallen en dat zijn ook gelijk de enige; Beringen of Genk (wat misschien 5m hoogteverschil heeft) hebben dan naar mijn mening aanzienlijk meer te bieden.

* er is nog een verdwaalde double jump in opgenomen die er vermoedelijk al lag (anders snap ik de plaats niet); ik snap alleen niet waarom je niet van de andere kant aanrijdt aangezien die aanloop 10x beter zou zijn om die leuk mee te kunnen pakken en wat lol op te hebben...
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Herentals - Bloso

Bericht door BertG »

Ik was in ieder geval wel aangenaam verrast door de zwarte route, maar goed, mijn verwachtingen waren dan ook eerder laag. Was overigens een serieuze trip down memory lane want als snotneus ging ik daar al spelen en dat is alweer dertig jaar geleden. Ik woon niet meer in Herentals maar anders had ik ze zeker in mijn trainingsroute gestoken.

Rond de skiberg zeker voor de meer gevorderde biker maar alles is in principe te doen, of toch nu alles droog ligt. Ideaal om te proberen alles te rijden zonder af te stappen en aan de techniek te werken. Lastig mag het ook wel is zijn.
Voor de rest veel draaien en keren maar ook stukken waar je goed snelheid kan maken. Voor wat te streek hier te bieden heeft en rond het Bloso-centrum te (moeten?) blijven zeker niet slecht gedaan.

Btw, die stukken plastiek die je vooral op de eerste klim en afdaling ziet zijn nog overblijfselen van de skipiste die er ooit geweest is.
Speedy G.
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 21:12
Rijdt met: Santa Cruz Tallboy XXL & Scott Scale 40 XXL

Re: Herentals - Bloso

Bericht door Speedy G. »

Is de skiberg terug open dan? :bounce:
3 weken geleden was dat gedeelte hermetisch afgesloten. #-o
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Herentals - Bloso

Bericht door BertG »

Speedy G. schreef:Is de skiberg terug open dan? :bounce:
3 weken geleden was dat gedeelte hermetisch afgesloten. #-o
Niks van gezien.
JoVD
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 06 feb 2019 17:53

Re: Herentals - Bloso

Bericht door JoVD »

Zou volgens site sportdienst Herentals terug geopend zijn sinds 4 mei.
WimJ
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 18 okt 2011 14:19
Rijdt met: Focus Raven
Contacteer:

Re: Herentals - Bloso

Bericht door WimJ »

Ligt er allemaal goed bij, aan het parcours niks aan te merken, maar je moet de laatste tijd wel voorbereid zijn op veel onverwachte dingen. Reeën vind ik niet zo erg, altijd wel verschieten als zo'n kolos vlak voor uwe neus oversteekt, maar tegenliggers op een single track is minder leuk. Op een week tijd toch 4x goed in de remmen gemoeten voor vaak oudere rakkers die met hun stadsfiets denken overal te mogen rijden. [-(
geert1974
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: do 09 apr 2020 13:35

Re: Herentals - Bloso

Bericht door geert1974 »

Iemand deze routes gedaan de laatste dagen?
Wil deze namiddag daar gaan rijden.
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: Herentals - Bloso

Bericht door kevx »

Kom daar geregeld... Alles nog prima inorde en goed afgepijld
DoubleOne
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: di 15 mei 2012 12:07

Re: Herentals - Bloso

Bericht door DoubleOne »

geert1974 schreef:Iemand deze routes gedaan de laatste dagen?
Wil deze namiddag daar gaan rijden.
Vandaag gaan rijden, perfecte uitpijling, ligt er ideaal bij. De beklimming van de skiberg is leuk, maar de rest is niet mijn ding daar.

Ik ben onderweg mijn Oakley Sutro verloren, dus als iemand die daar tegenkomt, graag een PM.
geert1974
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: do 09 apr 2020 13:35

Re: Herentals - Bloso

Bericht door geert1974 »

Deze namiddag gaan rijden, alles lag er idd goed bij. In het naar huis rijden wat van de groene route en de zwarte route erbij gedaan en daarmee was het weer een geslaagde en ontspannende namiddag.
Plaats reactie