Herentals - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
flyboy
Mountainbiker
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 02:00

Bericht door flyboy »

het kan zijn dat ik een mietje ben, maar groen is nu door mij officieus 'onbereidbaar' verklaard. 8-[ ik ben op de eerste singletrack van groen vier keer gevallen op 2 km tijd, waarbij mijn arm twee keer half uit zn kom geschoten is. (een 'erfenis' van een mislukte turnoefening vroeger) idaarom heb ik maar besloten om terug te draaien. ik kom zeker nog eens terug als het iets minder droog is.
Gebruikersavatar
Shrek
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 02 dec 2002 00:43
Rijdt met: Thompson Zeus

Bericht door Shrek »

Vandaag ook de 3 tourkes van Herentals gedaan en was na het lezen van de bovenstaande berichten op het ergste voorbereid maar al bij al viel het toch mee. Soms moest je wel een weg zoeken om rond de zandbakken te kunnen rijden, soms een stukje tevoet :oops:
De single-tracks vielen toch nog redelijk mee, je moet hier soms wel je snelheid aanpassen maar dat doe je met de auto toch ook?
Soit waarschijnlijk zal het binnenkort wel klein geiten regenen en dan denken we vanuit de modderpoel met weemoed terug aan deze zandbak :P
Gebruikersavatar
flyboy
Mountainbiker
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 02:00

Bericht door flyboy »

vandaag de drie lussen van herentals gereden. nog steeds veel los zand en behoorlijk technsiche passages. ik had een avs van 17,1, terwijl ik op de rechte stukken toch constant boven de 25 heb gereden. het is mij een compleet raadsel hoe sommigen hier avs van 22, 23 of zelfs 28 halen... :-k
Gebruikersavatar
Mick
Mountainbiker
Berichten: 441
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: Vosselaar
Contacteer:

Bericht door Mick »

flyboy schreef:vandaag de drie lussen van herentals gereden. nog steeds veel los zand en behoorlijk technsiche passages. ik had een avs van 17,1, terwijl ik op de rechte stukken toch constant boven de 25 heb gereden. het is mij een compleet raadsel hoe sommigen hier avs van 22, 23 of zelfs 28 halen... :-k
Als je een gemiddelde van 24-25 wilt halen dan moet ge op de rechte stukken rond de 35km/u rijden. :wink:
Gebruikersavatar
flyboy
Mountainbiker
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 02:00

Bericht door flyboy »

Mick schreef:
flyboy schreef:vandaag de drie lussen van herentals gereden. nog steeds veel los zand en behoorlijk technsiche passages. ik had een avs van 17,1, terwijl ik op de rechte stukken toch constant boven de 25 heb gereden. het is mij een compleet raadsel hoe sommigen hier avs van 22, 23 of zelfs 28 halen... :-k
Als je een gemiddelde van 24-25 wilt halen dan moet ge op de rechte stukken rond de 35km/u rijden. :wink:

thx voor de info. :D ik heb nog wa werk voor ik mne winkel kan openen. :oops:
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

Mick schreef:Als je een gemiddelde van 24-25 wilt halen dan moet ge op de rechte stukken rond de 35km/u rijden. :wink:
Bwa, ietske minder is ook genoeg.
In ideale omstandigheden haal ik 24,7 AVS op dit Bloso-parcours en wees maar gerust dat 35 km/u niet echt mijn ding is. Op asfalt hou ik dat misschien maar een paar honderd meter vol. :oops:
Op de rechte stukken bosweg (op rood talrijk aanwezig) trek ik tot ~30 km/u. Op asfaltstukken (vooral blauw) probeer ik 31-32 te rijden. 8)
Dit volstaat om aan die AVS van een kleine 25 te geraken.
In de huidige omstandigheden daalt mijn AVS wel omdat ik geen los-zand-wroeter ben [-(
Gebruikersavatar
flyboy
Mountainbiker
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 02:00

Bericht door flyboy »

Black Phantom schreef:
Mick schreef:.
In de huidige omstandigheden daalt mijn AVS wel omdat ik geen los-zand-wroeter ben [-(

ik oek nie. dan nog liever een goei klod modder. :lol:
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Bericht door SPECI »

alez, vandaag ook nog is gaan biken in herentals.
Ik moet zeggen dat ik mij daar al lang niemeer zo geammuseerd heb, door al da los zand is het echt een kunst om overal recht te blijven,ik heb mij met momenten kriek gelachen hoe wij aan het klungelen waren :lol: MAAR ik ben overal doorgeraakt zonder voet aan de grond te zetten 8) .ik heb veel bikers tegen de grond zien liggen, gelachen da wij gedaan hebben :lol: :lol: :lol: Morgen ga ik nog is rijden,t'is eens iets anders eh.
Gebruikersavatar
etienne
Mountainbiker
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 03 nov 2002 19:01
Rijdt met: kost minder dan mijn vrouw

Bericht door etienne »

flyboy schreef:vandaag de drie lussen van herentals gereden. nog steeds veel los zand en behoorlijk technsiche passages. ik had een avs van 17,1, terwijl ik op de rechte stukken toch constant boven de 25 heb gereden. het is mij een compleet raadsel hoe sommigen hier avs van 22, 23 of zelfs 28 halen... :-k
gewoon even geduld hebben tot het terug begint te regenen, je zal je gemiddelde zo in de hoogte zien schieten .... tot het teveel regent natuurlijk :D
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

Amai Speci, onze meningen verschillen enorm, want ik heb zelden zo weinig plezier gehad aan het biken als daarnet. :evil:
Ik was vertrokken aan de Floréal voor de drie kleuren. Ik verkeerde zelfs in de naïviteit om te denken van er nog eens de pees op te kunnen leggen. In het begin lukte dat nog aardig ook, maar de elementen oordeelden er even later anders over. #-o Als aperitief kreeg ik na een kwartier biken een fameuze regenvlaag over m'n zip. Als voorgerecht ben ik in het Koningsbos twee keer van de bike gemoeten wegens té los zand. :^o Door de regen had er zich een bijzonder kleverig laagje gevormd en dat zette zich vast op m'n semislicks waardoor ik alle grip miste. [-(
Het laatste stukje van blauw, de eerste helft van groen en de aansluiting op rood waren dan weer beter verteerbaar, waardoor de moraal toch wat opgekrikt werd. Maar eens terug overgegaan op groen, werd de hoofdschotel gepresenteerd. De rijkelijk aanwezige singletracks aldaar zijn herschapen in afschuwelijke zandbakken. Halverwege was ik het baggeren écht wel beu en heb ik korte stukjes te voet gedaan. Ik was content dat ik de laatste klim richting Floréal kon aanvatten en deze beulentocht kon afronden. :-?
Ik heb ook moeten ondervinden dat de dagen serieus aan 't korten zijn want tegen 21.00 u. is het al behoorlijk donker in den bos.
Als de ondergrond niet dringend wat vaster wordt, dan laat ik Bloso Herentals een tijdje links liggen vrees ik. [-X
Plaats reactie