Forumoverzicht Bikemogelijkheden Permanente routes Herentals - Bloso

Herentals - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?

Moderators: Reflex, ka.dee, Angelo., Test team

Bericht zo 23 sep 2018 13:33
pluxy Mountainbiker

Mijn bike: Specialized
Over de gehele route liggen of hangen verschillende bomen schuin.
Extra lus aan oud Sus Pad. hangt er kort na de bocht voor spoor een boom op lage hoogte.

Bericht do 27 sep 2018 17:46
Bossi13 Mountainbiker

Vandaag blauwe route gereden, samen met de vrouw (ja zij heeft ook een fietsje aangeschaft).
Zeer mooie en leuke route, perfect aangegeven door goed zichtbare pijltjes.

Ideaal om te beginnen met soms wat "heuveltjes". En een zalig weertje, 23°C

Daarna de cyclocross tour van 2,78km even alleen afgewerkt. Da's wel andere koek in die stukken met los zand. Maar wel een leuke rit.

Pech dat de cafetaria op donderdag gesloten is van Floreal. Dus dan maar elders iets gaan drinken.

Groetjes,

Bossi

Bericht di 26 feb 2019 23:47
Prospeer Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Cube Reaction GTC
Super tof om te rijden. Erg toegankelijk, met leuke singeltracks, een hoog off-road gehalte en het gehele jaar door berijdbaar.

Heb ook een korte video review gemaakt van de blauwe en groene lus van Lichtaart / Kasterlee (vertrek aan de Floreal).

https://youtu.be/XOHUZFMiGCI

Bericht ma 08 jul 2019 23:34
flyboy Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: trek 8000 (2007)
Nog eens een goei ouderwets Herentalske gedaan. Het is hier en daar spelen in de zandbak, op de drie lussen zijn er lastige stukken me los zand waardoor sommige klimmetjes erg moeilijk worden (laatste klimmetje richting Floreal op groen en op rood aan de trapkjes waren echt nie te doen nu voor mezelf en bikemaat), maar het duurt gelukkig meestal maar kort en dan bolt het terug beter. Ik heb het ooit al erger geweten tijdens de zomermaanden.

Bericht di 09 jul 2019 10:08
Trekkie 800 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9

Gisteren (maandag) hier ook geweest. Begint inderdaad weer een goeie zandbak te worden.

Bericht za 21 sep 2019 14:19
Hans wynants Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: NINER
vandaag met de zoon (8) de nieuwe zwarte lus aan de Skiberg in Herentals gaan testen.

enorm technisch rondje ! op de berg zelf zelfs heel technisch!! of dit de orzaak is van het mulle zand, in combinatie met de steile hellingsgraad en de korte bochtjes... nog niet veel nodig gehad maar vandaag toch enkele keren men 50t achteraan aangesproken. de rest van het rondje is vrij vlak , en naar mijn gevoel is dit rondje ook meer CX minded. met sommige korte klimmen waar lastig op te rijden is door het lopen en los zand.

als je de rood/groen/blauw gaat rijden zeker eens over denken om de zwarte mee te pikken !

Bericht zo 22 sep 2019 09:19
IPPE Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: TURNER 5SPOT & RFX
Waar is de skiberg?

Bericht zo 22 sep 2019 09:44
Hans wynants Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: NINER
Achter de schaatsbaan aan de wielerschool.

Bericht zo 22 sep 2019 20:48
IPPE Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: TURNER 5SPOT & RFX
Top, dat ga ik eens verkennen.

Vorige

Keer terug naar Permanente routes