Afwijken van vaste route Geraardsbergen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel-san
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 02 feb 2005 18:38
Rijdt met: TREK 9.8 Elite customised

Afwijken van vaste route Geraardsbergen

Bericht door Daniel-san »

Zoals reeds vaak gesteld, bevat de vaste route in Geraardsbergen teveel asfalt om er echt van te genieten als mountain biker. Zijn er onder jullie die toffe off-road weggetjes kennen rond de vaste route?
Gebruikersavatar
kamikeli
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 15:08
Rijdt met: Krafstoff-Pervélo (mtb), Xesco 'superlight' (mtb)en francesco 'carbon'(race)

Bericht door kamikeli »

Ik rijd soms de route in omgekeerde richting. Van het voetbalveld in Moerbeke rijd ik zo richting Leanderbos om na een klein klimmetje in het bos naar Deux-Acren te rijden richting natuurreservaat 'de Rietbeend'. Eenmaal de straat beneden (1km) kom je aan een brugje over 'de Marke'. Ik sla -vóór het brugje - rechts het baantje in (off-road langs rivier/beek) en kom uiteindelijk in Deux-Acren terecht.
Dan rijd je naar de brug over de dender en draai je linksaf om het denderpad te volgen richting Lessines.
Op een bepaald ogenblik kom je dan een sluis tegen en daar ga je links de brug over. Uiteindelijk zal je - na nog een kleine sluis te passeren - op de linkerkant terug een stuk off-road tegenkomen die eindigt op de baan Viane - Deux-acren (op stuk off-road wel rechts blijven aanhouden).
Je slaat linksaf richting Viane en zo naar Moerbeke. Is wel een saai stuk (eerste deel kasseien, vals plat en dan een aantal kilometer asfalt).
In Moerbeke aangekomen neem ik weer aansluiting op de route maar wel in tegenovergestelde richting.
Wanneer ik in de buurt van de bosberg ben, en de benen het nog toelaten, rijdt ik deze naar boven om uiteindelijk rechts af te slaan en mij weer te begeven op de route richting G'Bergen :-D

Hopelijk heb je hier iets aan. 'T is niet altijd simpel om de juiste route duidelijk te maken.
Veel off-road stroken kom je niet tegen.

Greetz
Gebruikersavatar
fredjeraketje
Mountainbiker
Berichten: 251
Lid geworden op: di 29 jul 2003 22:23
Rijdt met: Specialized Rockhopper

Bericht door fredjeraketje »

Ik zou Op en Rond de Muur eens rijden, op 14 mei, vertrekkende van Steenhuize. Je zal dan toch enkele betere stukjes in de buurt leren kennen.
Plaats reactie