Aarschot - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Explicarmelo
Mountainbiker
Berichten: 194
Lid geworden op: do 08 sep 2005 12:41
Rijdt met: Cube Airmatic Teamline, DtSwiss, Fox F100X, X.0, Magura Marta SL!

Bericht door Explicarmelo »

Ik heb donderdag de blauwe en de groene lus gecombineerd met 2 bikemakkers. De blauwe begint met een tof klimmetje en valt over het algemeen nog mee, maar de groene vind een redelijke tegenvaller. Da's echt een vlamlus. Langs de demer, ok, dan zag het er even goed uit toen ze de bosberg opdraaide langs "het kasteeltje", maar ze reden er gewoon over en vanaf daar is het gewoon plat. Goed om uw tijden scherp te stellen maar niks bijzonders.

Iemand de rooie al gedaan?

Ik kan niet morgen, maar ik kan bv wel ergens volgende week eens afspreken om te gaan trainen. Als het weer het toelaat tenminste!
Gebruikersavatar
Bmweke
Mountainbiker
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 29 aug 2003 23:42
Rijdt met: Ghost RT Scandium, Look 486 custom

Bericht door Bmweke »

Explicarmelo schreef: maar de groene vind een redelijke tegenvaller. Da's echt een vlamlus. Langs de demer, ok, dan zag het er even goed uit toen ze de bosberg opdraaide langs "het kasteeltje", maar ze reden er gewoon over en vanaf daar is het gewoon plat. Goed om uw tijden scherp te stellen maar niks bijzonders.
Dat is ook omdat de bosberg meer en meer privé domein begint te worden...
Spijtig, maar ja wat doede ertegen.

De rode (vooral de rode) en de blauwe zijn de beste, als ge dan nog de groene erbij neemt om hebde toch een mooi toerke gedaan.
Explicarmelo
Mountainbiker
Berichten: 194
Lid geworden op: do 08 sep 2005 12:41
Rijdt met: Cube Airmatic Teamline, DtSwiss, Fox F100X, X.0, Magura Marta SL!

Bericht door Explicarmelo »

'k Heb verleden week nog de blauwe en de rode gedaan. De blauwe begint redelijk vettig te worden, vooral daar 't stukske naast de autostrade. Vettig boeltje!

De rode is wel knap. Er zijn echter toch onverlaten die het niet kunnen laten om paaltjes weg te halen, zelfs zo vlug al. Na de splitsing rode lus Rotselaar/Aarschot ben ik even de weg kwijt geweest. Terug gevonden maar toch enkele kilometers verkeerd gereden. Misschien zat de regen daar ook voor iets tussen, troebel zicht en zo...

Blijft toch wel een aanrader hoor, deze route. De eerste kilometers samengereden met een biker die ik op de parking van de Demervallei ben tegengekomen. Door krampen en wat materiaalpech zijn wel mekaar kwijtgeraakt na een kilometer of zeven/acht. Hij ging de drie lussen na mekaar doen, was ook mijn plan, maar het slechte weer heeft daar een stokje voor gestoken. Ik ben wel benieuwd of het hem gelukt is. Hij reed op een decathlon met HS33's en had een blauwe windstopper aan. Iemand van hier? Hij was afkomstig van kanten Leuven.
Gebruikersavatar
Mich
Mountainbiker
Berichten: 287
Lid geworden op: di 26 jul 2005 22:26
Rijdt met: Granvillemobiel
Contacteer:

Bericht door Mich »

Heeft er iemand ervaring met de faciliteiten van de Sporthal in Aarschot?
Op de BLOSO-site staat er dat kleedkamers/douches (afgesloten kleerkastjes?)voorzien zijn en er mogelijkheid is om fiets af te spuiten.
Als alles voorzien is ga ik van Aarschot en Rotselaar m'n vast trainingsparcours maken na nieuwjaar.
Gebruikersavatar
Docteur Dérailleur
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 31 jan 2005 12:57
Rijdt met: airborne lancaster

Bericht door Docteur Dérailleur »

daarstraks samen met schoonpapaake de rode en blauwe lus genomen (voor de tweede keer in twee weken). Avs 21, maar het lag er soms wat vettig bij. Een vrij goed aangegeven route. Het losse paalj staat terug rechtop hebben we gezien.

Ok, een tt in Aarschot is vaak mooier (zeker in verband met de groene lus 'over' de Bosberg), want dan maken de clubs er mooi werk van.

Maar... rekening houdend met het feit dat het om een Blosotour gaat, is hij toch soms pittig en leent het zich ook prima voor wat marathontraining dichtbij.

Samen met Tielt-Winge toch één van de mooiere Blosoparcours op minder dan een uur rijden van onze habitat (Geel-Mol).
Gebruikersavatar
S k u l l
Mountainbiker
Berichten: 1857
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 14:20

Bericht door S k u l l »

Docteur Dérailleur schreef:Ok, een tt in Aarschot is vaak mooier (zeker in verband met de groene lus 'over' de Bosberg), want dan maken de clubs er mooi werk van.
Daar ken ik mijn weg heel goed, dus eenmaal als ik begin met mijn trainingstocht uit te stippelen ga ik ook stukken afwijken van de route hoor, zo komt ook de mast van Testelt erin.
Maar ik ga het risico niet nemen dat ik (met m'n oude trainingstocht) tegen bikers vlieg die de Bloso-route aan het doen zijn.
Sommige afdaling nam ik anders dan met mijn trainingstochtje en niet zoals de vaste route.
Docteur Dérailleur schreef:Maar... rekening houdend met het feit dat het om een Blosotour gaat, is hij toch soms pittig en leent het zich ook prima voor wat marathontraining dichtbij.
Dat geeft helemaal geen probleem :bounce: .
Herselt bv is altijd plat... was heb je daar aan ?!?

Grtz...
S.
Laatst gewijzigd door S k u l l op ma 16 jan 2006 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MudBeast
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: di 13 dec 2005 15:40
Rijdt met: Cube LTD4 2005/Trek Fuel EX 9 2008

Bericht door MudBeast »

Persoonlijk vind ik de rode route de leukste van de drie. Zeker als je deze combineert met de rode lus van Rotselaar, dan heb je echt een parcourke met de nodige afwisseling (samen ong. 35 km). Alleen is het wat zoeken naar de juiste splitsing om op de route van Rotselaar te komen, en ook daar moet je oppassen want dit is een lus in de vorm van een acht.
Gebruikersavatar
mtb-fltn
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 31 dec 2004 13:06
Rijdt met: Granville Team G-racer U6
Contacteer:

Bericht door mtb-fltn »

#Skull' schreef:Ben van plan om zaterdag de vaste route van Aarschot en Rotselaar
gaan te doen. Zou ongeveer een 100km zijn.
Is de overgang van route van Aarschot op de route van Rotselaar duidelijk ?
Iemand deze al gecombineerd ?

Grtz...
S.
Je merkt niet wanneer de 2 routes samenkomen. Maar als ze terug splitsen staan er duidelijk bordjes met 'route Aarschot' en 'route Rotselaar'. Geen probleem dus om de juiste route te volgen.
zippo zonder gaas
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 18:54
Rijdt met: be-one team replic
Contacteer:

Bericht door zippo zonder gaas »

Daarstraks heb ik samen met m'n collega-biker #Skull de vaste toer van Aarschot gecombineerd met deze van Rotselaar.(ongeveer 110,maar voor de exacte afstand moet je #skull is aanspreken) Het parcours lag er dikwijls zeer zwaar bij,waardoor we serieus moeste stoempe! 1 tip ,neem voldoende voedsel mee,want je hebt dat zeker nodig!! Na een dikke 70 km zat ik er serieus door,gelukkig kwame we ne drankautomaat tege,zodat ik toch wa suiker kon opneme.Voor de rest was het voor een permanente route wel een mooi parcours.
Gebruikersavatar
S k u l l
Mountainbiker
Berichten: 1857
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 14:20

Bericht door S k u l l »

Vandaag ZEER voldaan thuisgekomen met 125 km op de teller.
Waarvan ik een 105km samen heb gereden met m'n bikepartner Zippo (vandaag had hem wel gaas :lol: ).
Dus de 2 volledige Bloso toeren (Aarschot & Rotselaar) zouden dan een 105 km lang zijn.
Door eigen fout op het einde ne serieuze 'doef' gehad (heb eventjes sterretjes gezien), ne Snickers en ne Ice-Tea uit de Spar in Aarschot hebben me er wel terug bovenop gebracht.
(Kon dit wel gebruiken na het verbranden van 4760 caloriën :roll: )
Niet genoeg voedsel mee hé, op een TT soms wa te veel en op vaste toeren te weinig... #-o
Maar uit zijn fouten leert men :wink:
Ook het parkoer lag er deze tijd van het jaar redelijk zwaar bij.
Vandaag 6u 20min op de fiets gezeten voor 125km met 950 hoogtemeters.
(Trip naar en van Aarschot tot in Wolfsdonk zit hier ook in)
Weer en onvergetelijke dag beleeft op de bike en genoeg caloriën verbrandt om morgen iets extra te eten :wink: .
Zippo heeft ook zijn klop gehad iets voor en na Wezemaal, daarna is hij er heel goed doorgekomen.
Wat zou er nog in de Cola gezeten hebben :drunk: ?!?
De combinatie van de route is zeer zeker aan te raden.
Er zitten toffe klimmetjes in en goede recuperatiestukken voor na de klimmetjes :wink: .

Grtz...
S.

Het is hier een beetje offtopic, maar zal het bij de vaste route van Rotselaar ook zetten.
Als je op de rode lus van Rotselaar aan het rijden bent en je passeert naast het tankstation (E314) moet je vlak na het tankstation rechts afslaan om dan terug links af te slaan en tegen de kant van de berg verder te rijden. Hier waren we even verkeerd.
Plaats reactie