Aarschot - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
pzo
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: di 31 jan 2012 18:13
Rijdt met: Cannondale F400
Contacteer:

Bericht door pzo »

bordje 13 van de blauwe route is weg. Ben daar links de berg afgegaan... die mocht ik weer terug omhoog dus. Het is dus rechtdoor het zandpad in.

Ik ben het daarna gaan zoeken en zag het ergens achter een lantaarnpaal op zijne kop staan...
dennisb
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: di 31 jan 2012 22:18
Rijdt met: Granville Fuse 1.0

Bericht door dennisb »

Vandaag eerste keer blauw-groen gereden.

De paal met bordje 13 staat inderdaad tegen een lantaarnpaal. Wel even opletten, want 't is niet echt op de 'normale paaltjeshoogte', ben er zelf ook voorbij gereden.

Even verder ben ik ook verkeerd gereden. In de Molenstraat moet je rechts het veld in draaien, een stukje omhoog, vandaag redelijk modderig, wel tof. Halverwege de klim kom je een pijltje tegen, dat 'schuinrechts' staat. Je moet daar blijkbaar rechts het veld indraaien.

Ik ben daar gewoon verder naar boven gereden, tot boven en dan linksaf langs een veld. Dan kom je op een weggetje dat vol fijngemalen bakstenen ligt. Dat heb ik gevolgd tot dat links draaide terug naar beneden. Zo kwam ik uit op het einde van de Oudebaan. Daar ben ik dan bergaf naar beneden geknald (wel lekker), en kwam zo in het centrum van Rillaar, waar op het kruispunt van de Oudebaan en de Leuvenseweg terug een blauw pijltje (rechtdoor richting centrum) staat. Zo was ik terug op de route, maar heb dus een heel stuk afgesneden.

Dan heb ik nog even moeten zoeken naar pijltje 47. Je komt van Kortakker, en draait dan rechts Pals in. Op je linkerkant staat dan een pijltje naar links (47), maar waar je volgens de pijl linksaf moet, zijn ze een nieuwbouw aan't zetten. Het pijltje hangt ietsje verder als sticker slecht zichtbaar rond een paal. Je moet in ieder geval links een kiezelparking oprijden en daar naar boven rijden. Pittig trouwens met de wortels (althans voor een rookie als ik).

Leuk parcours, die blauwe. Rode zal waarschijnlijk nog andere koek zijn. De groene is wel wat zwakjes. Is misschien goed om de benen een beetje los te rijden, maar meer ook niet.
serre
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: di 25 mei 2004 16:53
Rijdt met: delta V1000 & Attitude

Bericht door serre »

Even verder ben ik ook verkeerd gereden. In de Molenstraat moet je rechts het veld in draaien, een stukje omhoog, vandaag redelijk modderig, wel tof. Halverwege de klim kom je een pijltje tegen, dat 'schuinrechts' staat. Je moet daar blijkbaar rechts het veld indraaien.

klopt daar moet je dat veld over. Dat stuk dat je heb afgesneden is nochtans een mooi stuk langs een deel van het Tienbunderbos dat afgesneden is door de snelweg. Klim/lange afdaling waar je goed kan doorvlammen, maar zien dat je niet de controle verliest in de bochten of geulen.

De rode is trouwens niet moeilijker, is qua fun gehalte in zijn geheel gelijkwaardig aan de blauwe. Het stuk langs de demer maakt de aanloom van rood wat saai. Tof aan rood Aarschot is dat je een leuke lus van rood rotselaar kan meepikken. Het stuk aan de andere kant van de autoweg. Je heb na een klim een kiliomers lange afdaling vol met shotterstenen, wortels en takken.
YNBA
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 03 feb 2012 09:31
Rijdt met: Speci epic / Giant XC0

Bericht door YNBA »

gisterennamiddag van molenstede via averbode testelt naar langdorp en aangepikt op groene lus naar aarschot - daar rood en blauw gereden en terug op groen om terug via averbode naar huis te rijden. Goed voor een 80tal kms en 3u40 rijplezier. Soms lijkt het wel een zoektocht - alle pijlen hangen er wel ergens maar je moet goed uitkijken - soms links soms rechts soms laag soms hoog.
De route op zich is afwisselend leuk met wat saaier tussenstukken doch geeft een mooie indicatie van wat er allemaal mogelijk is in de buurt als je hier en daar is van de te volgen weg durft afwijken.
Moe en voldaan op een terrasstoel bekomen :lol:
Dean
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 22 nov 2006 11:44

Info

Bericht door Dean »

Ben van plan deze zondag of maandag de rode, blauwe en groene lus te rijden.
Is de afpeiling nog in orde voor deze drie lussen?
YNBA
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 03 feb 2012 09:31
Rijdt met: Speci epic / Giant XC0

Re: Info

Bericht door YNBA »

Dean schreef:Ben van plan deze zondag of maandag de rode, blauwe en groene lus te rijden.
Is de afpeiling nog in orde voor deze drie lussen?
ik heb zoals gemeld vorige week woensdag de 3 lussen gereden op basis van de pijlen - ze hangen er wel maar het is toch uitkijken op vele plaatsen - kunnen zowel links als rechts hangen en op verschillende hoogte
Tom-s
Mountainbiker
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 23 jan 2008 19:10
Rijdt met: is blij met mij erop
Contacteer:

Bericht door Tom-s »

Vandaag gereden.
Vond het geen probleem met de bepijling. Wellicht mist er soms eentje (bij rood een enkele en bij groen 1 geloof ik) maar als je de streek een beetje kent en het meest logische pad volgt kom je vanzelf weer op het goede pad terecht.

Edit: En op blauw/groen hangen nogal wat bordjes van een toertocht organisatie. Die mogen wel eens gaan opruimen lijkt me?
Helga
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 08 jul 2012 20:12
Rijdt met: Cannondale

Bericht door Helga »

Ik ben een nieuwe MTB-er en heb nog maar een route of 10 gedaan, maar deze viel een beetje tegen.

Eergisteren de groene route gereden. Begin ligt achteraan op de parking (wat niet zo duidelijk is als je de grote aanwijzingen op het bord volgt) en loopt langs de dijk van de demer. Is aanvankelijk wat saai, maar goede opwarmer.

In het begin waren de paaltjes genummerd, maar die nummering stopt op een gegeven ogenblik. Na ons laatste bos lag een zeeeeer dicht begroeid padje, langs beide kanten begroeit met doorntjesstruikjes, netels en zelfs een vuurdoorn. Langs één kant ook een weide met prikkeldraad en draad onder spanning. Gelukkig had ik mijn lange broek aan, want erg dichte prikkende begroeiing. Paadje wordt volgens mij door de mensen die de route kennen overgeslagen.

Hier even na ontbrak de bepijling en kwamen we terug op pijltje nummer 21 terecht. Toffe route, maar spijtig van de slechte bepijling naar het einde toe.
Stefan_
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 17 jul 2011 11:25
Rijdt met: Bulls Copperhead 3

Bericht door Stefan_ »

Tom-s schreef:Vandaag gereden.
Vond het geen probleem met de bepijling. Wellicht mist er soms eentje (bij rood een enkele en bij groen 1 geloof ik) maar als je de streek een beetje kent en het meest logische pad volgt kom je vanzelf weer op het goede pad terecht.

Edit: En op blauw/groen hangen nogal wat bordjes van een toertocht organisatie. Die mogen wel eens gaan opruimen lijkt me?
En daar lag het bij ons dan aan, we kennen de streek niet echt en het is al even geleden dat we de route hebben gereden, toch verschillende kilometers achter pijltjes zitten zoeken, we hadden er enkele gemist omdat ze op zeer slecht zichtbare plaatsen hingen en 2 maal ontbrak er een pijltje.
Achja extra trainingskilometers zeker, verder is het een goed parcours.
Slowdude
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: za 07 jun 2008 21:31
Rijdt met: Trek

Bericht door Slowdude »

Vrijdag de blauwe gaan rijden, mooi, maar idd dicht begroeid...de krassen staan nog in de benen..

Vandaag voor de rode gegaan...pijltjes die gewoon missen,onlogisch staan...en op bepaalde delen met de armen moeten werken om tussen het onkruid naar boven te geraken...uiteindelijk volledig de weg kwijt...een uurtje meer kunnen bijtrainen :roll:

Een beetje onderhoud is op zen plaats, voor de rest mooie toer!
Plaats reactie