Aarschot - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Weeral saboteurs aan het werk ?

Bericht door Biker Zjé »

Nog maar eens werk voor de peters van de blauwe route :-?

Vandaag waren er weer problemen in dezelfde omgeving tussen Haterbeek en Biezehuiskens.
Als je van het met steengruis "vernieuwde" pad de asfaltstraat (die van de Pluimpapaver) moet kruisen is het pijltje heel bewust gedraaid (nagels steken er nog half uit) naar rechts ipv de straat te kruisen.
Voor iemand die de route niet kent is het uiteindelijk geen probleem omdat je 500 m verder in die straat terug op het parcours belandt.
Na het kruisen van de asfaltstraat moet je normaliter 300 m verder (Molenstraat) rechtsaf het veld in. Hier is nog steeds geen pijltje geplaatst op de plaats die Serre hierboven beschreef (er staat inderdaad een knooppuntpaaltje).
Tot slot zijn bovenaan de Rommelaar (na de klim vanaf de transporteur) op de T, paal en pijltje verdwenen. Hier moet je dus linksaf...
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

Ben zaterdag de 3 routes van aarschot eens gaan doen. Wat een zoektocht naar pijltjes was me dat... mij zien ze daar nooit meer! Naast de route mogelijkheden zat om een iets of wat deftig mtb parcours uit te stippelen, maar de route's zelf zijn veel te saai, vind het vergelijkbaar met de vaste route's van lille. Dan vind ik persoonlijk die van Herentals toch véél beter ook al heb ik deze al 1 000 000'en keren gedaan.
Gebruikersavatar
Nazgul
Mountainbiker
Berichten: 799
Lid geworden op: za 30 sep 2006 13:52
Rijdt met: TREK Superfly Elite 29", winterbike TREK X-Caliber 29""
Contacteer:

Bericht door Nazgul »

Vandaag blauwe en groene gedaan en op de blauwe een pijltje uit de grond en gewoon in het gras gegooid.
Je komt uit het veld op een T waar je rechts moet om zo in centrum van rillaar te komen en daar ligt de pijl met paal en al in het gras.

Ben met een collega die voor de eerste keer mtb rijd deze gaan doen, voor hem zo'n 37km avg 16,44 wat denk ik redelijk goed is. =D>
ik had er bij het thuiskomen net geen 59km met avg 18,5
Hij is nu gebeten en zal volgende week aantreden in de TT van Langdorp :wink:
jakke2k
Mountainbiker
Berichten: 298
Lid geworden op: ma 07 nov 2005 21:40
Rijdt met: Specialized Rockhopper

Bericht door jakke2k »

vandaag groene route ns gereden.

Ondanks alle commentaren vond ik ze uitdagend genoeg, welliswaar na:
- een kuitblessure van bijna een jaar, en nog maar 2 weekjes terug deftig mtb'en
-- 4 dagen intensieve kano-stage in frankrijk
- 50 km mtb parcours onder de wielen in de dagen ervoor...

Wel heb ik het gevoel gehad, dat er uit die groene route véél meer te halen valt. Er lopen daar tal van paadjes van locale bikers(?) vermoed ik. We zijn dan ook een paar keer misgereden, omdat de eigen parcours meer platgereden zijn dan de bloso route. Ik heb zo het gevoel dat met gebruik te maken van de variantes op de groene route, deze makkelijk op 35-40km kan uitkomen, ipv 25 met het nodige klim en daalwerk.

Zou ooit eens moeten afzakken tot Aarschot, om de uitbreidingen es te bestuderen en een nieuwe route uitstippelen, gebaseerd op bloso groen met de uitbreidingen van de locale bikers.
K10
Mountainbiker
Berichten: 667
Lid geworden op: za 07 okt 2006 20:07
Rijdt met: speci epic

Bericht door K10 »

vandaag de rode (gelrode) gereden en hoewel ik die gans alleen gereden heb, toch een leuke tocht... al had ik wel 31 km ipv de voorziene 22 km op mijn computertje, ik denk dat ik een stukje holsbeek bijgedaan heb, ben dan op t einde maar richting aarschot teruggereden... :oops:
alleen dat stukje demerdijk in begin vind ik 'boring' :roll:
K10
Mountainbiker
Berichten: 667
Lid geworden op: za 07 okt 2006 20:07
Rijdt met: speci epic

Bericht door K10 »

vanmiddag terug de rode gereden en lag zo goed als gans droog... wel het stuk demer afgesneden en dus aan de moedermeule gestart, korte route dus, maar te veel last van de rug vandaag :-?
jakke2k
Mountainbiker
Berichten: 298
Lid geworden op: ma 07 nov 2005 21:40
Rijdt met: Specialized Rockhopper

Bericht door jakke2k »

Kameraad woont in Blanden, vlak aan de groene lus. Groen zou ik precies niet echt aan beginnen als het in de winter een tijdje goed geregend heeft.

Blauw zitten een aantal leuke hellingen tussen, zowel naar boven als naar beneden! Ik ben alleen niet zo zot van gladde bladeren en modder met een eigen wil. beetje voorzichtig aangelegd zeker ;-). Je kan de hellingen, of toch sommige vergelijken met Aarschot groen, die lange helling voordat je eigenlijk over de rug van de berg verderrijdt (en links en rechts naar beneden al die leuke singeltracks van de locals zitten!). Alleen is het off-road gehalte van de klim in OH vaak groter, dwz, meer modder, meer stenen, ... En er zijn stijlere hellingen op de blauwe bij ook!
Nu moet ik zeggen dat ik de eerste helling in Aarschot blauw ook ff slikken vond, de eerste keer, vooral die laatste knik over die boomwortel :drunk:
Averbode vind ik trouwens ook best wel chique. Regelmatig wel asfalt, maar voor een beginner met matige conditie best wel interessant om ff te recupereren :oops: .

Stuk voor stuk mooie streken, mooie routes. Als we dat vlotjes kunnen, kunnen we beginnen dromen van de ardennen ;-). Zwaar is relatief, er zijn hier mensen genoeg die de 3 routes in aarschot of OH zonder al te veel problemen na elkaar afhaspelen... . OH blauw was vandaag genoeg voor mij, net zoals aarschot groen dat een paar weken geleden was (maar toen was ik leeg uit gebrek aan eten).
K10
Mountainbiker
Berichten: 667
Lid geworden op: za 07 okt 2006 20:07
Rijdt met: speci epic

Bericht door K10 »

zo, vandaag rillaar gedaan, maar omgekeerd... op een vrijdagnamiddag lukt dat gelukkig een beetje :lol:
megaplas waar ik maar dieper en dieper zakte en als gevolg één voet op de grond moest zetten, nu ja, beter één voet kletsnat dan gans erin vallen 8)
doordat we de route omgekeerd reden, lekkere afdaling in het bos, mijn lievelingskost en ipv langs de dijk terug te fietsen naar langdorp (waar ons startpunt was), enkele wegjes genomen met nog flink wat klimmen en dalen...
conclusie: best wel een mooie route, al was het niet simpel om pijltjes te zoeken, maar dat lag aan ons :P
Bebop
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 22:12
Rijdt met: SSSL

Bericht door Bebop »

vandaag aan de schaapsvijver was de verrassing groot te zien dat de toegang ontzegd werd door een soort slagboom en bord 'Private weg' weet iemand hier iets meer over?
dejo
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 24 nov 2006 14:53
Rijdt met: CANYON Nerve XC5, CANYON Torque FR 7.0

Bericht door dejo »

Ik heb een paar maand geleden al een mail gestuurd naar het stad toen er ook al een bordje was gezet waarop stond privaat weg de pijlen waren toen ook verzet.

Enkele dagen later was het al terug inorde
Plaats reactie