Aarschot - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
S k u l l
Mountainbiker
Berichten: 1857
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 14:20

Bericht door S k u l l »

c e d r i c schreef:Staan er voldoende pijltjes om iemand die niet bekend is in de streek zorgeloos het parcours te laten volgen?
De route is naar mijn mening heel goed aangegeven.
Ook op de gelijklopende stukken (met Bloso route van Rotselaar) staat heel duidelijk onder het pijltje AARSCHOT of ROTSELAAR.
Hoe het er nu bij ligt weet ik wel niet.

Grtz...
S.
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

MudBeast schreef:De blauwe lus begint met een stevig klimmetje op de Leiberg. Als beginner kan ik deze zo goed als tot boven rijden, maar helemaal boven is er nog een serieuze knik in een bocht die ik (nog) niet kan nemen.
Kunnen jullie hier wel op? Hoe doen jullie dat? Alle tips welkom.
Een tiental meter ervoor recupereren (op het korte vlakke stukje), vervolgens een kleine versnelling (22X24) en dan met veel vertrouwen ertegenaan.....
En vooral op die wortel eventjes "jumpen".... :wink:
Gebruikersavatar
Docteur Dérailleur
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 31 jan 2005 12:57
Rijdt met: airborne lancaster

Bericht door Docteur Dérailleur »

Na acht keer trainen op de Aarschotse lussen, volgende diagnose:

rood en blauw bloso-waardig (hoewel: het blijft natuurlijk een blosoparcours hé)

groen vermijd je liever tenzij je links en rechts wel het mtb-parcours induikt (maar dat moet je natuurlijk wel kennen en weten)

Echt : groen mag je echt niet meetellen : ik denk dat dat een grap is van het stadsbestuur; degene die daar pijltjes gezet heeft, die...

a)...bleef graag proper....
b)...op de baan...
c)...en trok zich...
d)...van de mooie tracks...
e)...geen fluit aan...


Aaaaarghh : op die manier wil ik de Bosberg nooit meer verkrachten : erop en erover ocharme, totaal geen respect!!!

Zie, over zoiets kan ik me opwinden zie. Excuses genoeg, dat kan, maar shcaf die groene lus dan af hé

(of denken ze nu echt dat iedereen na 40 km vrij behoorlijk rood en blauw mtb- plezier zichzelf gaat kunnen houden om er niet van af te wijken : dat is dus de kat bij de ...enz...)


Ja, ja,.. we mogen al lang blij zijn... en ja, ja,... vergunningen en...blablabla..allemaal waar, maar moeten we ons daarom zomaar laten doen?
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

Vandaag samen met 3 forumleden (ex-rainman Mich, Modderkieken en Ivo L.) een combinatie gereden van Aarschot Rood + Rotselaar Rood/Blauw. Deze combinatie was goed voor een slordige 60 km en 565 hoogtemeters.
De pijltjes op de rode Aarschotroute leken me perfect in orde.
De boeren zijn in Nieuwrode/Gelrode wel vollen bak bezig met bemesten...geurvreters in de schoenen zijn dus geen overbodige luxe :lol:
black xesco
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 06 jan 2006 18:56
Rijdt met: xesco superlite

Bericht door black xesco »

ik heb met mijn vader vandaag juist het zelfde tochtje gereden.ik dacht al dat ik verse sporen zag staan in het zand.wij zijn in gelrode tegen gehouden door ne pummel die een boom omver aan het zagen was.die vertelde ons dat dat privaat weg was.we zijn na een hevige discussie gewoon verder gereden.
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

Wij hebben ook iemand gezien die een boom aan het omzagen was, maar dat was op een alternatief stukje bos ter hoogte van het tankstation op de E314.
De man zei nochtans niets, maar als er daar een heel klad passeren op enkele minuten tijd zal hij zich misschien toch geëergerd hebben.
Nu ja...discussie haalt meestal weinig uit....iedereen wil toch zijn gelijk halen...
Achterna
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 13 jul 2005 22:58
Rijdt met: Trek Fuel EX7 - Trek 1400

Bericht door Achterna »

#Skull' schreef:@ Docteur Dérailleur
Ik begrijp je mening volledig, maar ze moeten ook nog iets overhouden voor de locale mountianbikeverenigingen hé :wink: .
Anders kunnen deze zo geen mooie parkoersen uitstippelen hoor.

P.S.: Ik ken mijn weg op de Bosberg :wink:

Grtz...
S.
Dat die mtb clubs geen parcours meer zouden kunnen maken , daar ben ik het niet mee eens, de Goorbikers kunnen wel tien verschillende tochten maken, daar zijn zoveel paadjes ni te doen, dus sorry ik begrijp docteur dérailleur perfect.Voor z'n streek noem ik de Bloso route van Aarschot een lachertje.In Aarschot moet men blijkbaar niets hebben van single tracks alhoewel men er evenveel kan aanmaken als in het zalige Herentals, jammer dat men in Herentals geen Bosberg heeft.
Inplaats dat men braafjes op het bloso parcour blijft gaat men een tweede keer wel op verkenning en zoekt men de single tracks zelf wel , je hoeft je kopje, hier en daar eens ne keer rechts of links te draaien, tenslotte je kan altijd wel een bordje missen....ga van het weekend die van Averbode-Scherpenheuvel eens rijden.....wie weet [-o<
Achterna
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 13 jul 2005 22:58
Rijdt met: Trek Fuel EX7 - Trek 1400

Bericht door Achterna »

#Skull' schreef:@ Docteur Dérailleur
Ik begrijp je mening volledig, maar ze moeten ook nog iets overhouden voor de locale mountianbikeverenigingen hé :wink: .
Anders kunnen deze zo geen mooie parkoersen uitstippelen hoor.

P.S.: Ik ken mijn weg op de Bosberg :wink:

Grtz...
S.
Dat die mtb clubs geen parcours meer zouden kunnen maken , daar ben ik het niet mee eens, de Goorbikers kunnen wel tien verschillende tochten maken, daar zijn zoveel paadjes ni te doen, dus sorry ik begrijp docteur dérailleur perfect.Voor z'n streek noem ik de Bloso route van Aarschot een lachertje.In Aarschot moet men blijkbaar niets hebben van single tracks alhoewel men er evenveel kan aanmaken als in het zalige Herentals, jammer dat men in Herentals geen Bosberg heeft.
Inplaats dat men braafjes op het bloso parcour blijft gaat men een tweede keer wel op verkenning en zoekt men de single tracks zelf wel , je hoeft je kopje, hier en daar eens ne keer rechts of links te draaien, tenslotte je kan altijd wel een bordje missen....ga van het weekend die van Averbode-Scherpenheuvel eens rijden.....wie weet [-o<
serre
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: di 25 mei 2004 16:53
Rijdt met: delta V1000 & Attitude

Bericht door serre »

Zaterdag nog eens de rood & de blauwe lus (rillaar) gereden. Op de blauwe lus ontbreekt er 1 pijl.
Met name op het stuk asfalt van de molenstraat (als je na de manage uit het veld komt), waar je rechts het veld in moet om aan de Huiskens uit te komen. Recent zijn daar borden geplaatst voor het fietsroute netwerk Vlaams brabant en er staat nu net zo'n paal met een bord waar je naar rechts moet. Ideaal dus om het MTB bordje aan op te hangen :wink:

In de burt van de Jenneksstraat zijn de karsporen opgevuld met bouwafval, betonstukken en het zijn grote stukken 10 a 20 cm. Daar valt niet op te rijden. het middenspoor kiezen dus

Voor de rest lag alles er zoals te verwachten ongeveer kurkdroog bij met hier en daar enkele veraderlijke zandstroken.
Laatst gewijzigd door serre op di 20 jun 2006 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Explicarmelo
Mountainbiker
Berichten: 194
Lid geworden op: do 08 sep 2005 12:41
Rijdt met: Cube Airmatic Teamline, DtSwiss, Fox F100X, X.0, Magura Marta SL!

Bericht door Explicarmelo »

Zondag nog eerst de rooie gedaan, ken ik nu onderhand wel van buiten, dan aansluiting gemaakt met de blauwe, enkele keren waren de pijltjes goed verstopt door de begroeiing! Ik moet er dan ergens eentje gemist hebben, want ineens stond ik al aan de Kortakker. Dan maar langs de demer naar Averbode gereden en daar de blauwe er nog aangehaspeld. Die stelt niet zo veel voor, alleen in 't begin de weefberg twee keer en dan nog niet langs de moeilijkste kant :-?

Je passeert de mast, ik heb me niet kunnen bedwingen en ben toch maar eens naar boven gereden, wat me trouwens voor de eerste keer gelukt is!

Terug naar huis over de weg,

mooi ritje, 78 km en 680hm
Plaats reactie