Aarschot - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
-JP-
Mountainbiker
Berichten: 450
Lid geworden op: vr 19 dec 2008 17:54
Rijdt met: Radon Black Sin 2015/Moozes Boreas 2011

Bericht door -JP- »

Van het weekend groen/blauw gereden.

Op de blauwe route zijn er een paar punten waar je moet opletten. De eerste keer omdat ze aan het werken zijn en het paaltje van bloso uitgedaan hebben en tegen de kant gezet hebben. Je ziet het wel staan als je goed kijkt. Wij hebben het gemist wat een extra klim oplevered :) Ik weet niet waar het juist is maar je passeert een manage aan de linkerkant en het is op een asfaltbaan.

Op 2 andere plaatsen waren de paaltje uit de grond genomen en opzij gezet. De eerste keer als je langs de e324 komt dan de klim links naar boven doet daar moet je bovenaan iets verder links en was het paaltje uitgedaan. De 2de keer waar je het "pattattenveld" over moet. De paaltjes stonden of lagen er nog wel zodat je de route kon volgen als je goed uit je doppen keek.
Mss dat er onderhoud aan de route is of dat ze plannen een deel te verleggen?
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Bericht door el gordo »

Blauw-groen had ik al gereden, vandaag ging ik voor de combo rood-blauw.
althans; dit was de bedoeling...

Doordat ik te verzwakt ben door hooikoorts en ik mijn reserveband snel heb moeten gebruiken; heb ik maar anders beslist. Dus na de rode (en een aantal keer de beginklim van de blauwe route) heb ik er maar de brui aan gegeven.

Na een redelijk saai begin toch wat moois van de streek gekregen, pittige klimmetjes; leuke afdalingen en toffe single tracks. Het was de 1ste keer dat ik rode route volgde, en toch verschillende keren verkeerd gereden. De bepijling was niet altijd even duidelijk, maar vooral door de hoge grassen en onkruid heb ik soms de bepijling gemist...

Nevertheless, I'll be back!!
Griet
Mountainbiker
Berichten: 678
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 22:48
Rijdt met: Minerva Pantera, Trek Top Fuel 7

Bericht door Griet »

Gisteren de rode, blauwe en groene lus hier gedaan.
Samen iets van een 56 km volgens de info maar eens aangekomen was 't iets van een 61km.
Wel een paar keren verkeerd gereden.... paaltjes weg of door plantengroei onzichtbaar.

'k Vond het best wel de moeite.
Geen moment verveeld... af en toe een klimmeke..... bossen.....velden.... zelfs de verharde wegen waren interessant qua omgeving en dan nog schitterend weer.
Wat heeft ne mens nog meer nodig???
Denk wel dat het er in de winter vree slecht kan bijliggen.
-JP-
Mountainbiker
Berichten: 450
Lid geworden op: vr 19 dec 2008 17:54
Rijdt met: Radon Black Sin 2015/Moozes Boreas 2011

Bericht door -JP- »

Gisteren eens gaan zien hoe groen blauw erbij lag. Het enigste dat echt supergoed lag was de singletrack speeltuin op de bosberg en de rest van de bossen in Langdorp.
Wel spijtig dat ze op de konijntjesberg (gn officieel deel van de bloso-route maar zo leuk en wat extra hms) aan het crossen waren. Resultaat geulen van 20cm en voor de rest allemaal losse modder :(
Als collega motorrijder probeer ik er begrip voor te hebben maar als mtber valt het toch tegen als de speeltuin stuk gereden is :(
paflov
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: di 14 nov 2006 21:23
Rijdt met: x-trail

Bericht door paflov »

iemand id stat momenteel?

gr
-JP-
Mountainbiker
Berichten: 450
Lid geworden op: vr 19 dec 2008 17:54
Rijdt met: Radon Black Sin 2015/Moozes Boreas 2011

Bericht door -JP- »

Rood/groen: gn modder lekker raggen.
Alleen oppassen op de rode lus als je de demerdijk afmoet, daar staat alleen beneden een paaltje.
Gebruikersavatar
pukkie89
Mountainbiker
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 08 okt 2007 17:04
Rijdt met: Specialized Stumpjumper sworks 29", Epic sworks 29"
Contacteer:

Bericht door pukkie89 »

Vandaag de rode en blauwe lus gereden

Zeer kanppe tocht maar de bepijling laat toch steek vallen vind ik.

Op veel plaatsen geen bepijling meer en zeer onduidelijk.
-JP-
Mountainbiker
Berichten: 450
Lid geworden op: vr 19 dec 2008 17:54
Rijdt met: Radon Black Sin 2015/Moozes Boreas 2011

Bericht door -JP- »

groen/blauw: droog en lekker raggen
Titser
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: wo 04 mar 2009 23:19
Rijdt met: Orbea Alma M25

Bericht door Titser »

Gisteren ook deze route is willen gaan rijden. Al een geluk dat ik de tocht een beetje ken want anders rij je hopeloos verloren. Heel vaak geen pijltjes meer beschikbaar en als ze er staan zijn ze vaak zo verkleurd dat je niet goed ziet welke richting je nu uit moet.
Los daarvan blijft het wel een leukek streek om te rijden.
styntjes
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 17 apr 2007 18:52
Rijdt met: nog geen

Bericht door styntjes »

is er zo niet iemand die verantwoordelijk gesteld is voor het onderhoud van de bepijling van die routes , want zo blijft het natuurlijk niet leuk meer ?
Plaats reactie