Aarschot - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1881
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Bericht door patje2 »

Naar ik vernomen heb is de peter van deze bloso heel zwaar gevallen met zijn bike vorig jaar en zou ongeveer een jaar niet kunnen biken (zwaare blesure aan arm) Dus kan hij ook geen kontrole uitvoeren op zijn tocht dus even geduld want deze was vroeger wel altijd in orde. En langs deze een spoedig herstel aan de peter van bloso Aarschot.
Gebruikersavatar
Verellen
Mountainbiker
Berichten: 421
Lid geworden op: wo 04 jun 2008 14:40
Rijdt met: Climb, Willier

Bericht door Verellen »

Gisteravond de rode en de blauwe lus nog eens gereden. Dit blijft toch één van mijn favorieten hier in de buurt. Alles lag er door de vettigheid nog wat moeilijker en technischer bij :drunk:

Behoorlijk wat klimmetjes, zowel off road als op de baan met af en toe een stevige afdaling waar we dik 50km/u haalden.

Enkel op het laasts is er nog een stuk achter de Demer, waar het een heel jaar ploeteren is, dat mogen ze er voor mijn part uit laten. Ik herinner me dat stuk nog vd memorabele Hagelandse chrono 2008, toen er na dit stuk (amper 5 km na de start) al een heel pak bikers terug binnen reed o.w.v. vrees voor hun gerief :lol:

Maar dit blijft een topper, bepijling is nu wel subliem vind ik, nergens eentje gemist.
Gebruikersavatar
TNTrek
Mountainbiker
Berichten: 153
Lid geworden op: di 18 aug 2009 14:55

Bericht door TNTrek »

Ga ik binnenkort ook eens proberen dan :-)
fenikkel
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 30 mei 2011 21:10
Rijdt met: Cube ltd pro

Bericht door fenikkel »

Kan deze bloso zeker aanraden. We blijven deze geregeld rijden omdat die zo tof is. Vooral de rode vind ik persoonlijk zeer tof.
Stefan_
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 17 jul 2011 11:25
Rijdt met: Bulls Copperhead 3

Bericht door Stefan_ »

Verellen schreef: Behoorlijk wat klimmetjes, zowel off road als op de baan met af en toe een stevige afdaling waar we dik 50km/u haalden.


Maar dit blijft een topper, bepijling is nu wel subliem vind ik, nergens eentje gemist.
Daar kan je zelfs vlot boven de 60 gaan, helaas vonden we na die afdaling geen pijltjes meer waardoor we alle kanten zijn uitgegaan en pas bij de laatste poging prijs hadden #-o
TREMBIKER
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: vr 04 feb 2011 22:45
Rijdt met: bulls

Bericht door TREMBIKER »

de rode is idd een zeer toffe route.

Heb van t weekend ook de blauwe lus van rotselaar eens gereden, en kmoet zeggen dat die ook meer dan oke was! Vooral na da hevig onweer van donderdag lag t parkour er goed bij qua modder :lol:

goei wegskes door de bos, lange toffe afdaling met steile trappen (oppassen voor te vallen) en schone track door wijngaardberg
deadric
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 09 jan 2011 16:49
Rijdt met: Cannondale FS-I

Bericht door deadric »

Iemand weet dat er ergens pijlen ontbreken? Ben van zin deze morgen te gaan rijden.
TREMBIKER
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: vr 04 feb 2011 22:45
Rijdt met: bulls

Bericht door TREMBIKER »

Hoi,

de blauwe van rotselaar is een zeer mooie route. Als je vertrekt van de sporthal, pijlkes volgens richting demer= asfaltwegje richting demer, tot je aan een houten brug komt over de demer. Direct rechts nemen ( t kiezelpad) aan de brug. Die volgen tot de demer een flauwe bocht maakt naar links ( t bos in naar beneden, staat ni aangegeve). In da bos rechtdoor tot je op de steenweg ( heikant) komt, vandaar staan er terug bordjes. Omhoog de woonwijken in een deel. Hier ook goed aangegeven, maar goed opletten, soms zijn ze verscholen op een verkeersbord, een verlichtingspaal of achter de klimop :lol:
Als je uit de woonwijk komt= zallakenstraat, moet je de 1ste rechts in , da bordje zie je pas als je al een deel t straat in bent. Voor de rest is t simpel, ben niet verkeerd gereden. Enkel in t bos van wezemaal effe zoeken, tot je aan die trappen bergaf bent.
TREMBIKER
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: vr 04 feb 2011 22:45
Rijdt met: bulls

Bericht door TREMBIKER »

Hoi,

de blauwe van rotselaar is een zeer mooie route. Als je vertrekt van de sporthal, pijlkes volgens richting demer= asfaltwegje richting demer, tot je aan een houten brug komt over de demer. Direct rechts nemen ( t kiezelpad) aan de brug. Die volgen tot de demer een flauwe bocht maakt naar links ( t bos in naar beneden, staat ni aangegeve). In da bos rechtdoor tot je op de steenweg ( heikant) komt, vandaar staan er terug bordjes. Omhoog de woonwijken in een deel. Hier ook goed aangegeven, maar goed opletten, soms zijn ze verscholen op een verkeersbord, een verlichtingspaal of achter de klimop :lol:
Als je uit de woonwijk komt= zallakenstraat, moet je de 1ste rechts in , da bordje zie je pas als je al een deel t straat in bent. Voor de rest is t simpel, ben niet verkeerd gereden. Enkel in t bos van wezemaal effe zoeken, tot je aan die trappen bergaf bent.
-JP-
Mountainbiker
Berichten: 450
Lid geworden op: vr 19 dec 2008 17:54
Rijdt met: Radon Black Sin 2015/Moozes Boreas 2011

Bericht door -JP- »

Groen/rood ligt weer lekker droog. Wel spijtig dat de alternatieve stukjes op de groene lus wel ongelofelijk bezaaid liggen met bomen :(
Plaats reactie