Aarschot - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Aarschot - Bloso

Bericht door Black Phantom »

Op 01/12/02 heb ik in Aarschot een bangelijke TT gereden. Ik ben in september begonnen met TT's te rijden, heb er ondertussen 13 op mijn actief staan, en dit was veruit de mooiste. Aarschot is nog niet eens zo heel ver van mijn deur, maar het landschap is in de verste verten niet vergelijkbaar. Ik hou de TT-agenda nauwlettend in de gaten voor TT's in die buurt, want dat wil ik nog wel eens meemaken.
Gisteren las ik in de Gazet Van Antwerpen dat er mss 3 permanente routes komen daar, zodat je niet moet wachten tot er nog es een TT wordt georganiseerd om daar te gaan biken. Moest het er idd van komen, dan zal ik geregeld naar daar afzakken!!! Dan heb ik er naast Herentals nog een mooi trainingsparcours bij! 8)

Hieronder het artikel zoals het in de Gazet stond:

Vaste routes voor mountainbikers
AARSCHOT - De Aarschotse mountainbikeclubs wachten op de erkenning
van drie vaste mountainbikeroutes door de werkgroep Natuur
en Sport. In afwachting van die erkenning hebben ze een aangepast
reglement voorgesteld voor de organisatie van mountainbiketochten
op het grondgebied van Aarschot.
Het is de bedoeling om vaste routes in Langdorp, Gelrode en Rillaar
uit te stippelen. De routes moeten ook bijdragen tot de verrijking
van het stadspatrimonium.
Met die vaste routes en een aangepast reglement willen de mountainbikeverenigingen
de wildgroei van dergelijke fietstochten tegen
gaan. Het initiatief heeft eveneens tot doel de natuur maximaal
te beschermen, maar toch ook voldoende ruimte voor ontspanning
en recreatie te laten. Clubs van buiten Aarschot die er
willen mountainbiken, mogen in de toekomst dan alleen van de
vastgelegde routes gebruik maken.
serre
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: di 25 mei 2004 16:53
Rijdt met: delta V1000 & Attitude

Bericht door serre »

Bericht gisteren in de krant:
De stad aarschot is met het Bloso tot een overeenkomst gekomen voor drie nieuwe routes. 1 in Aarschot, 1 in Rillaar en 1 in Gelrode. Totale afstand 66 km. =D> :lol: =D>
Hopelijk laten de vandalen de bordjes wat langer met rust dan die van de wandelingen die enkele weken geleden geplaatst zijn, daarvan zal er al veel beschadigd of verdwenen.

De stadsdiensten starten eerstdaags met het plaatsen van de bordjes.

Nog een reden te meer om naar deze mooie regio af te zakken.

Wie vindt de eerste bordjes
Gebruikersavatar
mtb-fltn
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 31 dec 2004 13:06
Rijdt met: Granville Team G-racer U6
Contacteer:

Bericht door mtb-fltn »

Vanop de website van de stad Aarschot:
"Aarschot wil vaste mountainbikeroutes in het leven roepen en werkt verder aan de uitbouw van haar sportinfrastructuur. Dat maakte schepen van Sport Herman Pelgrims bekend bij de voorstelling van het sportpromotieplan."

"We plannen bovendien de uitbouw van vaste mountainbikeroutes op Aarschots grondgebied. Onze vaste fietsroutes die vandaag al bestaan, willen we inpassen in het provinciaal recreatief fietsroutenetwerk. De stedelijke sportraad blijft nauw betrokken bij de uitwerking van die actieplannen."

Dit komt uit het sportpromotieplan 2004!!! :-?

Ik hoop dat er nu echt iets van komt...
tokke3
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 20 nov 2002 22:38
Rijdt met: Scott G-zero team

Bericht door tokke3 »

Ik had beloofd iets te laten weten en voilà zie. De pijltjes hangen :-)
Zaterdag 19 nov 14h officiële opening aan de sporthal in Aarschot

Grtz

tom
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

En waar kan je het kortst op die route inpikken als je via het fietspad langs de Demer Aarschot binnenkomt?
Gast

Bericht door Gast »

je passseerd nog voordat je het centerum inkomt een grote baan boven u brug)
je moet die baan volgen richting tielt-winge
bovenaan de lichten zul je pijltjes zien staan van de bloso-route aan de oude toren
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Ik vreesde er al voor. Die baan is dus waarschijnlijk de ringweg (R25?) waarover ik sprak. Dus toch de grote weg op :(
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

Ik ken de volledige toer nog niet, maar als het inderdaad zo is dat er in Gelrode ook een lus loopt, hoef je nooit een grote baan te doen.

Komende van Werchter, wissel je in Betekom van kant.
Je fietst off-road Demerdijk richting Aarschot en iets voor de Postillon ga je rechtsaf, doorheen het Vorsdonkbos zodat je aan station Gelrode uitkomt. Hier zullen waarschijnlijk wel ergens pijltjes staan.
Zodra ik zicht heb op het exacte parcours laat ik wel eens iets weten. :wink:
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

b.insane schreef:Is er ergens een mapje te vinden met info over vertrekplaatsen en lengte van de lussen?
Ik heb vandaag bij het vertrek van de TT in Aarschot gezien dat er een Bloso-overzichtsbord staat met de lussen en afstanden.
Zwembad Aarschot is dus een officieel vertrekpunt.
Ik heb alles niet grondig bestudeerd, maar zag wel bevestiging dat er een lus naar Langdorp, eentje naar Rillaar en eentje naar Gelrode loopt.

@Ivo : wat ik eerder vermeldde klopt dus. Als je in Betekom, komende van Werchter van kant wisselt, off-road tot vlak voor de Postillon rijdt en vervolgens rechts het bos (Vorsdonkbos) induikt, zit je op het parcours !
Succes ! :wink:
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

Ik heb vandaag (wegens tijdsgebrek) een klein stukje van de blauwe naar Rillaar gefietst.

Opgepast !!!
Als je na een 5 tal km op weg naar Biezehuiskes doorheen de holle weg met steenpuin rijdt, moet je halfweg naar rechts, maar een stiekemerd heeft het blosopaaltje uit de grond en verkeerd terug geplaatst !
Voor de kenners : het is daar waar de Presleytocht naar rechts gaat en ook waar de Hagelandse chronorit van links naar rechts kruist !
Plaats reactie