Aarschot - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
zyves
Mountainbiker
Berichten: 302
Lid geworden op: di 02 aug 2005 14:26
Rijdt met: Cannondale F4 2008

Bericht door zyves »

Is de rode lus de moeite? Slechts 46% offroad staat er bij bloso? Ik zou deze combineren met Blauw van Rotselaar
Gebruikersavatar
zyves
Mountainbiker
Berichten: 302
Lid geworden op: di 02 aug 2005 14:26
Rijdt met: Cannondale F4 2008

Bericht door zyves »

Gisteren Rood gereden in combinatie met Rotselaar Blauw. Zeer mooie en toffe route, alleen het begin is niet echt de moeite vind ik, net na het zwembad en het stuk op de demer. Desondanks achter derrailleur problemen, ik geraakte niet op mijn 3 grootste tandwielen (kleinste versnelling), maar 1x moeilijkhede gehad en moeten afstappen. Die stijle bergop net na het oversteken van die drukke baan naar Lier. Ook in Rotselaar Blauw (stukje beklimming naar het standbeeld, voor de technische afdaling) Echt de moeite waard, zal ik zeker en vast nog eens doen.
Gebruikersavatar
Verellen
Mountainbiker
Berichten: 421
Lid geworden op: wo 04 jun 2008 14:40
Rijdt met: Climb, Willier

Bericht door Verellen »

Vandaag de blauwe lus nog eens gaan rijden i de regen.
Parcours is extreem vettig, vooral op de veldwegen en op de eerste technische klimmetjes, vlak na de start.
Maar toch blijft dit een fantastische route, zelfs in deze omstandigheden, perfect om je techniek op modderige omlopen bij te schaven.
Gebruikersavatar
adrenalinerush
Mountainbiker
Berichten: 204
Lid geworden op: za 01 sep 2007 07:47
Rijdt met: Trek 8500 '09

Bericht door adrenalinerush »

Maandag groen en blauw gereden. Vooral de wegen tussen de velden waren lastig door de modder. 1 keer op blauw zwaar gevallen op een afdaling doordat men voorwiel weg schoof in de modder. Het is wel een mooie route. Het zou wel aangenamer zijn als er wat minder modder had gelegen.
bartoli
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: do 10 jul 2008 16:17
Rijdt met: Granville Evo M
Contacteer:

Bericht door bartoli »

Iemand deze tour onlangs nog gereden? Ik was van plan om deze (oa zeker de rode) morgen (zaterdag dus) te gaan doen en ik vroeg me af hoe het er bij lag... tx!
bartoli
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: do 10 jul 2008 16:17
Rijdt met: Granville Evo M
Contacteer:

Bericht door bartoli »

De rode lag er dus prima bij. Omdat de grond er nog licht bevroren bij lag maar hier en daar wat slijk. Leuk toerke! :-)
Gebruikersavatar
Verellen
Mountainbiker
Berichten: 421
Lid geworden op: wo 04 jun 2008 14:40
Rijdt met: Climb, Willier

Bericht door Verellen »

Ik heb gisteren de groene lus gereden en die was ook in prima staat, buiten de eerste kilometer.
eightball
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: di 10 feb 2009 22:37
Rijdt met: Merida, Matts TFS Trail

Bericht door eightball »

Ik heb juist de groene lus gereden en in wolfsdonk waar ze aan het werken zijn vond ik geen pijltjes meer... of heb ik erover gekeken?? heb dan ergens de bos ingereden en paar leuke singletracks gevonden =D> en uiteindelijk tog weer ergens een pijltje gevonden 8)
Yalta-cruiser
Mountainbiker
Berichten: 645
Lid geworden op: wo 18 mar 2009 16:09
Rijdt met: Isaac Impact

Bericht door Yalta-cruiser »

heb hem ooit gereden... en viel aaangenaam mee.
Best tof parcours.
Gebruikersavatar
Storm
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 11:33
Rijdt met: 2015 BMC Teamelite TE01 29 XC

Bericht door Storm »

Vandaag met een kameraad eens de Bloso-route van Aarschot gereden. We zijn vertrokken in het centrum van Rillaar, dit is wel geen officiële startplaats, maar aangezien we van Zolder/Diest kwamen was dit het kortst. Er is daar een schooltje waar we de wagen perfect hebben kunnen parkeren.
Allereerst dus een stukje van de blauwe gedaan om zo over te gaan op de groene. Vooral bij de groene regelmatig de indruk gehad dat er wel degelijk veel meer uit het parcours te halen viel : zo is er ergens een mooi stukje single-track dat ik me nog herinnerde van op een toertocht dat gewoonweg werd overgeslagen en waarbij het parallelle stukje asfalt werd gebruikt. Spijtig, gemiste kans . . . maja, mag misschien niet ofzo?
De rode lus was uiteindelijk de meest mooie, ook degene met de minste stroken asfalt en met de meeste hoogtemeters. Na aankomst aan de wagen hadden we ongeveer 59 km wat goed klopt aangezien we niet veel verkeerd gereden zijn. De bepijling is vrij goed, als je wat oplet kan je normaal gezien geen pijltjes missen.

Besluit : omwille van het prachtige lentezonnetje en de mooie vergezichten is dit een mooie voormiddag geworden. Het parcours zelf is zeker niet slecht, daar zorgen de regelmatige heuveltjes/hellingen wel voor, maar ik ben ook van mening dat er volgens mij veel meer uit te halen is, vooral dan uit de groene lus.
Plaats reactie