Rotselaar - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
mtb-fltn
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 31 dec 2004 13:06
Rijdt met: Granville Team G-racer U6
Contacteer:

Rotselaar - Bloso

Bericht door mtb-fltn »

Heeft al iemand de nieuwe route in Rotselaar gereden? Wat zijn julie bevindingen? Welke route is de beste? Ik ga volgend weekend de blauwe + rode uitproberen.
golem5308
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 20 okt 2003 21:10

de rode

Bericht door golem5308 »

Vandaag de rode van Rotselaar eens gereden.
De eerste keer is het toch interessant om het kaartje bij te hebben, hoewel er geen moeite gespaard werd om voldoende pijltjes te zetten.
Er zijn nu al een drietal pijltjes wat verf kwijt maar dat lijkt te komen door de povere kwaliteit van de lak, niet door vandalisme.
Kort voor de aansluiting met de blauwe bovenop de wijngaardberg staat een rood pijltje rechtdoor (richting de blauwe) terwijl dat eigenlijk naar rechts moet wijzen om de rode verder te volgen.
In de singletrack langs de Benniksberg, ter hoogte van de parking op de E314 steekt een ijzeren buisje 10 cm uit de grond midden in het spoor. Dat is misschien part of the game maar daar gaan er toch stukken rijden, zeker in groep.
Vandaag lag de rode droog en goed bereidbaar. Het is voor een wandelaar als ik een heel relax parcours, er zit daar werkelijk geen enkele moeilijkheid in. De getrainden onder ons zullen hier weinig spektakel beleven, maar wel ongelofelijke tijden kunnen neerzetten.
In ieder geval een dikke merci aan de initiatiefnemers van deze nieuwe Bloso.
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

Ik heb eindelijk blauwe en rode eens kunnen rijden gisteren.
Ik vind het een heerlijke tocht, mede omdat hij er droog bijlag.
Maar jeetje !!! Er zijn al een heleboel pijltjes verdwenen hoor !
Na de spoorwegbrug in Gelrode en tot de holleweg die naar de Middelberg leidt, zijn er maar 2 pijltjes meer terug te vinden. Maar het is geweten dat er daar een zeer simpele mens zit die reeds eerder prikkeldraad en betonpalen over de paden gezet heeft.
Een tweede heikel punt zit in de boomgaard op weg naar de Heilig Hart berg in Wezemaal. In de boomgaard is de rechtse afslag verwijderd en verder op weg naar het Christusbeeld zijn bijna alle pijltjes vakkundig verwijderd.
We leven nu eenmaal in tijden van onverdraagzaamheid zeker ?
Jammer, jammer, jammer..... :(
Hopper
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: di 25 feb 2003 14:01
Rijdt met: Specialized Rockhopper Comp

Bericht door Hopper »

Het is toch onvoorstelbaar hoe sommige mensen zich gedragen. Deze route is voor de bikers uit de streek een tof initiatief. Er is werk ingestoken om de route uit te stippelen en te bepijlen. Als er daarna dan iemand niets beter weet dan al dit werk te vernietigen om te voorkomen dat hij of zij zal 'gestoord' worden door enkele bikers.
Voor mijn part mag de dader(s) ....
lodev
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:40
Rijdt met: Giant

vaste route Rotselaar gereden op Paasmaandag

Bericht door lodev »

Op paasmaandag de blauwe en groene route gereden.
De groene route is terug volledig goed bewegwijzerd. Bij de blauwe route ontbreken enkele pijlen maar met behulp van het kaartje ben ik steeds terug op het parcours geraakt. Al bij al erg leuke route.
Nog twee opmerkingen: als je niet bekend bent met de streek en sporthal De Meander is het laatste stuk bewegwijzering naar de sporthal erg verwarrend (er staat geen pijl naar de sporthal op de steenweg wel naar restaurant De Meander)
Het zou ook leuk zijn moest er een overzichtsbord met de drie routes bij de start staan (of stond dat bord er en heb ik het niet gevonden?).
wits
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 10 nov 2004 11:04
Rijdt met: cube ltd4 limited

Bericht door wits »

gisteren op ons gemak de rode route eens gedaan.
Het eerste deel over de heikantberg is niet echt mooi te noemen tussen al die villa's maar er liggen wel een paar klimmetjes.
Het tweede deel over de N19 is een pak mooier en atraktiever. Vooral nu de boomgaarden ginds in bloei staan. Op dat tweede deel ontbreken wel enkele pijltjes maar een gouden regel is: als je geen pijltjes ziet volg dan de lokale wandelroute over de wijngaardberg.
Het laatste stuk is gewoon uitrijden tot aan de sporthal.

Als je niet hoeft te douchen is een leuke startplaats ook aan Wezemaal kerk. De route loopt rechts naast de kerk. Zo houd je het mooiste stuk tot laatst.

print zeker het plannetje af als je voor de eerste keer op pad gaat.

Volgende week er ook de rode-route eens bij nemen. Ik ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

Ik heb dinsdag rood en blauw gereden, maar het euvel van de verdwenen pijltjes blijft een pest. :-?
Vooral aan de N19 als je de route niet kent is het triest. Je mist dan 2 essentiele afslagen die je naar de top van de Middelberg leiden.
Als ik één van de weken nog eens terugga probeer ik een viltstift mee te nemen om een pijl op de paaltjes te zetten.
De boomgaarden staan momenteel in bloem en op een windstille dag is het echt genieten van het geurspektakel.
Jammer dat je momenteel de boomgaard aan de Wijngaerdberg niet inkan wegens het plaatsen van een dierenrooster. Er is een plaatselijke omleiding voorzien.
Voor de rest was het heerlijk biken op de momenteel kurkdroge paden... :wink:
Ivo L
Mountainbiker
Berichten: 456
Lid geworden op: vr 16 jan 2004 17:05
Rijdt met: Canyon Exceed

Bericht door Ivo L »

Gisteren nog een stukje van het bloso-parcours gedaan. Tussen de overgang van rood naar blauw en het dorp van Rotselaar (dus het stuk Wijngaardberg) heb ik bijna geen enkel pijltje meer gezien, er moeten er zeker een stuk of 10 zijn verdwenen. (Neen, ik ben niet fout gereden, was niet mijn eerste keer daar). :(
Gebruikersavatar
mtb-fltn
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 31 dec 2004 13:06
Rijdt met: Granville Team G-racer U6
Contacteer:

Bericht door mtb-fltn »

Gisteren de tocht in Rotselaar nog eens gedaan. Het weer was perfect, een straaltje zon, maar ni te warm. En alles lag er heel droog bij. Ik kan nog altijd ongelooflijk genieten van de afdalingen op de wijngaardberg!! Dit blijft een aanrader bij droog weer!
Gebruikersavatar
mtb-fltn
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 31 dec 2004 13:06
Rijdt met: Granville Team G-racer U6
Contacteer:

Bericht door mtb-fltn »

zyves schreef:Zalige route, niet veel pijltjes verdwenen, ik weet enkel niet hoe het verder moet als ik met de blauwe op de leuvensesteenweg kom. Ik sla dan het stuk van den middelsberg over en rijd direct naar de wijngaarden, zou niet weten waar ik in moet voor die middelsberg...
Gewoon het eerste kleine straatje naar rechts en omhoog en dan links een single track naar boven. Volgende keer zeker doen want je mist hier een leuke klim en (gevaarlijke) afdaling. Maar ik denk dat de gemeente de route hier heeft aangepast en deze korte lus op de middelsberg heeft geschrapt (ze staat nog wel op het kaartje). De pijltjes zijn er allemaal weg. Volgens mij is de afdaling iets té risicovol.
Plaats reactie