Eerste Ardennen tocht.

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bokske
Mountainbiker
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 20 feb 2013 20:08
Rijdt met: Cannondale scalpel 2017

Eerste Ardennen tocht.

Bericht door bokske »

Beste,

Ik zou graag een eerste keer de conditie testen in de ardennen.

Nu de vraag: :-)
Waar kan ik best naartoe gaan.
Zodat ik mij niet in de eerste 10km choco ben maar toch een mooie indruk krijg.

Voor als het ook nog kan, GPS track ??? :-D

Merci alvast
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: Eerste Ardennen tocht.

Bericht door prideandglory1891 »

Houffalize vind ik nog meevallen qua lastigheid. En alles is goed bepijld. En niet echt technisch.
En wat je kan doen als het te lastig is is trager rijden. Iets anders zit er niet op vrees ik.
K&Jprojects
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 23 mei 2010 15:08

Re: Eerste Ardennen tocht.

Bericht door K&Jprojects »

De meeste bloso routes zijn heel goed doenbaar!
Is er eens een moeilijker stuk, dan ga je toch gewoon even te voet voor dat korte stuk.

Wat ik eerder zou mijden:
- (ondanks vorige reactie) houffalize
- theux

Koop u een kaart in een vvv kantoor, en rijd de routes die erop staan.
Het zal je wel bevallen!!!
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Re: Eerste Ardennen tocht.

Bericht door el gordo »

Je kan naar Han sur Lesse gaan,
4 routes uitgepijlde routes voor in het totaal 40km, dus je kan zelf bepalen hoeveel kilometer je rijdt.

Ze vertrekken allemaal aan de kerk in het centrum dus je kan gerust de ene na de andere rijden.
Het is wel al een tijdje geleden dat ik daar heb gereden (>3j), maar ik meen me te herinneren dat de bepijling goed was.
De rode lus bevat een leuke technische afdaling, welke verraderlijk kan zijn bij een natte ondergrond.
Voor de rest zijn de lussen niet echt technisch, maar kan dit een eerste aangename kennismaking zijn met langere off road beklimmingen.

Wel opletten; de startklim van de rode lus = de eindafdaling van de blauwe lus.
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: Eerste Ardennen tocht.

Bericht door whaleshark »

De bepijlde lussen in Han sur Lesse waren voor mij de eerste kennismaking van de Ardennen op de mtb , een mix van on- en off road wegen... zeer leuk om mee te starten. Wij hadden 2mtb's mee en hebben er voor de kinderen ( toen 12 en 15 jaar) 2 gehuurd op het plein aan de kerk waar alle lussen starten. In dit toeristen bureau kun je ook de fietskaarten kopen waar de routes op staan.

In Daverdisse heb ik vorig jaar een heel mooie rit meegereden met een vriend en deze was ook erg de moeite..

Dit jaar zijn we begin mei 5 dagen naar Houffalize geweest, ook daar heb je mooi bepijlde routes die al wat meer inspanning vragen. we logeerden in "Les Etables" bij Rob, die kent de streek op z'n duimpje en heeft zelf ook routes gemaakt die weliswaar al wat technischer zijn.

veel plezier
Grtz Oscar
Gebruikersavatar
bokske
Mountainbiker
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 20 feb 2013 20:08
Rijdt met: Cannondale scalpel 2017

Re: Eerste Ardennen tocht.

Bericht door bokske »

Allemaal bedankt voor de reactie's
Hanne sur lesse lijkt mij wel wat, na elke lus kan ik kiezen of ik nog een toertje aankan.

:-)
Plaats reactie