Slenaken voer streek

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Plaats reactie
Frankyspec
Mountainbiker
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 14 jul 2004 18:50
Rijdt met: Cannondale F-SI Carbon 2

Slenaken voer streek

Bericht door Frankyspec »

Hallo,

Wij gaan met onze club MTB ST Truiden eind mei naar slenaken voor een verlengd weekend en ik vroeg mij af of er hier bikers op het forum zijn ,die ginder reeds recent de vaste parcours hebben gedaan en graag hun mening willen horen welke de moeite zijn?
Is er ook een mogelijkheid om deze te combineren met een aantal wandelpaden?
Zijn deze tracks eventueel ergens te downloaden voor mio gps?
Alvast een dikke merci op voorhand voor de info [-o<

Grtz

Frank
Gebruikersavatar
Real Epic '89
Mountainbiker
Berichten: 279
Lid geworden op: do 29 dec 2011 13:10
Rijdt met: Isn't dead.

Re: Slenaken voer streek

Bericht door Real Epic '89 »

Mooi gebied. Zorg voor lek bestendige banden met het liefst veel latex. Moet er wel bij vermelden dat de meidoorn hagen meestal in het najaar gesnoeid worden.

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... Voerstreek" onclick="window.open(this.href);return false;
GuntherW
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: di 30 jan 2007 11:42
Rijdt met: Trek

Re: Slenaken voer streek

Bericht door GuntherW »

Mooie omgeving!

In de buurt van slenaken;

Belgische zijde:
Ik vind de vaste routes in de voerstreek wel ok MAAR ik zou de wandelpaden gebruiken. Ze verkopen in de VVV van voeren een wandelknooppuntkaart en dan kunt ge wat mooie paden aaneenbreien; ik vind vooral de bossen rond Teuven de moeite! (Als ge die hellingskes aan elkander knoopt da zult ge al voelen in de kuiten).
Ik raad wel aan dat als ge de wandelpaden doet omdit ofwel heel vroeg ofwel heel laat te rijden. Voeren staat bekend om zijn wandelpaden en tijdens verlengde weekends is het daar dan ook heel druk. Voorzichtig en vriendelijk zijn is de boodschap.

Nederlandse zijde;
Epen Vaste route; Overwegend Prachtig bos waar wel wat steile hellingen aan te pas komen!
Gulpen Vaste route; Ook zeker de moeite

Als ge iets verder wilt rijden;
Landgraaf/ Heerlen; Prachtige route ge zijt telkens op een steenworp van de bewoonde wereld maar het gaat hier echt op en af! Technische hoogtemeters kunt ge maken op de skipiste van landgraaf! aanrader!

Voor gps-routes de nederlandse routes: http://www.mtbroutes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Veel plezier!

Ps: MTB sint truiden nog bedankt voor de mooie tocht een paar weken terug. Goed georganiseerd!
Frankyspec
Mountainbiker
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 14 jul 2004 18:50
Rijdt met: Cannondale F-SI Carbon 2

Re: Slenaken voer streek

Bericht door Frankyspec »

Ik heb de oude Voerstreek route gevonden en kunnen downloaden op mijn mio ,zou 56 km zijn en iets meer dan 1000hm.Ben benieuwd :drunk: hopelijk niet allemaal vast parcours ](*,)
Plaats reactie