Provincie Antwerpen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

modderkieken schreef:
Biker Zjé schreef:Ik heb 6 jaar aan de voet van Beerzelberg gewoond en je mocht daar absoluut niet biken hoor !
Alleen wandelen was toegestaan, maar het kan gewijzigd zijn natuurlijk...
Maar van in Beerzel ben je toch snel in Vlaams Brabant hé jongens ?
Straight to the Chartreuse...en biken maar :wink:

Ik woon nu in Hulshout en na 10 km sta ik in Aarschot aan de voet van een heus bikeparadijs 8)
Ok langs de grote baan is da ni ver tot Aarschot. Maar ik heb geen goesting om van mennen bike gereden te worden op een fietspadddeke van nen halve meter breed. En ik zou ni weten hoe dak binnendoor moet rijden.

PS: tips zijn welkom :P
Het gaat nochtans perfect binnendoor hoor...maar ik moet toegeven dat je de weg wel een beetje moet weten.
Kort samengevat....spoor van Heist volgen tot Booischot statie. Dan binnendoor naar Begijnendijk en Betekom. En dan kan je kiezen of je door Meetshoven richting Aarschot gaat of iets zuidelijker richting Gelrode en Wezemaal.
Als er eens een toertocht in de buurt van Aarschot is, wil ik je wel eens per bike komen halen en leggen we het traject samen af, ok ?
(maar niet de tocht van de Presley binnenkort...die bike ik alleen onder droge omstandigheden... :oops: )
Gebruikersavatar
P€T€R
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 21 nov 2004 18:41
Rijdt met: Granville

Bericht door P€T€R »

Ok super.

Ik ben het echt wel beu om altijd naar kruiskesberg te rijden.
Gebruikersavatar
Rikske
Mountainbiker
Berichten: 1332
Lid geworden op: do 06 mei 2004 20:31
Rijdt met: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Bericht door Rikske »

Ik ben vandaag ook nog eens tot aan Beerzelberg gereden en ben nu eens goed naar die borden gaan kijken. Bij de taverne staat inderdaad een bord met "fietsen en motoren verboden". (zie foto) (Dit is volgens mij trouwens geen officieël bord, maar kom.)
Afbeelding
Maar 5 meter verder staat het volgende bord (zie foto) met de regels die van toepassing zijn op Beerzelberg. Uit dit bord maak ik op dat ge wel moogt fietsen, of bedoelen ze met dat fietserke dat ge wel naast uwe velo moogt lopen maar niet er op fietsen? #-o (gelijk de cyclo-cross :wink: )
Afbeelding
Hieronder zie je een foto van de legende die bij op dat 2de bord staat.
Afbeelding
Hierop staan alle tekens zogezegd uitgelegd, zo zie je bijv. het teken van fietsers verboden (fietsje met rode streep door), maar op de middelste foto kan je zien dat dit niet van toepassing is op Beerzelberg :roll: .
Ik kan er ni goed meer aan uit zenne :drunk: , is op zen minst toch wa dubbelzinning te noemen hé. Ik rij trouwens "den berg" altijd langs de diepestraat (een zijweg van de Mechelbaan) op, en hier staat helemaal geen bord #-o . Weet iemand nu hoe het eigenlijk zit ?
Gebruikersavatar
P€T€R
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 21 nov 2004 18:41
Rijdt met: Granville

Bericht door P€T€R »

Ik kan ook ni meer volgen ze :drunk: . Ik was toen dak gaan zien was maar tot aan da eerste bord gereden. Volgende keer da ander is bestuderen. Dan heb ek tenminste een excuus als ek last krijg als ek is over den berg rijd.
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

Je mag inderdaad alleen met de fiets aan de hand over het natuurgebied, maar niet al fietsend ! [-X
De pictogrammen zijn nogal onduidelijk, maar het eerste bord laat niets aan duidelijkheid te over...
Nu ja...ik durf er zelf ook al eens diagonaal over rijden, maar qua oppervlakte is het nu niet echt een terein om te gaan biken hé ? :wink:
Gebruikersavatar
Rikske
Mountainbiker
Berichten: 1332
Lid geworden op: do 06 mei 2004 20:31
Rijdt met: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Bericht door Rikske »

Eigenlijk zijn er zo wel verschillende stukken natuurschoon waar ge met de MTB ni op moogt hé. 'K ben zo zelf is met mijne neef op de Kesselse heide aangesproken door nen boswachter. Da mag daar blijkbaar ook ni.

Het schone is da ze ook hier maar aan één ingang een bord zetten hoewel ge er op 20 verschillende plaatsen op kunt #-o . We waren toen juist als trainingske het diamand pad aan 't doen en maakten vlug is een omweggetje langs de Kesselse hei, toen we eraf reden stond hij daar bij een creme-car. Die boswachter vertelde ons dat we in 't weekend daar best wegbleven maar als we er in de week is wilden passeren, dit geen probleem was.
Kunt er maar aan uit :drunk: .

Bij mij op het werk was er zelfs éne die beweerde dat ge op kruiskesberg ook ni met de MTB op moogt, terwijl er hier helemaal géén bord staat. :^o Omdat het natuurgebied was, volgens hem :roll: .


Als da zo verder gaat kunnen we straks beter naar de koersfiets grijpen of anders slicks op onze MTB steken :evil: . Ik vraag mij toch af hoe ge met ne MTB meer overlast maakt als tevoet of met nen hoop honden die loslopen ofzo [-X .

We zullen misschien toch richting Aarschot moeten uitwijken om te MTB-en, maar das toch al redelijk ver vanuit Berlaar :oops: , zeker als ge dan ginder nog een toerke wil doen. Herentals is ook een goede streek maar altijd diezelfde bloso route gaat toch ook een beetje tegensteken na nen tijd (hoewel dit een super-route is volgens mij, toch om zo dicht bij huis te zitten hé :wink:)

Enfin, nog veel MTB plezier hé manne 8) .
Gast

Bericht door Gast »

Hebben jullie ooit al eens gehoord van de Edegemse-bergskes?
http://www.newbits.be/dirte19/index.php.
Dit is wel voor de extreme gasten , alluwel je er ook rustig kan rijden , maar wel pret verzekert!!!

p.s.: heb een nieuwe link gezet
Laatst gewijzigd door Gast op ma 28 feb 2005 08:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
P€T€R
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 21 nov 2004 18:41
Rijdt met: Granville

Bericht door P€T€R »

Neen daar hed ek nog ni van gehoord maar na wa opzoekwerk op de kaart lijkt mij da wel nog al ver. Ik ben namelijk van Heist-op-den-berg. Voor Rikske zal da misschien nog gaan dien is van Berlaar.

P.S.:Dienen link geeft een leeg blad.
Gebruikersavatar
Luc
Mountainbiker
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 25 okt 2002 12:46
Rijdt met: Ne Zilvere en ne mat Zwette
Contacteer:

Bericht door Luc »

Jep, ik ben van daar in de buurt maar kom er niet vaak (éénmaal per jaar misschien)
Je kan er heel goed super technische en zeer steile maar korte afdalingen oefenen maar qua afstand is het daar allemaal op een zakdoek te doen.

Als je echter heel technisch aangelegd bent en graag serieuze jumps en dergelijke maakt is het daar een heel mooi terrein maar reken niet dat je daar 15 km of meer gaat biken.
Gebruikersavatar
Rikske
Mountainbiker
Berichten: 1332
Lid geworden op: do 06 mei 2004 20:31
Rijdt met: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Bericht door Rikske »

Dat is voor mij precies ook wa ver zenne, en ni zo leuk om naar toe te rijden. Veel grote en drukke banen, misschien is zien op mijn NGI-CD's of er schoon binnenbaantjes zijn naar ginder.

Toch bedankt voor den tip, ge weet nooit als ik is ni weet waar naartoe te rijden.
Plaats reactie