Provincie Antwerpen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
WannesVH
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 13:59

Provincie Antwerpen

Bericht door WannesVH »

Beste(n)

ik vraag mij af of er in de provincie Antwerpen een vast parcours is dat te vergelijken is met dat van Overeise qua samenstelling?

groeten,
WannesVH
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Nee, antwerpen is plat, dus je zal er nergens zo'n parkoers als in Overijse vinden.
De routes in de Kempen moeten het vooral hebben van hun hoog single-track gehalte. Hoogtemeters zal je er nauwelijks tegenkomen.
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

piefkie schreef:Nee, antwerpen is plat, dus je zal er nergens zo'n parkoers als in Overijse vinden.
De routes in de Kempen moeten het vooral hebben van hun hoog single-track gehalte. Hoogtemeters zal je er nauwelijks tegenkomen.
Allez Piefkie !!!
Vaste toer van Herselt heeft de Hertberg, die van Herentals de Hoge Mouw, om nog te zwijgen over de Lilse bergen.... :lol: :lol: :lol:
What's in a name.... ??? #-o
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

@Biker-zje
Als je dat al hoogtemeters noemt dan ben je al vrij snel content. Behalve Kalmthout heb ik elke vaste route in de provincie al een paar keer gereden.
In vergelijking met Overijse stellen de routes in de provincie antwerpen qua hoogtemeters niks voor.
Maar je schrijft wel altijd zalige TT-verslagjes, maar antwerpen is plat plat plat, hier en daar een molshoop brengt daar geen verandering in.

Ze geven veel te gauw de naam berg aan een molshoop, he. :wink:
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

T'was een graptje hé Piefkie :wink:
Als we weten dat het hoogste punt van provincie Antwerpen Beerzelberg is met zijn 51 m boven zeespiegel, kunnen we natuurlijk niet veel verwachten hé ? :bounce:
Gebruikersavatar
P€T€R
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 21 nov 2004 18:41
Rijdt met: Granville

Bericht door P€T€R »

Biker Zjé schreef:T'was een graptje hé Piefkie :wink:
Als we weten dat het hoogste punt van provincie Antwerpen Beerzelberg is met zijn 51 m boven zeespiegel, kunnen we natuurlijk niet veel verwachten hé ? :bounce:
En daar moogt ge dan nog ni rijden verdorie.

PS:Ik ben van heist-op-en-berg en rijdt meestal naar kruiskesberg.
Das ook genen vette maar beter dan niks he.
Gebruikersavatar
Rikske
Mountainbiker
Berichten: 1332
Lid geworden op: do 06 mei 2004 20:31
Rijdt met: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Bericht door Rikske »

Hoe daar moogt ge dan nog ni rijden ?

Ge moet is kijken op de plaats waar ge "den berg" opkomt aan de taverne, daar staat een info-bord en hierop staan in de legende al die symbolen uitgelegd, waaronder dat van verboden te fietsen. En als ik me niet vergis is dit niet terug te vinden tussen de symbolen die op "den berg" zelf van toepassing zijn. (ik kan fout zijn zenne, ga er de volgende keer nog is naar kijken)

Ik ben er in ieder geval al verschillende keren gaan rijden, is best wel tof, alleen spijtig dat ge der na 2 keer trappen over bent. :wink:

Kruiskesberg is vlak bij mij thuis en dus ook zeer gekend door mij, stelt op zich ook ni veel voor maar in een trainingstochtje zorgt het toch voor wat afwisselling hé. :D
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

Ik heb 6 jaar aan de voet van Beerzelberg gewoond en je mocht daar absoluut niet biken hoor !
Alleen wandelen was toegestaan, maar het kan gewijzigd zijn natuurlijk...
Maar van in Beerzel ben je toch snel in Vlaams Brabant hé jongens ?
Straight to the Chartreuse...en biken maar :wink:

Ik woon nu in Hulshout en na 10 km sta ik in Aarschot aan de voet van een heus bikeparadijs 8)
Gebruikersavatar
P€T€R
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 21 nov 2004 18:41
Rijdt met: Granville

Bericht door P€T€R »

Biker Zjé schreef:Ik heb 6 jaar aan de voet van Beerzelberg gewoond en je mocht daar absoluut niet biken hoor !
Alleen wandelen was toegestaan, maar het kan gewijzigd zijn natuurlijk...
Maar van in Beerzel ben je toch snel in Vlaams Brabant hé jongens ?
Straight to the Chartreuse...en biken maar :wink:

Ik woon nu in Hulshout en na 10 km sta ik in Aarschot aan de voet van een heus bikeparadijs 8)
Ok langs de grote baan is da ni ver tot Aarschot. Maar ik heb geen goesting om van mennen bike gereden te worden op een fietspadddeke van nen halve meter breed. En ik zou ni weten hoe dak binnendoor moet rijden.

PS: tips zijn welkom :P
Gebruikersavatar
P€T€R
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 21 nov 2004 18:41
Rijdt met: Granville

Bericht door P€T€R »

Ik ben vandaag is tot aan Beerzelberg gereden en aan die bareel aan de
taverne sta een bord waarop sta "fietsen en motoren verboden".
Tis maar da ge het weet.
Plaats reactie