Lebbeke - Milleniumroute- Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Chalpina
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 10:31
Rijdt met: Cannondale f700

Lebbeke - Milleniumroute- Bloso

Bericht door Chalpina »

Hello,

Is er iemand dit heeft die route al gebike an wat denkt hij er van ?
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

Kijk eens hier.
cyclo
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 17 mei 2005 21:18
Rijdt met: focus mares cross

lebbeke

Bericht door cyclo »

heb route 2 weken geleden gereden, ze is volledig vlak en soms moet je logisch nadenken #-o want hier en daar ontbreken pijltjes. Sommige stukken zijn echt niet te rijden als het heeft geregend. [-X
algemene indruk is niet slecht maar ik rij dan ook met cyclocross fiets. Misschien wat saai voor bikers :(
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

Ik heb ze ook 2 weken geleden (proberen) te rijden.
Ben na 10 km terug naar de sporthal gereden. Bekijk mijn routecommentaar maar eens.
Ook dat stuk tegengekomen volledig kapot gereden door een traktor en de dagelijks passage van een horde koeien?
cyclo
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 17 mei 2005 21:18
Rijdt met: focus mares cross

Bericht door cyclo »

heb je commentaar gelezen, en da stuk ben ik ook tegengekomen. eventjes stappen en dan weer verder. Heb ook wel wa moeten zoeken maar had vlug de route weer gevonden. Ik begin de route wel van in Gijzegem (waar ik woon). Ze is wel volledig vlak!
Als je zin hebt om ze te rijden?
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

Ik wil best wel eens afspreken.
We regelen dit verder wel via PB.
Gebruikersavatar
pat17
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: za 08 mar 2003 22:23
Rijdt met: Scott
Contacteer:

Bericht door pat17 »

Heb deze route dinsdag gereden en ben vrij positief.
Het is natuurlijk wel vlak en enzo, maar ik vind het een mooi familietochtje .En ja dat moet er ook zijn.Misschien had ik op dit moment nood aan zo'n tochtje zonder moeilijkheden en toch even weg uit de eigen streek.
Je kan hier op dit circuit goed doorvlammen wat een goed gevoel geeft na een periode zonder fiets, asfalt is hoofdzakelijk op smalle weggetjes en bossen moet je niet verwachten, wel veel draaien en keren tussen akkers op grind en veldpaden.
Qua uitpijling is dit een van de betere vaste routes. Ik herken de kritiek van de anderen hier niet.
De bloso bordjes zagen er vrij nieuw uit.
Bovendien zijn de groene Blosopijltjes ontdubbeld met groene pijltjes van de stad lebbeke, daar bovenop heb je dan nog eens de gele bordjes met vermelding ''milleniumroute'' . 3 voor de prijs van 1 dus.
Waarschijnlijk doet lebbeke deze inspanning omdat ze beseffen dat deze route niet enkel MTB'ers kan aanspreken maar dat een familietocht met stadsfiets hier ook kan plaatsvinden.
Verkeerd rijden kan hier nauwelijks tenzij je misschien indommelt door het te kort aan MTB aktie.
De voorbije weken waren er enkele zware onweersbuien, maar het parkours lag poederdroog, o stofwolk .
Gebruikersavatar
Thys
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: do 15 jan 2004 22:28
Rijdt met: Radon ZR EVO 01

Bericht door Thys »

Ik woon langs het mtb-parcour van lebbeke en heb deze al verschillende keren (in stukken) gedaan.
Er zitten volgens mij wel een aantal leuke stukken in... wel vlak maar ja das de streek.
Ikzelf vind dat er een aantal mooie stukken in zitten maar de overgang tussen deze stukken wordt dan gemaakt met veel (maar wel kleine) wegen.
De bepijling is van het betere BLOSO niveau. Dit wil nog altijd zeggen piepers goed open houden.
Bij regenval = baggerwerk op vele stukken
Als het heel veel regent moet je er rekening mee houden dat de route in belle broek kan onderstaan. (is een opvangbekke en staan vrij snel onder)

Voor de rest zie ik hier ieder weekend tal van families paseren die vaak met een gewone fiets rijden (zeker bij droog weer te doen) en naar den avond toe (waarschijnlijk mannen van de streek) die het ng is rijden.
J.S.
Mountainbiker
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 19 sep 2005 20:38
Rijdt met: Trek 6500

Bericht door J.S. »

Vandaag deze route gereden aan 19,1 gemiddeld.

Lag er redelijk zwaar bij door de regen. Zelfs een stuk met te veel modder waar ik ben moeten afstappen, omdat mijn achterwiel niet meer draaide (vast door ophooping van modder).

Wel wat veel asfalt, maar al bij al toch nog geamuseerd!
J.S.
Mountainbiker
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 19 sep 2005 20:38
Rijdt met: Trek 6500

Bericht door J.S. »

Oh ja, het plastiek stukje om de tuinslang van de 'fietswash' op de kraan aan te sluiten, is afgebroken. Dus fiets afspuiten is daar (tijdelijk?) niet mogelijk.
Plaats reactie