Olen - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
G3rd
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 20 jun 2012 12:36
Rijdt met: Merida Big Nine TFS -900D
Contacteer:

Re: Olen - Bloso

Bericht door G3rd »

De route staat nu ook op de Bloso site met bij horende kaart.


https://www.bloso.be/sportpromotie/Natu ... oepID=6611" onclick="window.open(this.href);return false;
boere
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: do 07 jun 2007 13:19
Rijdt met: merkloos

Re: Olen - Bloso

Bericht door boere »

hey iedereen,

blij om jullie reacties te lezen.
zelf ben ik een kleine 2 jaar bezig geweest om deze route in elkaar te knutselen.
beter dan dit kon ik het niet maken wegens niet over mogen, geen aansluiting kunnen maken of een of andere reden.
toch ben ik blij dat we het gat tussen lichtaart en Tongerlo hebben kunnen dicht werken.
er zijn hier en daar inderdaad nog mankementen aanwezig die we moeten wegwerken.
we gaan int kort ook een 4de lus bijmaken rond de site van Buul. dit zou iets gelijkaardig moeten worden zoals het cyclo circuit in Lichtaart.

verder hoor ik graag van jullie opmerkingen of verbeterpunten.

groeten ,

seppe
Gebruikersavatar
Stalen Worm
Mountainbiker
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 22:45
Rijdt met: 2014 Specialized Epic Comp

Re: Olen - Bloso

Bericht door Stalen Worm »

proficiat en bedankt voor je werk!!
MERIDA TFS900
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 09 apr 2014 18:10

Re: Olen - Bloso

Bericht door MERIDA TFS900 »

prima gedaan;gisteren de groene en de rode gereden ,wou de blauwe doen maar deze sluit zich blijkbaar niet aan aan de andere lussen ,dus vandaag nog eens de groene en de rode gedaan en de blauwe pijltjes zoeken maar had ze niet gevonden maar heb wel gezien dat er hier en daar zwarte pijlen hingen en de blauwe heb ik hier op internet gevonden ,blijkbaar als je de groene naas de autostrade rij en je komt op de baan is de groene links maar als ik dan rechts zou rijden zou ik dan wel de blauwe moeten tegenkomen of hoe rij ik het beste ?
Gebruikersavatar
B.insane
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: zo 19 dec 2004 20:21
Rijdt met: Titanium mee grote wielen
Contacteer:

Re: Olen - Bloso

Bericht door B.insane »

Aangezien die bijna in mijnen hof ligt, staat die een van dezer ook op mijn programma.
G3rd
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 20 jun 2012 12:36
Rijdt met: Merida Big Nine TFS -900D
Contacteer:

Re: Olen - Bloso

Bericht door G3rd »

Heb deze lussen al enkele keren gereden de aansluiting van groen naar blauw staat normaal met gele pijlen aangeduid.

Een leuk extraatje zou zijn als er een (indien mogelijk offroad) aansluiting route zou komen met het Bloso parcours rond Lichtaart.

Momenteel rij ik op de brug van Olen recht naar Lichtaart (Floreal) :-D
boere
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: do 07 jun 2007 13:19
Rijdt met: merkloos

Re: Olen - Bloso

Bericht door boere »

de aansluiting met blauw gaan we nog iets beter aangeven door aan d brug tegenover OVI ook al blauwe pijlen te hangen. dit zou een duidelijker beeld moeten geven.

de zwarte pijlen die er nu hangen zijn nog niet officieel. hier werken we aan de volgende weken.

een offroad aansluiting met Herentals Lichtaart is er. na overleg is deze echter niet weerhouden en is de keuze gemaakt om de verbinding rechtoe rechtaan te maken.
als je net over de Nete links in slaat kan je een heel stuk onverhard langs de nete rijden. dan langs den tennis van ter heyde zo aansluiten op bestaande pacours te Herentals.
MERIDA TFS900
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 09 apr 2014 18:10

Re: Olen - Bloso

Bericht door MERIDA TFS900 »

vandaag de 3 lussen gereden,en lekker veel wind jawatte ,een goei 46 km gedaan maar je moet opletten als je de groene lus rijd want als je bijna aan het kanaal naar beneden moet rijden is de voorlaatste pijl ne blauwe in plaats van ne groene dus deze moet normaal ne groene zijn dus hopelijk gaan ze deze nog veranderen
MERIDA TFS900
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 09 apr 2014 18:10

Re: Olen - Bloso

Bericht door MERIDA TFS900 »

morgen ,og eens een toerke gaan doen in olen,als er mensen zijn die er ook graag naar toe komen laat maar weten
exCite
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: za 11 sep 2010 11:20
Rijdt met: Decathlon RockRider 5.1

Re: Olen - Bloso

Bericht door exCite »

Gisteren de blauwe gedaan in Olen, die lag er bij als een moeras, serieus zwaar, zeker met mijne rommel MTB :D.
Plaats reactie