VTT in en rond Chevetogne

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Plaats reactie
Mablomacaso
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 27 jan 2005 15:46
Rijdt met: een velo

VTT in en rond Chevetogne

Bericht door Mablomacaso »

iemand ervaring in fietsen in en rond Chevetogne
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

In de buurt van Chevetogne is wel Rochefort.
Misschien is uitkijken naar die routes?
Mablomacaso
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 27 jan 2005 15:46
Rijdt met: een velo

Bericht door Mablomacaso »

Dank voor de tip
Gebruikersavatar
peveroter
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: di 14 sep 2004 13:49
Rijdt met: Sintesi 'Hale Bopp'

Re: VTT in en rond Chevetogne

Bericht door peveroter »

Mablomacaso schreef:iemand ervaring in fietsen in en rond Chevetogne
Ik , ik ben er nog geweest deze week.
Verbleef in Celles in een klein hotelletje met vrouwke en ben woensdag op verkenning gegaan om de vaste route van Chevetogne eens te doen.
Ben vertrokken in het dorp aan ne grote hangar.
Ik ben wel een 5tal keer verloren gereden waarna ik steeds terugkeerde en dan mijn tocht weer kon hervatten! Twee keer bleek het bordje in de rug zijde van de te volgen richting te staan! De andere keren was het bordje zo verstopt of onherkenbaar geworden. En nog een andere keer moest ik een grote ijzeren poort openen maar dit stond wel niet aangegeven!
Komt ook wel doordat ze de bordjes daar uit onbehandeld hout maken, dus nu met de regen donkerbruin met een vuilblauwe pijl op.
Zowat alles ziet er bruin uit in de winter in den bos!!! Goed ze!! #-o

De ondergrond lag er wel extreem zwaar bij en het feit dat je hier weinig of geen plateau's hebt maakte dat je geen recuperatie stukjes krijgt voorgeschoteld, maar het is er wel mooi!!

Ik wil hier zeker nog eens rijden maar ik raad je toch aan om proberen aan een kaart te geraken want ik heb het laatste stuk van de route niet
volledig kunnen uitrijden omdat ik op een gegeven moment totaal geen bordjes meer kon vinden.
Dat was waar je toekomt aan dat grote park van Chevetogne.
Ik heb daar op dat punt al de mogelijke afslagen genomen maar na telkens een km gereden te hebben ,en geen bordjes meer tegengekomen te zijn ,ben ik maar steeds teruggekeerd en ben ik door het park via de baan weer terug naar mijn startplaats gereden.

Ik ben ook op een bepaald stuk van de route groene pijltjes tegengekomen (wel tegen de richting in) en ik vermoed dat dat een stuk van de route van Chiney moet zijn geweest .Die twee kan je dus combineren als je het nog niet zwaar genoeg vind!

Dus conclusie: Prachtige route maar slecht bepijld!
Plaats reactie